default-image

"Σύντομα ανάδοχος για το Καστέλι", αισιόδοξος ο Σπίρτζης

Κρήτη
"Σύντομα ανάδοχος για το Καστέλι", αισιόδοξος ο Σπίρτζης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νωρίτερα του αναμενόμενου θα γίνει η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου για το Καστέλι, σύμφωνα τουλάχιστον με την εκτίμηση που υπάρχει στο υπουργείο Υποδομών.

Το αισιόδοξο αυτό μήνυμα, σε σχέση με τα γραφειοκρατικά και τις προβλεπόμενες διαδικασίες - που η αλήθεια είναι πως τραβάνε πολύ σε τέτοιες περιπτώσεις - έστειλε ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος μίλησε συνάμα για ένα δημόσιο αεροδρόμιο με σημαντικά οφέλη για την τοπική κοινωνία.

«Το Καστέλι δεν έχει μπει σε ιδιωτικοποίηση, ενώ τα ανταποδοτικά οφέλη για τους Δήμους και την τοπική κοινωνία αυξήθηκαν από το 0,5% στο 2%. Επίσης, πολύ σύντομα θα υπάρξει προσωρινός ανάδοχος» ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός για το θέμα του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, στη διάρκεια ραδιοφωνικής του συνέντευξης στον Real fm.

Σε μια αναφορά, που προφανώς είχε αιχμές για τις προηγούμενες κυβερνήσεις, ο κ. Σπίρτζης μίλησε για διαφορετική προσέγγιση εκ μέρους της κυβέρνησης και ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Το Καστέλι δεν έχει μπει σε ιδιωτικοποίηση, είναι ένας νέος διαγωνισμός. Έγινε μετά από 15 χρόνια και παρόλο που δεν το περίμενε κανείς, το προχώρησε η κυβέρνηση και μάλιστα με όρους που είναι πιο συμφέροντες για την τοπική κοινωνία και για το ελληνικό Δημόσιο, ενώ αύξησε τα ανταποδοτικά τέλη και τα οφέλη για την τοπική κοινωνία».

«Να πούμε μόνο ένα χαρακτηριστικό σημείο, ότι από το 0,5% αυτό το ποσοστό ανέβηκε στο 2% του τζίρου, που θα πέφτει στους Δήμους της Κρήτης και για έργα υποδομής στην Κρήτη.

»Προέβλεψε άλλες αναπτυξιακές δράσεις που συνδέονται με τον παραγωγικό ιστό της Κρήτης και διευκολύνσεις στους μόνιμους κατοίκους του νησιού και αύξησε και το ποσοστό που θα είχε το ελληνικό Δημόσιο, και προχωράει κανονικά», επισήμανε ακόμη ο υπουργός Υποδομών.

Ο κ. Σπίρτζης εμφανίστηκε αισιόδοξος και σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα των διαδικασιών μετά την πετυχημένη δημοπράτηση της 27ης Οκτωβρίου, που συνοδεύτηκε από την κατάθεση μίας προσφοράς, από πλευράς συγκεκριμένα του ελληνικού κατασκευαστικού Ομίλου ΤΕΡΝΑ, από κοινού με τον ινδικό Όμιλο GMR.

«Υπήρξε ενδιαφέρον και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε και προσωρινό ανάδοχο, αν η αξιολόγηση που θα κάνει η αρμόδια επιτροπή είναι σύμφωνα με την προκήρυξη», ήταν η εκτίμηση του υπουργού.

Τα επόμενα βήματα

Ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών, λοιπόν, μπορεί να δήλωσε αισιόδοξος ως προς την προκήρυξη προσωρινού αναδόχου, αλλά συνολικά μέχρι να πάμε στην οριστική επισφράγιση της ανάθεσης του μεγάλου έργου υπάρχει ακόμα πολύ "ψωμί". Όταν λέμε "ψωμί", μιλάμε για ένα χρονικό ορίζοντα από 8 έως 12 μήνες!

Στην παρούσα φάση γίνεται η τυπική διαδικασία ταυτοποίησης των εγγράφων-πιστοποιητικών που έχει καταθέσει το επενδυτικό σχήμα της ΤΕΡΝΑ και των Ινδών. Σε δεύτερη φάση έρχεται το "κυρίως πιάτο" και μάλιστα σε δύο δόσεις.

Αρχικά, δηλαδή, θα γίνει έλεγχος του τεχνικού σκέλους της προσφοράς, πιθανότατα μέσα στο Δεκέμβριο, και κατόπιν θα περάσει από "ξεσκόνισμα" η οικονομική προσφορά του σχήματος ΤΕΡΝΑ-GMR.

Μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2017, η αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης θα βγάλει το πρακτικό και την εισήγηση για το εάν το επενδυτικό σχήμα της ΤΕΡΝΑ με τους Ινδούς πληροί τις προϋποθέσεις για να πάρει το έργο.

Στη συνέχεια, βάσει της εισήγησης, θα πρέπει να βγει η σχετική απόφαση από τον υπουργό Υποδομών, που θα κηρύττει προσωρινό ανάδοχο το μοναδικό επενδυτικό σχήμα που κατέθεσε προσφορά στη δημοπράτηση της 27ης Οκτωβρίου.

Μετά τις απαραίτητες διαδικασίες ελέγχου, η σύμβαση με τον ανάδοχο θα πρέπει να πάει στη Βουλή για έγκριση.

Εφόσον η σύμβαση επικυρωθεί από το ελληνικό Κοινοβούλιο, θα υποβληθεί ο φάκελος στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότησή του.

Θυμίζουμε ότι η ελληνική συμμετοχή, χρηματοδοτικά, έχει οριστεί στα 220 εκατ. ευρώ, ένα ποσό μεγάλο, το οποίο η κυβέρνηση θα διεκδικήσει να καλύψει μέσω της ΕΤΕπ. Αν δεν καταστεί εφικτό πάντως αυτό, η κυβέρνηση έχει διαρρεύσει πως μπορεί εναλλακτικά να καλύψει το ποσό των 220 εκατ. ευρώ και από δικούς της πόρους.

Συνοδά έργα

Παράλληλα, βεβαίως, με τις χρονοβόρες διαδικασίες γύρω από την οριστική επισφράγιση της συμφωνίας ανάθεσης του μεγάλου έργου, θα πρέπει να "τρέξουν" διαδικασίες σημαντικές, με φόντο ζητήματα που έχουν βάλει η δημοτική Αρχή Μινώα Πεδιάδος και οι τοπικοί φορείς.

Πρόσφατα εξάλλου, σε συνάντηση που είχε με τον υπουργό Υποδομών, ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Ζαχαρίας Καλογεράκης είχε θέσει στον κ. Σπίρτζη τα θέματα που έχουν να κάνουν με την έγκριση και τη δρομολόγηση μελετών και έργων στην περιοχή, τα οποία πρέπει να προχωρήσουν παράλληλα με τη διαδικασία δημοπράτησης.

Μιλάμε για ζητήματα όπως ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του Δήμου, το χωροταξικό (ΣΧΟΟΑΠ, οριοθέτηση Καστελίου, σχέδιο πόλης Αρκαλοχωρίου) και συνοδά έργα, των οποίων ο προγραμματισμός και οι μελέτες πρέπει να ξεκινήσουν, όπως χαρακτηριστικά διαμήνυσε ο δήμαρχος, τώρα.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News