default-image

Κινητικότητα και πάλι στο Καστέλι ενόψει της δημοπράτησης

Κρήτη
Κινητικότητα και πάλι στο Καστέλι ενόψει της δημοπράτησης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με το χρόνο να μετρά πλέον αντίστροφα μέχρι το κρίσιμο κρας-τεστ της δημοπράτησης της 30ής Σεπτεμβρίου, που θα δείξει αν το αεροδρόμιο στο Καστέλι όντως μπορεί να "βγάλει φτερά" ή θα πρέπει να το κατατάξουμε οριστικά στις καλένδες, σε κυβερνητικό επίπεδο καταγράφεται κινητικότητα γύρω από το έργο.

Κινητικότητα και αφίξεις στην Κρήτη, όπου σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, κυβερνητικό κλιμάκιο, υπό το διευθυντή του υπουργείου Υποδομών Γιάννη Καρνέση, θα εγκαταστήσει επισήμως, στις 11 το πρωί, την εταιρεία που μέσω διαγωνισμού ανέλαβε να κάνει τις εκτιμήσεις και να διεκπεραιώσει τις απαλλοτριώσεις του έργου μετά την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης...

Προφανώς βεβαίως και οι εκπρόσωποι της εταιρείας θα μπορούσαν να έρθουν μόνοι τους, να εγκατασταθούν εδώ και να πιάσουν δουλειά χωρίς συνοδεία... κυβερνητική! Για ευνόητους - πολιτικούς - λόγους, στο υπουργείο Υποδομών θέλησαν να στείλουν συνοδεία για την επίσημη εγκατάσταση της εταιρεία εκτιμητών, ώστε να δοθεί και ένα μήνυμα σοβαρότητας, μεθοδικότητας και σιγουριάς για το έργο, μετά τις τόσες παλινωδίες και καθυστερήσεις που έχουμε δει όλα αυτά τα 13 χρόνια που διαρκεί το σχετικό... σίριαλ!

Όντως η κίνηση αυτή περνά ένα μήνυμα σοβαρότητας. Είναι θετική, αλλά όχι κιόλας ότι μπορούμε να το δέσουμε σκοινί... κορδόνι πως αυτή τη φορά θα γίνει η δημοπράτηση. Ότι δε θα πάμε σε μια νέα αναβολή, με οποιαδήποτε δικαιολογία ή πρόσχημα. Και το κυριότερο, ότι θα γίνει μια πετυχημένη δημοπράτηση, για την οποία εμφανίζονται σίγουροι στην κυβέρνηση...

Σε κάθε περίπτωση, οι απαλλοτριώσεις είναι μια παράλληλη μεν, πολύ σημαντική δε διαδικασία του μεγάλου αναπτυξιακού έργου.

Θυμίζουμε ότι πριν λίγο καιρό ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τον πιστοποιημένο εκτιμητή που θα αναλάβει να φέρει εις πέρας την υπόθεση των απαλλοτριώσεων μέσα σε 9 μήνες, ώστε να μην επαναληφθεί το άσχημο προηγούμενο με τους αυτοκινητόδρομους και οδηγηθούμε σε απαιτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων από τον ανάδοχο-παραχωρησιούχο.

Στο διαγωνισμό είχε προκύψει και μια εμπλοκή, με ενστάσεις μεταξύ των διαγωνιζόμενων εταιρειών. Η εμπλοκή ξεπεράστηκε. Το έργο της αποτίμησης των χιλιάδων στρεμμάτων που θα απαλλοτριωθούν για τις ανάγκες του έργου κατοχυρώθηκε τελικά στον πρώτο, αρχικό προσωρινό μειοδότη, που τώρα, αρχής γενομένης από σήμερα, θα πιάσει δουλειά...

Εν αναμονή φυσικά και των όσων θα πει από κοντά σήμερα ο κ. Καρνέσης, ο οποίος έχει χειριστεί προσωπικά την υπόθεση του νέου αεροδρομίου τα τελευταία χρόνια, εκείνο που έχουμε να περιμένουμε με βάση τα όσα διαρρέουν και επικοινωνούν προς τα έξω από την κυβέρνηση είναι μια πετυχημένη δημοπράτηση στις 30 Σεπτεμβρίου.

Στο υπουργείο Υποδομών προσδοκούν μεγάλη συμμετοχή, με σχήματα από Ελλάδα, Ευρώπη και πιθανότατα την Ασία.

Μεταξύ των βασικών διεκδικητών του νέου αεροδρομίου είναι και η κοινοπραξία του κινεζικού κολοσσού China State Construction Engineering Co (ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους στον κόσμο) με την Archirodon Group και την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου της Ζυρίχης. Ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο στο Καστέλι έχουν δείξει και οι κοινοπραξίες του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη γαλλική Vinci, ο όμιλος J&Ρ ΑΒΑΞ με την επίσης γαλλική Bouygues, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα συνεργαστεί με τον ισπανικό όμιλο ACS. Μέχρι και για ινδικό επενδυτικό ενδιαφέρον ακούσαμε πρόσφατα, με αρχικό δημοσίευμα μάλιστα από το πρακτορείο "Ρόιτερς", αλλά μάλλον οι φερόμενοι Ινδοί επενδυτές μοιάζουν αργοπορημένοι!

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββιδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News