default-image

Δραματικές ελλείψεις ηλεκτρολογικού υλικού στη ΔΕΔΔΗΕ -vid

Κρήτη
Δραματικές ελλείψεις ηλεκτρολογικού υλικού στη ΔΕΔΔΗΕ -vid

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έως και εννέα μήνες είναι αναγκασμένοι να περιμένουν ιδιοκτήτες σπιτιών, επιχειρήσεων ή και τουριστικών καταλυμάτων στα Χανιά που έχουν υποβάλει αίτηση στη ΔΕΗ για να συνδεθούν με το ηλεκτρικό ρεύμα!

Αιτία της καθυστέρησης είναι οι δραματικές ελλείψεις ηλεκτρολογικού υλικού που αντιμετωπίζει ο ΔΕΔΔΗΕ Χανίων. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί εδώ και περίπου ένα χρόνο στις τεχνικές υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ είναι ότι στερούνται ακόμη και βασικά υλικά, όπως καλώδια και μετρητές.

Δείτε το βίντεο:

Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι δέχονται "βροχή" παραπόνων αφενός για τα υψηλά τιμολόγια και αφετέρου για τις μεγάλες καθυστερήσεις στις συνδέσεις ηλεκτρικού ρεύματος. Ο κ. Κωνσταντίνος Φωκάς, αντιπρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο ΔΕΔΔΗΕ Χανίων, υπογραμμίζει ότι «υπάρχει πολλή μεγάλη έλλειψη υλικών, από καλώδια και μετρητές μέχρι και αναλώσιμα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ηλεκτροδότηση νέων κατασκευών».

Ο ίδιος, περιγράφοντας την κατάσταση στα Χανιά, επισημαίνει: «Για τις υπάρχουσες αιτήσεις παροχής ηλεκτρικού ρεύματος θα χρειαστούμε πάνω από ενάμισι χιλιόμετρο καλώδιο. Αν σκεφτείτε ότι για κάθε παροχή απαιτούνται είκοσι με τριάντα μέτρα, καταλαβαίνετε πόσες παροχές είναι αυτή τη στιγμή σε εκκρεμότητα».

Συνδικαλιστές του ΔΕΔΔΗΕ κάνουν λόγο για σκοπιμότητες που οδηγούν την Επιχείρηση σε υποβάθμιση των υπηρεσιών της. Εξάλλου, όπως καταγγέλλουν, δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο τις ελλείψεις σε ηλεκτρολογικό εξοπλισμό, αλλά και τις ελλείψεις σε προσωπικό. «Όταν κάποιος θέλει να εξευτελίσει μια επιχείρηση, το πετυχαίνει με δύο τρόπους: Ο πρώτος είναι να έχει ακριβά τιμολόγια και ο δεύτερος να μειώνει το προσωπικό της, στερώντας του τα απαραίτητα υλικά για να εργαστεί», υπογραμμίζει ο κ. Φωκάς.

Το θέμα αναδεικνύει μέσω επιστολής του προς τη διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ και τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργο Σταθάκη, ο πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Σπύρος Σοφιανός.

«Είναι ζήτημα όταν ένας πολίτης κάνει μια αίτηση για ένα ρολόι της ΔΕΗ και χρειάζεται να περιμένει για οκτώ με εννέα μήνες. Αλλά όταν μιλάμε για έναν επενδυτή, τότε αυτό θα μετρήσει αρνητικά», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΚ παρουσιάζοντας και μια άλλη διάσταση του προβλήματος.

Σύμφωνα με τον κ. Σοφιανό, «σε μια περίοδο όπου από το 2008 η οικοδομική δραστηριότητα οδεύει διαρκώς μειούμενη, το να δημιουργούνται και τέτοιου είδους προβλήματα είναι κάτι που δεν μπορεί να αντέξει ούτε ο κλάδος αλλά ούτε και η χώρα επί συνόλου».

Επιπλέον ο κ. Σοφιανός σημειώνει ότι «το αντίστοιχο θέμα υπάρχει και για την ίδια τη ΔΕΗ.Δηλαδή σε μια ήδη προβληματική σύμβαση με τον υπεργολάβο, την εταιρεία "Τοξότης", το να μην έχει η ΔΕΗ να του παράσχει υλικά για να κάνει επισκευές στο δίκτυό της, δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο ένα έργο το οποίο είναι εξαιρετικά κρίσιμο. Αν προκύψουν βλάβες σε γραμμές και δεν υπάρχει η δυνατότητα αντικατάστασης, αυτό ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα δυσεπίλυτα».

Η επιστολή του ΤΕΕ: Προβλήματα και στον τουρισμό

Στην επιστολή του προς τη διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ που κοινοποίησε στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιώργο Σταθάκη, ο πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του ΤΕΕ, υπογραμμίζει μεταξύ άλλων ότι «τον τελευταίο καιρό στο ΔΕΔΔΗΕ Χανίων παρατηρούνται ελλείψεις ηλεκτρολογικού υλικού (μετρητές, καλώδια κ.λπ.), με αποτέλεσμα τη μεγάλη καθυστέρηση στις συνδέσεις παροχής ηλεκτρικού ρεύματος τόσο σε ιδιωτικές κατοικίες όσο και σε επιχειρήσεις, τουριστικά καταλύματα, ξενοδοχεία κ.λπ.».

Το ΤΕΕ προσθέτει ότι «λόγω της τρέχουσας τουριστικής περιόδου τα προβλήματα που δημιουργούνται εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία των τουριστικών μονάδων και ζημιώνουν αδικαιολόγητα τους καταναλωτές. Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, με την έντονη οικονομική κρίση και την οικοδομική δραστηριότητα να έχει δεχτεί μεγάλα πλήγματα, είναι πραγματικά κρίμα να δημιουργούνται τέτοια προβλήματα ενώ η λύση τους ανάγεται σε θέματα οργάνωσης και προγραμματισμού των προμηθειών της Επιχείρησης».

Ρεπορτάζ: Βίκυ Παπαδογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News