default-image

Κυκλοφορία "ώρα μηδέν" στην Ιεράπετρα (photos)

Κρήτη
Κυκλοφορία "ώρα μηδέν" στην Ιεράπετρα (photos)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάθε καλοκαίρι  εδώ και τριάντα χρόνια, η Ιεράπετρα όπως όλες οι μεγάλες τουριστικές μεγαλουπόλεις της Κρήτης, αντιμετωπίζει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Και εφέτος μετά τα μέσα του Ιούνη, όταν άρχισε να διπλασιάζεται ο αριθμός των τροχοφόρων αλλά και των πεζών, με αποκορύφωμα το δεκαπενταύγουστο, εκείνοι που προσπαθούσαν να φτάσουν  με αυτοκίνητο από την είσοδο της πόλης, μέχρι την αποβάθρα η το λιμάνι της Ιεράπετρας, μια απόσταση δηλαδή 800-1.000 μέτρων, ήθελαν περισσότερα από 20 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής.

Λίγο η αποσπασματική εφαρμογή της τελευταίας κυκλοφοριακής μελέτης που εκπονήθηκε πριν μερικά χρόνια,  και αμφισβητήθηκε έντονα από πολλούς, λίγο η φιλοσοφία της  υπερβολικής διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων του κέντρου (ειδικά στις διασταυρώσεις) για να δοθεί περισσότερος χώρος στους πεζούς και στους ποδηλάτες, κάνοντας το βίο αβίωτο στους οδηγούς των αυτοκινήτων, με στόχο να αποθαρρύνονται οι οδηγοί των αγροτικών και των φορτηγών, να  μη μπαίνουν στο εμπορικό κέντρο, όλα αυτά μαζί, συνέτειναν στο να οξυνθεί και να διατηρηθεί η αταξία στην πόλη και να συνεχίσει να κυριαρχεί το κυκλοφοριακό κομφούζιο.

Οι επιχειρηματίες διαμαρτύρονται

Οι επιχειρηματίες του εμπορικού κέντρου της Ιεράπετρας, διαμαρτύρονται έντονα, επειδή μετά την ολοκλήρωση των αναπλάσεων, οι κεντρικοί  δρόμοι στένεψαν και τα πεζοδρόμια μεγάλωσαν υπερβολικά μαζί με τους ποδηλατοδρόμους, από τους οποίους δεν περνούν καθημερινά περισσότεροι από 2-3 ποδηλάτες.

«Δε μπορούμε να δουλέψουμε όπως δουλεύαμε παλιά όσοι έχουμε επιχειρήσεις  στο κέντρο, που πουλούν βαριά εμπορεύματα. Εμείς πουλούμε φρούτα και λαχανικά που ζυγίζουν πολλά κιλά. Ο πελάτης μας, που θέλει να κατεβεί στο κέντρο  με το αυτοκίνητο του να φορτώσει 30-40 κιλά καρπούζια, πατάτες και άλλα οπωροκηπευτικά, αποθαρρύνεται και επιλέγει τις πολυεθνικές  στην περίμετρο της πόλης, όπου έχει χώρο να παρκάρει χωρίς να κινδυνεύει να τον γράψει ο τροχονόμος. Στένεψαν τους δρόμους, κατήργησαν πάρα πολλές θέσεις πάρκινγκ και μεγάλωσαν υπερβολικά τα πεζοδρόμια του κέντρου, διώχνοντας τα αυτοκίνητα , αλλά δεν φρόντισαν να φτιάξουν  περιφερειακά πάρκινγκ στις τρείς εισόδους της πόλης, για να μπορεί ο κόσμος να αφήνει το αυτοκίνητο του, να κάνει  πεζός τα ψώνια του, και να επιστρέφει με το αυτοκίνητο του στο σπίτι του η στο χωριό του. Εμείς έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα και  με τις φορτοεκφορτώσεις  που κάνουμε, γιατί δεν υπάρχει χώρος να σταθμεύσει ένα φορτηγό, για  να ξεφορτώσει τα εμπορεύματα», μας είπε ο φρουτέμπορος κ Κώστας Ζαμπετάκης.

«Δεν έχουμε χώρο να ξεφορτώνουμε ούτε τα ψάρια στα ψαρομανάβικα της οδού Δημοκρατίας, μετά την υπερβολική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και το στένεμα των δρόμων. Η κυκλοφοριακή μελέτη και οι αναπλάσεις, προκάλεσαν μεγαλύτερο κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο, δημιούργησαν την απόλυτη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Έκαναν πεζοδρόμια πλάτους έξι μέτρων στη μια πλευρά και τριών μέτρων στην άλλη, αφήνοντας στη μέση λίγο χώρο για να μπορεί να περνά ένα μόνο αυτοκίνητο. Στο μεγάλο πεζοδρόμιο έκαμαν και έναν μεγάλο ποδηλατόδρομο από τον οποίο δεν περνά ούτε ένας ποδηλάτης όλη τη μέρα. Ρωτώ λοιπόν πόσους πολίτες εξυπηρετούν οι αλλαγές που έγιναν, γιατί τους πολλούς τους ταλαιπωρούν. Η αναλογία των διερχομένων από το κέντρο είναι ένα ποδήλατο, ανά εκατό αυτοκίνητα», δηλώνει ο ψαρομανάβης κ Μανόλης Δρανδάκης.

Ο κ Γιάννης Μπίστης είναι επαγγελματίας οδηγός σε μια επιχείρηση με τροφοδοσίες αρτοσκευασμάτων του Ηρακλείου, που έρχεται συχνά στην Ιεράπετρα. Τον συναντούμε να έχει διπλοπαρκάρει στην πλατεία Δημαρχείου και να προσπαθεί να κουβαλήσει βαριά κιβώτια με εμπορεύματα σε μεγάλη απόσταση.

«Η κατάσταση είναι απερίγραπτη με το κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικρατεί στην Ιεράπετρα. Διπλοπαρκάρω αναγκαστικά για να ξεφορτώσω και να κουβαλήσω σε μεγάλη απόσταση τα εμπορεύματα και πολλές φορές όταν επιστρέφω στο φορτηγό,  με περιμένει μια κλήση στο παρμπρίζ. Δε μπορούμε να οδηγήσουμε μέσα στην πόλη. Έχουν στενέψει πάρα πολύ τους δρόμους και σε πολλές περιπτώσεις  για να στρίψουμε στις διασταυρώσεις ανεβαίνουμε πάνω στα πεζοδρόμια», μας λέει ο κ  Γιάννης Μπίστης και βιάζεται να φύγει γιατί έρχεται  ο  τροχονόμος.

Λίγα μέτρα πιο πέρα στην πιάτσα των ταξί επιστρέφει από ''κούρσα'' η μοναδική οδηγός ταξί της Ιεράπετρας.

«Η δουλειά μας το καλοκαίρι είναι πάρα πολύ δύσκολη. Το κυκλοφοριακό κομφούζιο ειδικά τον Αύγουστο μας κάνει δύσκολη τη ζωή. Για να φτάσω από την βόρεια είσοδο της πόλης, στην πιάτσα των ταξί στην πλατεία Δημαρχείου, έκανα 20 λεπτά» μας είπε η οδηγός ταξί κ. Κατερίνα Κορνάρου- Λαποκωνσταντάκη.

«Τον Αύγουστο αν και δεν είχαμε τον τουρισμό που είχαμε πέρυσι,  τα μποτιλιαρίσματα ήταν καθημερινά τις ώρες αιχμής. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό στην Ιεράπετρα.

Έχουν στενέψει πάρα πολύ οι δρόμοι και οι οδηγοί παρκάρουν όπου βρούν για να κάνουν τα ψώνια τους,  με αποτέλεσμα να προκαλούν κυκλοφοριακό κομφούζιο όταν εμποδίζουν τη διέλευση ενός  μεγάλου αυτοκινήτου, με τις ουρές να ξεκινούν από το Νοσοκομείο και να φτάνουν μέχρι το λιμάνι», προσθέτει ο ταξιτζής κ Νίκος Μαργετάκης.

Ένας  ιεραπετρίτης μετανάστης  επιστρέφοντας από την Αυστραλία, αισθάνεται  ικανοποίηση βλέποντας την πατρίδα του να αναπτύσσεται και τουριστικά.

«Βλέπω όμως ότι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τα πάρκινγκ. Δεν υπάρχουν οργανωμένοι χώροι στάθμευσης των αυτοκινήτων. Τα περιφερειακά πάρκινγκ τα πολυόροφα η τα υπόγεια που γίνονται σε όλες τις  μεγάλες πόλεις θα  μπορούσαν να λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα και να μη συμβαίνει αυτό που βλέπουμε καθημερινά στο κέντρο της πόλης», μας είπε ο ομογενής από την Αυστραλία κ Ηλίας Αλαχούζος.

Κέντρο μόνο για τους πεζούς

«Πράγματι το καλοκαίρι το κυκλοφοριακό πρόβλημα λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, μας απασχολεί όλους. Έχουν γίνει σχετικές μελέτες που προβλέπουν τα περιφερειακά πάρκινγκ, τα οποία δεν τα έχουμε ακόμη, και αυτό νομίζω πρέπει να συνδυαστεί με την απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο», μας είπε ο κ Δημήτρης Γιαννίδης.

«Σε όποιες πόλεις έχει πεζοδρομηθεί το εμπορικό κέντρο έχουν πετύχει μεγαλύτερη οικονομική ανάπτυξη των εμπορικών επιχειρήσεων. Είναι καιρός να πεζοδρομηθεί νομίζω και ολόκληρο το εμπορικό κέντρο της Ιεράπετρας. Το να περπατάει ο ντόπιος και ο τουρίστας στο εμπορικό κέντρο είναι πιο ωφέλιμο για την τοπική οικονομία. Δε νομίζω ότι είναι σωστό να παρκάρει ο καταστηματάρχης μπροστά στο μαγαζί του το αυτοκίνητο του. Πρέπει όλοι μας να μάθουμε να περπατάμε λίγο περισσότερο», καταλήγει ο κ Γιαννίδης.

Ρεπορτάζ: Νίκος Πετάσης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News