default-image

Υπουργείο: Κανένα "λουκέτο" στα ΕΠΑ.Λ. στα μέσα της χρονιάς

Ελλάδα
Υπουργείο: Κανένα "λουκέτο" στα ΕΠΑ.Λ. στα μέσα της χρονιάς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κανένα τμήμα Τομέα ή Ειδικότητας των ΕΠΑ.Λ. δε θα κλείσει στα μέσα της χρονιάς σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων το οποίο διευκρινίζει με απόλυτο τρόπο ότι δεν είναι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ το κλείσιμο τμημάτων Τομέα ή Ειδικότητας σε ΕΠΑ.Λ., όπως αναγράφεται σε ανακοίνωση του Γραφείο Τύπου Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης.

Αφορμή για τη σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου ήταν η ακόλουθη ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τα ΕΠΑ.Λ., την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου:

Όπως είναι γνωστό στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. όπου ο αριθμός των μαθητών/ τριών υπερβαίνει τους δώδεκα (12) ή τους δεκαέξι (16) ανάλογα με το είδος του εργαστηρίου προβλέπεται να διατίθεται και δεύτερος εκπαιδευτικός για την πιο αποτελεσματική παροχή διδακτικού έργου και την καλύτερη πρακτική εξάσκηση των μαθητών/ τριών. Στο τέλος του Α' τετραμήνου ο Σύλλογος Διδασκόντων καλείται να διαπιστώσει τον αριθμό των παρακολουθούντων μαθητών χωρίς βέβαια να χαρακτηρίζει τη φοίτηση επαρκή ή ανεπαρκή, διαδικασία που ακολουθείται  στο τέλος του διδακτικού έτους. Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των παρακολουθούντων μαθητών/ τριών είναι μικρότερος από τους αρχικά εγγεγραμμένους και κάτω από τα ως άνω όρια, βάσει των οποίων διατίθεται και δεύτερος εκπαιδευτικός, χωρίς να υπάρχει επίπτωση στους μαθητές/ τριες ή στην λειτουργία των τμημάτων, μπορεί ο δεύτερος εκπαιδευτικός να αξιοποιηθεί  για την κάλυψη άλλων εκπαιδευτικών αναγκών (π.χ. τάξη μαθητείας).

Σε καμία περίπτωση, επομένως, δεν θα υπάρξει κατάργηση ή συγχώνευση τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ. πολύ περισσότερο όπως ισχυρίζεται η ΟΛΜΕ «κύμα συγχωνεύσεων ή καταργήσεων τμημάτων»  ή «βίαιη ανακατανομή ακόμα και εκδίωξη μαθητών από το σχολείο που φοιτούν».

Το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζοντας τη σημασία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στηρίζει ουσιαστικά τη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. αναβαθμίζοντας το ρόλο τους με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων:

α) Νέα Δομή των ΕΠΑ.Λ. που εξασφαλίζει την παροχή αφενός στέρεων γενικών γνώσεων, αφετέρου εξειδικευμένων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων στους μαθητές, αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση,

β)  επαναλειτουργία των ειδικοτήτων που είχαν καταργηθεί και επαναφορά στα σχολεία των εκπαιδευτικών που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα,

γ) μεγαλύτερες δυνατότητες πρόσβασης των αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,

δ) ίδρυση και λειτουργία τμημάτων μεταλυκειακού έτους- τάξης μαθητείας, με το οποίο παρέχεται η δυνατότητα στους ενήλικες αποφοίτους των ΕΠΑΛ για μια πιο άρτια και ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύστημα είσοδό τους στο χώρο εργασίας με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News