default-image

Κατά συρροή άπιστος, αλλά δε θέλει να την χάσει...

Κρήτη
Κατά συρροή άπιστος, αλλά δε θέλει να την χάσει...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο Ηράκλειο, με αφορμή την επιτυχημένη παράσταση "Faith", θα βρεθεί αύριο Σάββατο η δημοφιλής ηθοποιός Ζέτα Δούκα.

Λίγες ώρες πριν ανέβει στη σκηνή του κινηματοθεάτρου "Αστόρια", η "Νέα Κρήτη" είχε τη χαρά να συνομιλήσει μαζί της για τις σύγχρονες σχέσεις, τον έρωτα, την απιστία, τις θυσίες που είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε για να κρατήσουμε τη σχέση μας ζωντανή, για την Κρήτη, αλλά και για τη μεγάλη πρόκληση στην καριέρα της, να υποδυθεί τη Μελίνα Μερκούρη στην κινηματογραφική ταινία του δικού μας Γιάννη Σμαραγδή για τον Νίκο Καζαντζάκη.

Συνέντευξη στην Όλγα Μανιουδάκη

Κυρία Δούκα, το Σάββατο θα βρεθείτε στο Ηράκλειο με την επιτυχημένη παράσταση "Faith". Μια παράσταση για τον έρωτα και τις σύγχρονες σχέσεις. Μιλήστε μας λίγο για το έργο. Τι θα δουν οι θεατές επί σκηνής;

«Πρόκειται για ένα σύγχρονο κείμενο, που περιγράφει τη σχέση δύο ανθρώπων, του Κεν, ενός μποέμ κινηματογραφιστή, και της Λίζα, μιας ψυχολόγου πολύ συγκεκριμένης και ελεγκτικής. Ο Κεν της ομολογεί πως έχει απιστήσει. Πως την έχει απατήσει με πολλές γυναίκες. Δε θέλει όμως να τη χάσει. Αποφασίζει λοιπόν να της προτείνει να κινηματογραφούν τους εαυτούς τους 24 ώρες το 24ωρο, και μετά να παίζουν τις κασέτες και να συζητάνε για τη σχέση τους, τη ζωή τους, την καθημερινότητά τους. Είναι η ιστορία ενός σύγχρονου ζευγαριού σε καθημερινές καταστάσεις. Έχουν μια σχέση ζωντανή, την οποία και οι δύο θέλουν να κρατήσουν, και προσπαθούν με αυτό το εύρημα να της δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία».

Μια παράσταση λοιπόν με κύριο άξονα την εμπιστοσύνη και την απιστία;

«Στην επιφάνεια ίσως είναι η απιστία και το πώς τη διαχειριζόμαστε. Πιο βαθιά, ωστόσο, θεωρώ πως η παράσταση πραγματεύεται το ταξίδι προς την αυτογνωσία. Το αν έχει μπει κανείς στη διαδικασία να ψάξει τα θέλω και τα πρέπει του και το πώς εντέλει θέλει να πορευτεί στη ζωή του. Όλο αυτό το οποίο νομίζω πως είναι η πηγή όλων των καλών και των δεινών που έχει ο καθένας μας στη ζωή του».

Στο έργο, όπως είπατε κι εσείς, ο Κεν και η Λίζα, σε μια προσπάθεια να κρατήσουν ζωντανή τη σχέση τους και να βρουν τη χαμένη τους εμπιστοσύνη, τοποθετούν μια κάμερα για να καταγράφει επί 24ώρου βάσεως την κάθε τους κίνηση. Μια κίνηση - κατά τη γνώμη μου - ανορθόδοξη, αν όχι ακραία. Ο έρωτας μάς οδηγεί στα άκρα;

«Η σχέση κάθε ζευγαριού είναι μια αμοιβαία συμφωνία μεταξύ των δύο αυτών ανθρώπων. Το τι είναι ακραίο ή επιτρεπτό στη σχέση τους καθορίζεται από αυτούς τους δύο και κανέναν άλλο. Αν ρωτάμε εμένα, ως Ζέτα, θεωρώ πως είναι κάτι το ανεπίτρεπτο! Δε θα έβαζα ποτέ τον εαυτό μου, αλλά ούτε τη σχέση μου σε μια τέτοια διαδικασία. Θεωρώ ότι ο σεβασμός, η ειλικρίνεια και ο αμοιβαίος θαυμασμός που πρέπει να έχει ο ένας για τον άλλο είναι αυτά που υπερισχύουν και κρατούν μια σχέση ζωντανή. Αν φτάσεις στη διαδικασία να κάνεις τέτοια πράγματα, το παιχνίδι έχει χαθεί. Αλλά αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη. Κάθε σχέση έχει τους δικούς της κανόνες».

Θα μπορούσε κανείς να πει πως το έργο είναι προάγγελος της σημερινής εποχής, όπου τα social media κυριαρχούν και όλοι νιώθουν την ανάγκη να μοιραστούν την προσωπική τους ζωή μέσα από μια κάμερα. Θεωρείτε ότι τα social media μπορούν να βλάψουν και να κλονίσουν μια σχέση;

«Το καθετί στη ζωή μας αποτελεί ένα εργαλείο που, αναλόγως του πώς θα το χρησιμοποιήσεις, μπορεί να σε ωφελήσει ή να σε βλάψει. Το πυρηνικό όπλο, η πυρηνική ενέργεια, λόγου χάρη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καλό σκοπό, αλλά και για να καταστρέψει όλο τον κόσμο. Σήμερα, μας έχει δοθεί αυτό το "όπλο" και ο καθένας το χρησιμοποιεί κατά το δοκούν».

Τι σας γοήτευσε στο ρόλο της Λίζας;

«Μου αρέσει η Λίζα για το πόσο συγκεκριμένη είναι, για το πόσο θέλει τα πράγματα στη ζωή της να τα έχει τακτοποιημένα, αλλά και πόσο ανάγκη έχει να αγαπήσει και να αγαπηθεί. Μια ανάγκη που νομίζω την έχουμε όλοι οι άνθρωποι, ακόμα κι αν δεν την εκδηλώνουμε. Νομίζω πως είναι μια πολύ γοητευτική και ερωτική γυναίκα, η οποία μπαίνει σε μια διαδικασία που τη βγάζει έξω από τα νερά της και τα όρια που η ίδια έχει θέσει για τον εαυτό της».

Το κοινό του Ηρακλείου αδημονεί να παρακολουθήσει την παράσταση και δείχνει πάντα να "διψά" για καλό θέατρο. Αλήθεια, έχετε ξαναπαίξει στην Κρήτη; Ποια είναι η άποψή σας για το κοινό του νησιού και της επαρχίας γενικότερα;

«Είχα έρθει πριν από τρία χρόνια με τους "Τρωάδες" στο κηποθέατρο "Νίκος Καζαντζάκης", έναν πραγματικά εκπληκτικό χώρο. Αναφορικά με το κοινό και τις παραστάσεις που επιλέγει να δει, δεν υπάρχει σαφής απάντηση. Έχω δει παραστάσεις πιο εμπορικές, πιο επιφανειακές, να πηγαίνουν πολύ καλά στην επαρχία και ο κόσμος να τις αποδέχεται, και άλλες παραστάσεις που έρχονται με τις καλύτερες συστάσεις και οιωνούς να μην μπορούν να βρουν το σφυγμό του κόσμου. Το πρόβλημα της επαρχίας, ωστόσο, δεν είναι ο κόσμος. Είναι τα θέατρα, οι χώροι... Οι περισσότεροι δεν είναι θεατρικοί, έχουν σοβαρές ελλείψεις ως προς τον εξοπλισμό τους, τα φώτα τους κ.λπ. Η παράσταση λοιπόν πρέπει να προσαρμοστεί στα δεδομένα του χώρου, με αποτέλεσμα να γίνονται "εκπτώσεις". Νομίζω πως, αν οι Δήμοι έδιναν λίγα χρήματα, έστω με χορηγίες, για να φτιάξουν τους χώρους, και παραστάσεις περισσότερες θα κατέβαιναν και ο κόσμος θα τις ευχαριστιόταν περισσότερο. Το Ηράκλειο αποτελεί βέβαια εξαίρεση, καθώς και χώρους διαθέτει, αλλά και το κοινό του αγαπά το θέατρο και πάντα αγκαλιάζει τις παραστάσεις».

ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΣΜΑΡΑΓΔΗ

«Τεράστια η ευθύνη να παίζεις τη Μελίνα»

Τα μελλοντικά σας σχέδια; Ξέρουμε ότι συμμετέχετε στη νέα ταινία του συντοπίτη μας Γιάννη Σμαραγδή για τον Νίκο Καζαντζάκη. Μιλήστε μας λίγο γι' αυτήν την εμπειρία; Πώς είναι να υποδύεται κανείς τη μεγάλη Μελίνα Μερκούρη;

«Είναι μια τεράστια ευθύνη και ένα μεγάλο στοίχημα. Πρόκειται για μια γυναίκα σύμβολο. Ακόμα και στο μικρό στιγμιότυπο που εμφανίζεται στην ταινία - πρόκειται για τη στιγμή που η ίδια με τον Ζιλ Ντασέν συναντούν τον Καζαντζάκη για να του δώσουν το σενάριο της ταινίας ο "Χριστός Ξανασταυρώνεται" - φαίνεται ποια είναι η Μελίνα. Μια γυναίκα πληθωρική, στα πρώτα βήματα του έρωτά της με τον Ντασέν. Ένας άνθρωπος που δεν μπορούσες παρά να θαυμάσεις και να αγαπήσεις. Αυτό, λοιπόν, προσπάθησα κι εγώ να δείξω στην οθόνη. Περιμένω με πολλή ανυπομονησία να δω την ταινία στους κινηματογράφους - νομίζω θα βγει το επόμενο φθινόπωρο - και εύχομαι να αποτυπώσει όλα όσα υπήρχαν στο σενάριο και έχει στο μυαλό του ο Γιάννης Σμαραγδής!».

Η παράσταση

Αύριο Σάββατο στην "Αστόρια"

Η παράσταση θα ανέβει στη σκηνή του κινηματοθέατρου "Αστόρια" αύριο Σάββατο 18 Μαρτίου, στις 9 το βράδυ, στα πλαίσια του φεστιβάλ "Βήματα στον Πολιτισμό στο Ηράκλειο - Τεχνικές λύσεις κτηρίων Καρακωνσταντάκης Αντώνης".

Η υπόθεση: O Κεν και η Λίζα, μετά από τέσσερα χρόνια σχέσης, ανακαλύπτουν πως η σχέση τους βρίσκεται σε αδιέξοδο και ανάμεσά τους υπάρχουν μυστικά και ψέματα. Εκείνη, συντηρητική Νεοϋορκέζα ψυχοθεραπεύτρια, αφοσιωμένη στη σχέση τους, κι εκείνος μποέμ κινηματογραφιστής... Όταν έρχεται η πρώτη αποκάλυψη, η ρωγμή είναι καταλυτική. Πώς εκείνος θα καταφέρει να επουλώσει τις πληγές και να ξανακερδίσει τη χαμένη εμπιστοσύνη της; Τι θα επακολουθήσει όταν συναινέσουν να μπει ανάμεσά τους κριτής σε αυτή τη "μάχη" μια κάμερα, που θα τους παρακολουθεί 24 ώρες το εικοσιτετράωρο; Θα κερδίσουν τη χαμένη ελευθερία ή θα μπουν σε μια νέα φυλακή; Ένα παιχνίδι όπου ο έρωτας δείχνει αγεφύρωτος, αλλά η αληθινή αγάπη είναι γέφυρα, που στο τέλος θα ενώσει τις ψυχές τους.

Πρωταγωνιστούν η Ζέτα Δούκα και ο Παναγιώτης Μπουγιούρης.

Η γενική είσοδος είναι 13 ευρώ και 10 ευρώ το φοιτητικό-ανέργων.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News