default-image

Πολύπαθος δρόμος Μεσαράς: Ο Σεπτέμβρης έγινε.. Οκτώβρης

Κρήτη
Πολύπαθος δρόμος Μεσαράς: Ο Σεπτέμβρης έγινε.. Οκτώβρης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ούτε αυτή τη φορά επιβεβαιώθηκαν το χρονοδιάγραμμα, οι εκτιμήσεις και οι υποσχέσεις που είχαν ως ορίζοντα το Σεπτέμβριο. Τουλάχιστον όμως φτάσαμε στην τελική στροφή και η τρίτη και "φαρμακερή" εργολαβία που θα ολοκληρώσει επιτέλους τον πολύπαθο κάθετο οδικό άξονα Ηρακλείου-Μοιρών μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης.

Χθες το έργο πήγε ξανά στην αρμόδια επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για ενημέρωσή της, όπου δεν έλειψαν και οι δριμείες "βολές" του γραμματέα της Ν.Δ. Λευτέρη Αυγενάκη κατά του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.

Η ενημέρωση κρίθηκε σκόπιμη περισσότερο για τυπικούς λόγους, εξαιτίας του ότι προέκυψε νέος ανάδοχος και νέα σύμβαση. Αυτό ήταν και το τελευταίο βήμα επί των διαδικασιών και πλέον απομένει να πέσουν μονάχα οι υπογραφές με το νέο ανάδοχο εργολάβο, κάτι που αναμένεται να γίνει γύρω στα μέσα Οκτωβρίου ή το αργότερο στα τέλη του επόμενου μήνα...

Το σίριαλ λοιπόν της ολοκλήρωσης του κάθετου οδικού άξονα, που είναι κρίσιμης σημασίας για την ενδοχώρα του νομού Ηρακλείου και πρωτίστως για την παραγωγική περιοχή της Μεσαράς, φαίνεται επιτέλους να παίρνει τέλος. Έστω και μετά από καθυστερήσεις στις... καθυστερήσεις!

Αν και, αντίθετα με τον ένα και πλέον χρόνο που χάθηκε αναίτια με ευθύνη του υπουργείου, σε αυτή την τελευταία καθυστέρηση, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, δεν μπορεί να ψέξει κανείς το υπουργείο Υποδομών.

Εδώ θα πρέπει να παραθέσουμε συνοπτικά το ιστορικό της εμπλοκής και των περιπετειών που πέρασε η τρίτη εργολαβία- "σκούπα" που προκηρύχθηκε στην πορεία του έργου, λόγω έκτακτων τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάστηκαν και κυρίως λόγω κατολισθήσεων που είχαν χτυπήσει το δρόμο.

Θυμίζουμε ότι αρχικός μειοδότης στο διαγωνισμό για την τρίτη αυτή και τελευταία εργολαβία του κάθετου οδικού άξονα είχε αναδειχθεί η εταιρεία "Κλέαρχος Ρούτσης". Όμως η ανάθεση ακυρώθηκε από το υπουργείο, διότι προέκυψαν εμπλοκές με τα δικαιολογητικά και τη φορολογική ενημερότητα της εν λόγω εταιρείας. Τα

ο υπουργείο Υποδομών αφού χρονοτρίβησε αρκετά, απορίας άξιον γιατί, αποφάσισε τελικά να κάνει το αυτονόητο. Να αναθέσει δηλαδή τη συμπληρωματική αυτή εργολαβία στο δεύτερο κατά σειρά μειοδότη. Κατά της απόφασης αυτής, ωστόσο, είχε προσφύγει νομικά ο πρώτος μειοδότης.

Κάπου εκεί φαίνεται πως ασκήθηκαν πιέσεις, ή εν πάση περιπτώσει επετεύχθη μια συνεννόηση μεταξύ υπουργείου και του αρχικού αναδόχου, ώστε να αποσύρει την προσφυγή που θα έμπλεκε το ήδη καθυστερημένο έργο σε πολύ μεγάλες περιπέτειες. Έτσι, μετά την απόσυρση των προσφυγών, άνοιξε ο δρόμος για τη συμβασιοποίηση της εργολαβίας...

Έπεσαν έξω για το Σεπτέμβριο!

Τα καλά νέα της απεμπλοκής του έργου ανακοινώθηκαν επισήμως στις αρχές Αυγούστου από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε., ο οποίος τότε είχε προαναγγείλει την υπογραφή της σύμβασης με το δεύτερο πλέον ανάδοχο του έργου, την Κοινοπραξία "ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.-ΕΚΤΕΡ Α.Ε.-Δομική Κρήτης Α.Ε." εντός του Σεπτεμβρίου.

«Ξεπεράστηκαν τα νομικά κωλύματα για την υπογραφή της σύμβασης του έργου "Ολοκλήρωση κατασκευής της οδού Αγίας Βαρβάρας-Απομαρμά", με προϋπολογισμό 47 εκατ. ευρώ. Αναμένουμε πλέον την αποστολή των σχετικών εγγράφων και συμβατικών στοιχείων του έργου, προκειμένου να προχωρήσει η πρόσκληση του αναδόχου εργολάβου για την υπογραφή της σύμβασης, που εκτιμάται ότι θα γίνει το Σεπτέμβριο 2016», ανέφερε χαρακτηριστικά η αυγουστιάτικη ανακοίνωση του ΟΑΚ Α.Ε., που έπεσε έξω στην εκτίμηση για υπογραφή της σύμβασης εντός Σεπτεμβρίου, καθώς λογάριασε χωρίς τον... ξενοδόχο! Χωρίς εν προκειμένω τη Νομική Υπηρεσία της Βουλής, που έκρινε αναγκαίο να έρθει ξανά η εργολαβία στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για ενημέρωση... Τέλος πάντων, και αυτό ξεπεράστηκε, οπότε σε 15-20 μέρες, καλώς εχόντων των πραγμάτων, αναμένεται να "πέσουν" οι πολυπόθητες υπογραφές της σύμβασης για το έργο.

"Πυρά" Αυγενάκη

«Χαντακώσατε το δρόμο, κύριε Σπίρτζη»

Στη χθεσινή συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, με θέμα τη «Σύναψη σύμβασης κατασκευής έργου με τίτλο "Ολοκλήρωση κατασκευής της οδού Αγίας Βαρβάρας-Απομαρμά"», τοποθετήθηκε σε σκληρή γλώσσα ο γραμματέας Π.Ε. της Ν.Δ. και βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης.

Ο γραμματέας της Ν.Δ. τοποθετήθηκε σε υψηλούς τόνους επιρρίπτοντας ευθύνες στην κυβέρνηση και τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος, όπως είπε, «ευθύνεται προσωπικά με την ανευθυνότητα και την αδιαφορία του να ασκήσει τα καθήκοντά του και να ασχοληθεί σοβαρά με το έργο του δρόμου Ηρακλείου-Μεσαράς, με αποτέλεσμα να απενταχθεί και να καλείται ένα αποδυναμωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων να σηκώσει το βάρος της χρηματοδότησης του έργου».

Όπως είπε ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης, «ήταν πριν από δύο χρόνια, όταν το έργο ήταν έτοιμο προς συμβασιοποίηση και έναρξη, στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. Σήμερα, δύο χρόνια μετά, συζητάμε τα ίδια πράγματα, χωρίς να έχει γίνει η παραμικρή πρόοδος και με ευθύνη δική σας, κύριε Σπίρτζη, έχει γίνει μόνο σημειωτόν. Με δική σας ευθύνη χαντακώσατε το δρόμο Ηρακλείου-Μεσαράς».

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

(Φωτογραφία αρχείου)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News