default-image

Πλοίο ασφαλείας ζητούν από την κυβέρνηση οι αγρότες

Οικονομία
Πλοίο ασφαλείας ζητούν από την κυβέρνηση οι αγρότες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγωνιούν οι αγρότες και ζητούν πλοίο ασφαλείας από την κυβέρνηση για να μην καταστραφούν οικονομικά από την ενδεχόμενη κλιμάκωση της απεργίας της ΠΝΟ, που αντιδρά για το φορολογικό και αποφάσισε τα πλοία όλων των κατηγοριών να μείνουν δεμένα στα λιμάνια της χώρας, από Παρασκευή έως Κυριακή.

Φοβούμενοι οι αγρότες ότι αυτή η κινητοποίηση θα βάλει σε ομηρία την Κρήτη, με πρωτοβουλία του Ενιαίου Αγροτικού Συλλόγου Ιεράπετρας, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των αγροτικών φορέων, των Δήμων Ιεράπετρας και Βιάννου, στα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης, με την αντιπεριφερειάρχη πρωτογενή τομέα κ. Θεανώ Βρέντζου, να αναλαμβάνει την ευθύνη της επικοινωνίας με τον νέο υπουργό Ναυτιλίας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, από τον οποίο όλοι ενωμένοι ζητούν, να εφαρμοστεί ο Νόμος 4256 του 2014, ο οποίος προβλέπει τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας, όταν αποκόπτεται η νησιωτική Ελλάδα πέραν των 72 ωρών.

«Η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ με προοπτική κλιμάκωσης θα είναι η ταφόπλακα των παραγωγών εκτός εποχής αγροτικών προϊόντων της Κρήτης. Ο δήμος Ιεράπετρας έχει περίπου 16.000 στρέμματα θερμοκηπιακών καλλιεργειών που είναι τώρα σε περίοδο συγκομιδής. Οι παραγωγοί επιβιώνουν οριακά λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής και του εξουθενωτικού ανταγωνισμού.

Οι καλλιεργητές προσπαθούν πλέον να καλύψουν το κόστος παραγωγής και όχι να έχουν κέρδος, ενώ είναι χρεωμένοι σε ιδιώτες και Τράπεζες.

Ο υψηλός και δυσβάστακτος Φ.Π.Α, η προκαταβολή φόρου και η υψηλή φορολόγηση δεν αφήνουν περιθώρια για επιβίωση.

Σε αυτά οι παραγωγοί προσπαθούν να ανταποκριθούν, με αβέβαιη την επόμενη μέρα. Τώρα έρχεται η 48ωρη απεργία της Π.Ν.Ο, με προοπτική κλιμάκωσης, να μας τελειώσει.

Αναθέσαμε στην κ. Βρέντζου να επικοινωνήσει άμεσα από τον νέο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, για να του ζητήσει να εφαρμοστεί το άρθρο 25 του νόμου 4256 του 2014, το οποίο αναφέρει ότι: Για τη διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας, όταν διακόπτεται η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων και των νησιών, για λόγους οι οποίοι δεν οφείλονται σε ανωτέρα βία ή απαγόρευση απόπλου, εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας», μας είπε, ο πρόεδρος του Ενιαίου Αγροτικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ Μανόλης Μιχαλάκης.

Η ΠΝΟ

Την περασμένη Τρίτη η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, αντιδρώντας στο φορολογικό, αποφάσισε τα πλοία όλων των κατηγοριών να μείνουν δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας από τις 6 το πρωί της Παρασκευής 2 Δεκεμβρίου έως και τις 06.00 της Κυριακής 4 Δεκεμβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης της κινητοποίησης.

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, «οι Έλληνες ναυτικοί, αντί να έχουν μηδενική φορολόγηση, λόγω της ιδιομορφίας και των ιδιαίτερα σκληρών και ανθυγιεινών συνθηκών του επαγγέλματος και της ανεκτίμητης προσφοράς τους στην εθνική οικονομία, έχουν ήδη υποστεί μέχρι σήμερα εξοντωτική αύξηση της φορολογίας του εισοδήματός τους».

Ο Γιάννης Πλακιωτάκης στην ΠΝΟ

Ο Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, συναντήθηκε την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου, με το Γενικό Γραμματέα της Π.Ν.Ο. κ. Γιάννη Χαλά.

Μετά τη συνάντηση, ο κ. Πλακιωτάκης δήλωσε:

«Ενημερώθηκα για τα καυτά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Και για τους λόγους που η Π.Ν.Ο. ξεκινά απεργιακές κινητοποιήσεις. Εξέφρασα την κάθετη αντίθεσή μου, αλλά και της Νέας Δημοκρατίας, για την σχεδιαζόμενη αύξηση της φορολογίας 27.000 ναυτικών.  

»Ο κ. Τσίπρας και τα στελέχη της Κυβέρνησής του συνεχίζουν τον εμπαιγμό στους ναυτικούς μας. Παρά τις κούφιες εξαγγελίες και υποσχέσεις τους για προστασία των κοινωνικά αδυνάτων και του εισοδήματος των Ελλήνων ναυτικών, προχωρούν σε μία ακόμη αλόγιστη αύξηση της φορολογίας τους.

»Η κυβέρνηση αγνοώντας το υψηλό ποσοστό ανεργίας, την ιδιομορφία και τις ιδιαίτερα σκληρές και ανθυγιεινές συνθήκες του ναυτικού επαγγέλματος δίνει τη χαριστική βολή στους ανθρώπους της θάλασσας, αυξάνοντας την φορολογία τους στο 45%.

»Παράλληλα, ο κ. Τσίπρας και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησής του, παραβλέπουν το γεγονός ότι με την υιοθέτηση τέτοιων ρυθμίσεων θα προκαλέσουν ακόμη πιο αρνητικές συνέπειες στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και, τελικά, στον αφελληνισμού των πληρωμάτων της.

»Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί απαράδεκτη την υπερφορολόγηση των Ελλήνων ναυτικών, όταν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η φορολογία των ναυτικών επιδοτείται από το ίδιο το Κράτος ή είναι πολύ μικρή.

»Οι κινήσεις αυτές, αποδεικνύουν την τραγική κατάσταση που βρίσκεται ο κ. Τσίπρας και η Κυβέρνησή του.

»Η χώρα χρειάζεται άμεσα πολιτική αλλαγή για να περισώσουμε ό,τι μπορούμε για τον Έλληνα ναυτικό και τη ναυτιλία μας».

Τι ζητούν οι οργανώσεις παραγωγών της Ιεράπετρας

Με συγκεκριμένες σταθερές θέσεις εμφανίζονται οι οργανώσεις παραγωγών της Ιεράπετρας, προσπαθώντας να πείσουν την κυβέρνηση να εφαρμόσει το Νόμο.

«Αν η απεργία της ΠΝΟ κρατήσει και κλιμακωθεί, θα χάσουμε τα προγράμματα που έχουν κλείσει οι εξαγωγείς μας στις αγορές του εξωτερικού, τα προϊόντα μας θα μείνουν απούλητα, και οι ήδη χαμηλές τιμές παραγωγού θα πέσουν ακόμη περισσότερο. Ζητούμε την άμεση εφαρμογή του Νόμου 4256 του 2014 που προβλέπει δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας στο ένα τρίτο των δρομολογίων που γίνονται τώρα από και προς τον Πειραιά», μας είπε ο κ. Παναγιώτης Μπαλοθιάρης μέλος της Ελεγκτικής Επιτροπής του Αγροτικού Συλλόγου Ιεράπετρας.

«Αν δεν λήξει το πρωί της Κυριακής η απεργία της ΠΝΟ, θεωρώ ότι είναι σωστό να εφαρμοστεί ο Νόμος 4256 για την δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας στη γραμμή του Ηρακλείου. Στο μεταξύ θα πρέπει ο Αγροτικός Σύλλογος της Ιεράπετρας να συνεχίσει να έχει επαφές με την ΠΝΟ για να συζητούνται πιθανές λύσεις των προβλημάτων προς το συμφέρον όλων», μας είπε ο υπεύθυνος του δημοπρατηρίου αγροτικών προϊόντων της ΕΑΣ Ιεράπετρας κ. Μπάμπης Δραγασάκης.

«Χάνουμε σαν Οργάνωση Παραγωγών "Κάμιρος" 10.000 ευρώ τζίρο ημερησίως, όταν τα καράβια είναι δεμένα στα λιμάνια.

»Ζητούμε από την κυβέρνηση να βρει τρόπο αν συνεχιστεί η απεργία της ΠΝΟ να φεύγει καράβι από το Ηράκλειο κάθε 48 ώρες τουλάχιστον.

Δεν γίνεται μια κοινωνική ομάδα να διεκδικεί τα δικαιώματα της, καταστρέφοντας μια άλλη κοινωνική ομάδα. Έχουμε κοινά προβλήματα με τους ναυτεργάτες και θα πρέπει να αγωνιζόμαστε μαζί χωρίς να χρησιμοποιεί ο ένας τον άλλο», μας είπε ο κ Μανόλης Φραγγιαδάκης πρόεδρος της Οργάνωσης Παραγωγών «Κρητικό Περβόλι».

«Δίνουμε μάχη τόσα χρόνια να κατακτήσουμε τη χαμένη μας αξιοπιστία από τις αγορές του εξωτερικού, χτίζοντας το δικό μας brand name.

Εάν στο ξεκίνημα της νέας σεζόν αντιμετωπίζουμε τέτοια προβλήματα, δείχνοντας ασυνέπεια στην παράδοση των προϊόντων μας στις αγορές, είναι σίγουρο ότι θα υποστούμε και τις συνέπειες. Οι αγορές εύκολα χάνονται και πάρα πολύ δύσκολα ξανακερδίζονται.

»Ζητούμε το αυτονόητο. Να εφαρμοστεί ο Νόμος 4256. Μας βάνει σε σκέψεις όμως το ότι, η ΠΝΟ δεν τόλμησε να κάνει απεργία μέσα στον Αύγουστο, που βρισκόμασταν σε περίοδο αγρανάπαυσης», μας είπε ο πρόεδρος της Οργάνωσης Παραγωγών «Νότος», κ. Αντώνης Πλεξουσάκης.

«Βρισκόμαστε μπροστά στον κίνδυνο να χάσουμε προγράμματα και συμφωνίες που έχουμε συνάψει με τις μεγάλες αγορές του εξωτερικού. Αν αυτές οι αγορές χαθούν και στραφούν οι πελάτες μας στους ανταγωνιστές μας Τούρκους και Μαροκινούς, θα χρειαστούν πάρα πολλά χρόνια επίμονης προσπάθειας να ξανακερδίσουμε αυτό που θα έχουμε χάσει.

Ζητούμε να εφαρμοστεί ο Νόμος και να δρομολογηθεί το πλοίο ασφαλείας, χωρίς να ανασταλεί η απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών. Να εξυπηρετείται μόνο η διακίνηση των ευπαθών κηπευτικών που δεν αντέχουν παραπάνω από μερικές μέρες, καθώς και η μεταφορά ασθενών και φαρμάκων. Έτσι και η απεργία της ΠΝΟ θα πετύχει, και οι αγρότες της Κρήτης δεν θα καταστραφούν και θα συνεχίσουν να παράγουν και να στέλνουν αγροτικά προϊόντα στις αγορές, για να έχουν δουλειά τα καράβια και τα πληρώματα τους», μας είπε τέλος ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού «Ανατολή» κ. Μιχάλης Αγγελάκης.

Ρεπορτάζ: Νίκος Πετάσης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News