default-image

255 νέοι χάνουν τη ζωή τους το χρόνο στην άσφαλτο -video

Κρήτη
255 νέοι χάνουν τη ζωή τους το χρόνο στην άσφαλτο -video

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεπέρασαν τις 4.000 οι νεκροί από τροχαία την τελευταία 5ετία στη χώρα μας, με τους θανάτους στην άσφαλτο να έχουν πια πάρει τη μορφή μάστιγας.

 Η σημερινή εικόνα της Ελλάδας θέλει κάθε χρόνο 255 άτομα ηλικίας από 0-24 ετών να χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία. Σε κάθε νεκρό αντιστοιχούν 4 άτομα με μόνιμη αναπηρία, 8 σοβαροί τραυματισμοί και 50 ελαφριοί τραυματισμοί, ενώ το ετήσιο κόστος των τροχαίων ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, 12 στους 100 Έλληνες θα εμπλακούν σε σοβαρό τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Λύση στο σημαντικό αυτό πρόβλημα, προκειμένου να σταματήσουν πια οι συνάνθρωποί μας να χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο, ευελπιστεί να δώσει το στρατηγικό σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για την οδική ασφάλεια, το οποίο παρουσίασε χθες ο πρόεδρος του κόμματος Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο εκδήλωσης με τίτλο "Προσέχω - Ο δρόμος για την ασφάλεια", που πραγματοποιήθηκε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου. Πρόκειται για τις προτάσεις της Ν.Δ. που απαρτίζουν ένα ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο Oδικής Ασφάλειας και Συμπεριφοράς, το οποίο βασίζεται στην ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας, στον εκσυγχρονισμό, στην τεχνολογία και στην εξέλιξη των συστημάτων οδικής ασφάλειας, αλλά κυρίως στη συμμόρφωση της οδηγικής συμπεριφοράς.

Σε κανόνες και εφαρμογές, δηλαδή, που μπορούν να προσφέρουν ελπίδα και να μειώσουν τους θανάτους από τα οδικά ατυχήματα.  

Παρουσιαστές της εκδήλωσης ήταν οι Τάκης Πουρναράκης και Χριστίνα Σταθάκη, δημοσιογράφοι στο χώρο του αυτοκινήτου. Το "παρών" έδωσε ο Κρητικός Μανόλης Μαράκης, ο οποίος παρουσίασε το χρονικό ενός τροχαίου ατυχήματος.

Η εκδήλωση, ωστόσο, κατέληξε στο ότι «ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας είναι συνθήκη απαραίτητη για το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής».

Οι αλλαγές που χρειάζονται  

Για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου, προγράμματα και επιμέρους δράσεις προτείνονται σε ένα ευρύ φάσμα υπουργείων, θεσμών και φορέων. Ιδιαίτερη έμφαση όμως δίνεται στην επαναφορά της Διυπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, που θα αναλάβει, μεταξύ άλλων, τη χάραξη της εθνικής στρατηγικής.

Σε ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο της εκπαίδευσης, σύμφωνα με το σχεδιασμό της Ν.Δ., αναγκαία είναι η κατανόηση ειδικά από τους νέους των συνεπειών της επικίνδυνης οδικής συμπεριφοράς, αλλά και η εισαγωγή μαθήματος Οδικής Ασφάλειας και Κοινωνικής Συμπεριφοράς στα σχολεία, τουλάχιστον 20 ώρες το χρόνο, και μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής στα παιδαγωγικά τμήματα των πανεπιστημίων. Απαραίτητος όμως επίσης, όπως τονίζεται, είναι και ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας απόκτησης διπλώματος οδήγησης, η εκπαίδευση των δασκάλων οδήγησης στις νέες τεχνολογίες, αλλά και η πιστοποίηση του εκπαιδευτή ανά πενταετία.

Αναπροσαρμογή ορίων ταχύτητας

Περισσότεροι έλεγχοι από την ΕΛ.ΑΣ.

Από πλευράς Τροχαίας, απαραίτητες για την οδική ασφάλεια είναι, μεταξύ άλλων, η εντατικοποίηση των ελέγχων για σοβαρές παραβάσεις, η περαιτέρω εκπαίδευση της ΕΛ.ΑΣ. και η παρακολούθηση μέσω διαδικτύου παράνομων ενεργειών. Την ίδια ώρα, στο σχεδιασμό της Ν.Δ. για την αντιμετώπιση των τροχαίων προβλέπονται: η αναπροσαρμογή ορίων ταχύτητας, η αύξηση των προστίμων για υπέρβαση ορίων εντός πόλεων, η αναπροσαρμογή των ορίων στους αυτοκινητόδρομους στις σημερινές δυνατότητες των αυτοκινήτων και η μεταβολή τους ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, η αύξηση σε κάμερες-ραντάρ, που θα υπολογίζουν τη μέση ταχύτητα του οχήματος, φωτογραφίζοντάς το κατά την είσοδο και έξοδό του από την εθνική οδό.

Επίσης, προβλέπονται, μεταξύ άλλων, αναβάθμιση του τεχνικού ελέγχου οχημάτων, προώθηση ευφυών συστημάτων μεταφοράς (ITS), ώστε τόσο η οδήγηση όσο και η διαχείριση της κυκλοφορίας να γίνει καλύτερη και ασφαλέστερη για όλους, η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας με ενημερωτικές πινακίδες στο δρόμο, η καταγραφή πανελλαδικά και κατ' έτος των θέσεων υψηλής επικινδυνότητας και η προώθηση τεχνολογιών, όπως τεχνολογίες συνδεδεμένων οχημάτων, αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης, αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, υποστήριξης προσοχής του οδηγού, προειδοποίησης απότομης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και ανίχνευσης κινούμενων εμποδίων.

Ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News