default-image

Κλείνουν και με τη βούλα τα δημοτικά πάρκινγκ στο Ηράκλειο

Κρήτη
Κλείνουν και με τη βούλα τα δημοτικά πάρκινγκ στο Ηράκλειο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Και με τη βούλα κλείνει πλέον ο Δήμος Ηρακλείου τα πρώην δημοτικά πάρκινγκ που ήταν άτυπα ανοιχτά στους οδηγούς τα τελευταία χρόνια.

Εφαρμόζοντας με καθυστέρηση σχετική απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού, και προς συμμόρφωση παλιότερης απόφασης του ΣτΕ, ο Δήμος ετοιμάζεται να κηρύξει και επισήμως το κλείσιμο των πάρκινγκ της ΔΕΠΤΑΗ. Μόνο που η απόφαση θα εφαρμοστεί στο... περίπου!

Αντί για μπάρες, όπως προβλέπει η απόφαση του ΥΠ.ΠΟ., το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται το απόγευμα της Δευτέρας να εγκρίνει την τοποθέτηση των γνωστών απαγορευτικών πινακίδων εισόδου Ρ8. Στα πάρκιννκ, δηλαδή, θα υπάρχει πλέον η σχετική σήμανση του ΚΟΚ που απαγορεύει τη στάθμευση.

Όμως, από τη στιγμή που δε θα υπάρχουν κολονάκια ή μπάρες που να φράζουν την είσοδο, οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να μπαίνουν μέσα και να παρκάρουν, κινδυνεύοντας φυσικά να "φάνε" κλήσεις από την Τροχαία ή τη Δημοτική Αστυνομία. Δηλαδή, για να το θέσουμε αλλιώς, ο Δήμος Ηρακλείου θα επισημοποιήσει το κλείσιμο των δημοτικών πάρκινγκ που λειτουργούσαν δωρεάν (με τη διακριτική ανοχή του Δήμου) τα τελευταία χρόνια δίχως όμως να τα κρατά κλειστά ως χώρους!

Αυτό σημαίνει πρακτικά πως η δωρεάν στάθμευση που υπήρχε τα τελευταία χρόνια στα πρώην δημοτικά πάρκινγκ... τέλος από την ερχόμενη εβδομάδα! Εκτός κι αν οι οδηγοί ρισκάρουν με τις... κλήσεις από την Τροχαία!

Σε κάθε περίπτωση, με βάση τον ΚΟΚ, και την ειδική σήμανση που θα τοποθετηθεί στην είσοδο όλων των δημοτικών πάρκινγκ, η είσοδος και φυσικά η στάθμευση θα απαγορεύονται αυστηρά, με εξαίρεση μονάχα τα οχήματα έκτακτης ανάγκης...

Η εισήγηση στο Συμβούλιο

Σε υλοποίηση λοιπόν της προ μηνών απόφασης του υπουργείου Πολιτισμού, ο Δήμος Ηρακλείου προχωρά στην απαγόρευση της στάθμευσης οχημάτων στην περίμετρο της τάφρου και των ενετικών τειχών.

Η σχετική απόφαση, που προβλέπει την τοποθέτηση πινακίδων Ρ8 με εξαίρεση τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, πάρθηκε αρχικά στις δύο συναρμόδιες επιτροπές του Δήμου. Πρώτα από την Επιτροπή Κυκλοφορίας και εν συνεχεία από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Η "Έγκριση μέτρων για την απαγόρευση της στάθμευσης οχημάτων στην περίμετρο της τάφρου και των ενετικών τειχών Ηρακλείου" είναι το 6ο θέμα της ημερήσιας διάταξης της επικείμενης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, που έχει προγραμματιστεί για τις 6 παρά 5 το απόγευμα της Δευτέρας...

Συγκεκριμένα, αφορά στους εξής χώρους:

* Στο ισόπεδο τμήμα μεταξύ των προμαχώνων Βιτούρι και Ιησού.

* Στην τάφρο κατά μήκος του ευθύγραμμου τμήματος μεταξύ των προμαχώνων Βιτούρι και Ιησού.

* Εσωτερικά των ενετικών τειχών επί της λ. Πλαστήρα (κάτω από τον Προμαχώνα Μαρτινέγκο).

* Στο διαμορφωμένο χώρο βορείως της Πύλης Παντοκράτορα, επί της οδού Αρχ. Μακαρίου.

* Ανατολικά του Προμαχώνα Αγ. Ανδρέα, νότια των κτηρίων της ΚΣΟΣ, επί της οδού Αρχ. Μακαρίου.

* Στο χώρο της τάφρου ανατολικά της λ. Ικάρου (Κυλινδρόμυλοι Καστρινάκη).

* Στο χώρο της τάφρου μεταξύ των προμαχώνων Μαρτινέγκο και Βηθλεέμ.

Σημειώνεται ότι η αρχική πρόταση της Επιτροπής Κυκλοφορίας προέβλεπε την τοποθέτηση πινακίδων Ρ7 (απαγόρευσης εισόδου). Ωστόσο, υπήρξε παρέμβαση από το Σωματείο Επιχειρηματιών Χώρων Στάθμευσης Ηρακλείου. Ο πρόεδρος του Σωματείου, Χαρίτος Παπαδάκης, ζήτησε τη διαφοροποίηση στοιχείων από την εισήγηση της υπηρεσίας και πρότεινε την τοποθέτηση πινακίδων Ρ8 (κλειστή οδός για όλα τα οχήματα και προς τις δύο κατευθύνσεις) και όχι πινακίδες Ρ7 (απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα).

Η απόφαση του ΥΠ.ΠΟ.

Βεβαίως η επίμαχη απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού δεν αναφέρει ακριβώς αυτό που ετοιμάζεται να εφαρμόσει ο Δήμος.

Στην υπουργική απόφαση που είχε εκδοθεί στα τέλη Ιουλίου, και αφορούσε στην εν μέρει έγκριση της πρότασης του Δήμου Ηρακλείου για τις χρήσεις της ζώνης της ενετικής οχύρωσης της πόλης του Ηρακλείου, αναφέρονταν σε σχέση με τα πάρκινγκ που γειτνιάζουν στα ενετικά τείχη τα εξής: «Μέχρι την έγκριση και διασφάλιση της εφαρμογής των προαναφερόμενων μελετών, να συνεχιστεί η απαγόρευση στάθμευσης αυτοκινήτων στο σύνολο των κοινόχρηστων χώρων που λειτουργούσαν στο παρελθόν ως υπαίθριοι σταθμοί αυτοκινήτων και να τοποθετηθεί εντός του 2016 κινητή μπάρα εισόδου, της οποίας τα κλειδιά να διαθέτουν ο Δήμος Ηρακλείου, η ΕΦΑ Ηρακλείου, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, το ΕΚΑΒ και η Αστυνομική Δ/νση Ηρακλείου, και το Μουσείο (ΑΜΗ) - επίσης οι ιδιοκτήτες του διατηρητέου Καστρινάκη για το χώρο της λεωφόρου Ικάρου. Τέλος, να απομακρυνθούν άμεσα τα φυλάκια της ΔΕΠΤΑΗ. Να αποκλειστούν οι προσβάσεις των οχημάτων εκτός από οχήματα έκτακτης ανάγκης στο ισόπεδο τμήμα μεταξύ των προμαχώνων Βιτούρι και Ιησού, και στην τάφρο κατά μήκος του ευθύγραμμου τμήματος μεταξύ των προμαχώνων Μαρτινέγκο και Βηθλεέμ και στις δυο διαμορφωμένες προσβάσεις προς τον προμαχώνα Μαρτινέγκο και της πρόσβασης στο ισόπεδο τμήμα, για τα οχήματα που ανέρχονται από την ασφαλτοστρωμένη δυτική δίοδο προς τον Προμαχώνα Μαρτινέγκο. Οι εργασίες να εκτελεστούν από το Δήμο Ηρακλείου υπό την εποπτεία της ΕΦΑ Ηρακλείου, σε συνεργασία με την οποία θα καθοριστεί ο τύπος των εμποδίων»...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News