default-image

Αρχαία Ελληνικά προσανατολισμού

Αρχαία Ελληνικά προσανατολισμού

Όπως και τα προηγούμενα έτη,  οι παρατηρήσεις του διδαγμένου κειμένου απαιτούν καλή γνώση των ερμηνευτικών σχολίων. Το αδίδακτο , σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές, οι μαθητές μπορούσαν να το προσεγγίσουν ευκολότερα.

 Το διδαγμένο κείμενο που δόθηκε στους μαθητές είναι απόσπασμα από τον πλατωνικό διάλογο Πρωταγόρας, ειδικότερα η 4η, 5η ενότητα καθώς και μεταφρασμένη 1η ενότητα.

Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις είναι σαφείς και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένα χωρία του κειμένου. Μόνο η τρίτη ερώτηση απαιτεί συνδυαστική και κριτική σκέψη ως προς την απάντησή της.

Οι λεξιλογικές ασκήσεις είναι διαφοροποιημένες σε σχέση με τις  προηγούμενες χρονιές,  με κλιμακούμενη δυσκολία. Τέλος, η εισαγωγή φέτος ζητήθηκε με τη μορφή Σωστού- Λάθους.

Το αδίδακτο κείμενο είναι ένα απόσπασμα ρητορικού κειμένου από τον Φίλιππο του Ισοκράτη. Δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες ως προς τη σύνταξη του ούτε και ως προς το λεξιλόγιό του και την κατανόησή του.

Οι γραμματικές παρατηρήσεις ήταν απλούστερες από αυτές των προηγούμενων ετών. Από τις συντακτικές παρατηρήσεις προκαλεί έκπληξη η τελευταία ερώτηση, γιατί πρώτη φορά ζητούν αναγνώριση κύριας πρότασης.

 Σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, τα θέματα στο αδίδακτο κείμενο είναι πιο εύκολα και ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορεί να αγγίξει και το άριστα.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News