default-image

Από ΚΤΕΟ περνάνε και τα τρακτέρ

Οικονομία
Από ΚΤΕΟ περνάνε και τα τρακτέρ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας νόμος του 2012, τώρα ξαφνικά γίνεται γνωστός, μέσα από ανακοίνωση της Περιφερειακής Ενότητας των Γρεβενών, για την υποχρέωση των κατόχων τρακτέρ, να... περάσουν από το ΚΤΕΟ μέχρι τις 26 Νοεμβρίου του 2016 και να περνούν οι κάτοχοι των νέων τρακτέρ από ΚΤΕΟ μέσα σε μια πενταετία, αν δε θέλουν να τους απαγορεύεται στη συνέχεια να κάνουν χρήση των ψεκαστικών!    

Είναι, δε, ένας νόμος του 2012, που μάλλον έχει μείνει στα "ψιλά", παρότι προβλέπει κυρώσεις, σε όποιος δεν οδηγήσει το τρακτέρ του για...ΚΤΕΟ σε συνεργείο συμβεβλημένο με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, προφανώς, μάλιστα, με κόστος... από την τσέπη του...

Το θέμα ήρθε χθες στο φως της δημοσιότητας, από μια ανακοίνωση της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Γρεβενών, που ενημερώνει τους αγρότες, που διαθέτουν εξοπλισμό εφαρμογής γεωργικών φαρμάκων (ψεκαστικά μηχανήματα), ότι σύμφωνα με το άρθρο 22 του Ν.4036/2012 υποχρεούνται μέχρι 26 Νοεμβρίου 2016 να κάνουν τουλάχιστον μία επιθεώρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού εφαρμογής γεωργικών φαρμάκων (ψεκαστικό).

"Οι επιθεωρήσεις θα γίνονται από εξουσιοδοτημένους από την υπηρεσία Σταθμούς Επιθεώρησης Εξοπλισμού Εφαρμογής Γεωργικών Φαρμάκων, όπως αυτοί αναφέρονται στην επισυναπτόμενη κατάσταση.

Η παρούσα κατάσταση θα αναπροσαρμόζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, σύμφωνα με τις νέες εξουσιοδοτήσεις", αναφέρει η ανακοίνωση, που προσθέτει ότι για τα Γρεβενά, εξουσιοδοτημένος σταθμός επιθεώρησης εξοπλισμού εφαρμογής Γεωργικών Φαρμάκων είναι ο Γιάννης Αποστολίδης. Ποιος είναι αυτός; Αναζητήσαμε τα στοιχεία του και πρόκειται απλά για...συνεργείο αυτοκινήτων...

Τι προβλέπει

"Μετά από αυτό το διάστημα", δηλαδή την 26 Νοεμβρίου 2016, "μόνον εξοπλισμός εφαρμογής γεωργικών φαρμάκων  ο οποίος έχει υποβληθεί σε έλεγχο με επιτυχή αποτελέσματα, χρησιμοποιείται για επαγγελματικούς σκοπούς.

Ο νέος εξοπλισμός επιθεωρείται τουλάχιστον μία φορά μέσα σε πέντε χρόνια, από την αγορά.

Το ερώτημα όμως είναι, αυτή η επιθεώρηση καλύπτεται οικονομικά από το κράτος ή θεωρείται..."αυτονόητο" ότι θα επιβαρύνει τον κάτοχο του οχήματος, όπως γίνεται και με τα αυτοκίνητα και τα δίκυκλα που περνούν από το ΚΤΕΟ;

Επειδή δεν υπάρχει καμία αναφορά για κάτι τέτοιο, όλα δείχνουν ότι πρόκειται για μία υποχρέωση του ίδιου του κατόχου, να βάλει το χέρι του στην τσέπη.

Μιλώντας στο neakriti.gr, ο αγροτοσυνδικαλιστής Πρίαμος Ιερωνυμάκης, απάντησε: "Ναι δεν θα διαφωνήσουμε με τον έλεγχο του τρακτέρ. Αλλά το ερώτημα είναι "ποιος θα πρέπει να πληρώσει; Ο χειριστής ή το κράτος; Θα έπρεπε το κράτος να αναλάβει το κόστος. Αλλιώς το μέτρο είναι καθαρά εισπρακτικό", λέει χαρακτηριστικά στην εφημερίδα μας ο κ. Ιερωνυμάκης, διευκρινίζοντας πάντως ότι για πολλούς και διάφορους λόγους, ο έλεγχος των ψεκαστικών μηχανημάτων, είναι καλό να γίνεται.

Ρεπορτάζ: Χριστόφορος Παπαδάκης  

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News