default-image

Η γέφυρα που φτιάχτηκε και ποτέ δεν παραδόθηκε!

Κρήτη
Η γέφυρα που φτιάχτηκε και ποτέ δεν παραδόθηκε!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θέμα ημερών είναι να τελειώσουν επιτέλους οι εργασίες στο οδικό έργο στο Χαμέζι Σητείας, όμως μόνο ικανοποίηση δεν υπάρχει στο Δήμο και στην τοπική κοινωνία της Σητείας. Ο λόγος; Απλός, όσο δυστυχώς και τραγελαφικός! Το έργο ολοκληρώνεται εντός Ιουλίου, ο εργολάβος θα παραδώσει το δρόμο και τη γέφυρα, όμως είναι άγνωστο αν θα παραδοθεί σε χρήση στους οδηγούς...

Βλέπετε, στο υπουργείο Υποδομών δε λένε να πάρουν μια απόφαση στο δίλημμα αν η γέφυρα είναι εντάξει για χρήση ή αν το πρώτο κομμάτι της, που είχε φτιαχτεί πριν χρόνια, από την πρώτη εταιρεία που κηρύχθηκε έκπτωτη, θα πρέπει να ενισχυθεί μέσω μεγάλης παρέμβασης!

Δηλαδή με απλά λόγια, μετά από πολλές περιπέτειες και βάσανα, ένα έργο που δημοπρατήθηκε το 2003, ένα έργο που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2009, επιτέλους ολοκληρώνεται. Όμως υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο, αν και ολοκληρωμένο, να μη χρησιμοποιείται όχι μόνο τους προσεχείς μήνες, αλλά και τα προσεχή χρόνια! Διότι, εφόσον κάποια στιγμή στο υπουργείο Υποδομών δεήσουν να καταλήξουν σε μια απόφαση για το τι μέλλει γενέσθαι και η απόφαση που παρθεί αφορά στη συμπληρωματική, διορθωτική παρέμβαση στο πρώτο κομμάτι της γέφυρας, τότε υπάρχει πολύ "ψωμί" μπροστά...

Θα πρέπει να ετοιμαστεί νέος διαγωνισμός, να γίνει δημοπράτηση της συμπληρωματικής εργολαβίας, να βγει ανάδοχος και να ξεκινήσουν τα έργα. Έργα, σημειωτέον, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 6 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία δεν μπορούν να καλυφθούν από το ΕΣΠΑ, αλλά μονάχα από εθνικούς πόρους, μέσα δηλαδή από το "κουτσουρεμένο" Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Αν όλα πάνε κατ' ευχήν, πράγμα σπάνιο στα δρώμενα γύρω από τα δημόσια έργα, είναι προφανές πως και αύριο, που λέει ο λόγος, να κινήσει το υπουργείο τις διαδικασίες για τη συμπληρωματική παρέμβαση στη γέφυρα, θα απαιτηθούν σίγουρα 1,5 με 2 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Μια 2ετία δηλαδή που οι ντόπιοι και οι επισκέπτες θα περνάνε από το σημείο, θα βλέπουν μια ολοκληρωμένη γέφυρα και θα μένουν με την απορία γιατί είναι κλειστή για τους οδηγούς!

Το όλο σκηνικό έχει δημιουργήσει πολιτική αναστάτωση στο Δήμο και στην τοπική κοινωνία της Σητείας. Το στίγμα έδωσε μιλώντας στη "Ν.Κ." ο δήμαρχος Σητείας Θοδωρής Πατεράκης, ο οποίος ανέφερε: «Οι εκτελούμενες εργασίες στο Χαμέζι εδώ και καιρό πηγαίνουν πολύ καλά. Τρέχουν από τον ανάδοχο, τη δεύτερη εταιρεία που το ανέλαβε, μετά την έκπτωση του αρχικού εργολάβου, με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Μέχρι τα τέλη του μήνα, λοιπόν, ο εργολάβος θα ολοκληρώσει κανονικά το αντικείμενο που ανέλαβε, δηλαδή τη μισή γέφυρα και το δρόμο, μήκους 4,5 χιλιομέτρων.

Το θέμα είναι όμως αν θα παραδοθεί σε χρήση ή όχι το κομμάτι. Εδώ, άγνωσται αι βουλαί του Κυρίου. Εδώ και ένα χρόνο έχουμε καλέσει το υπουργείο Υποδομών να πάρει μια απόφαση. Θα δεχτεί το έργο και τη γέφυρα όπως είναι ή θα πάει σε συμπληρωματική παρέμβαση ενίσχυσης του πρώτου κομματιού της γέφυρας, που είχε φτιαχτεί από την πρώτη εταιρεία πριν χρόνια;

Δυστυχώς, δεν έχουμε καν απάντηση από το υπουργείο. Πολύ φοβάμαι ότι για καιρό θα περνά ο κόσμος δίπλα από το ολοκληρωμένο έργο και θα το κοιτά με απορία, μια εικόνα που εκθέτει τον τόπο μας, το λιγότερο!»...

Παράδοξο!

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των αρμοδίων διίστανται οι απόψεις ως προς το τι μέλλει γενέσθαι. Κεντρικά στο υπουργείο προσανατολίζονται υπέρ της ανάθεσης του θέματος σε 3ο εμπειρογνώμονα.

Θυμίζουμε ότι υπάρχει μια εμπειρογνωμοσύνη, η πρώτη μελέτη της πρώτης εταιρείας, της ΕΡΚΑΤ, που θέλει να είναι μια χαρά από τεχνικής άποψης το επίμαχο κομμάτι της γέφυρας. Υπάρχει μια δεύτερη εμπειρογνωμοσύνη, μια δεύτερη μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, για λογαριασμό του δεύτερου εργολάβου, του "Άκτωρα", που λέει το αντίθετο: πως υπάρχει τεχνικά πρόβλημα και θα πρέπει να ενισχυθεί το επίμαχο κομμάτι της γέφυρας, με μια παρέμβαση προϋπολογισμού περί τα 6 εκατομμύρια ευρώ!

Το υπουργείο σκέφτεται να στραφεί σε 3η πραγματογνωμοσύνη. Το πρόβλημα όμως και το παράδοξο για τον απλό νου είναι πως το υπουργείο έχει κάνει αποδεχτές και τις δύο, τελείως διαφορετικές πραγματογνωμοσύνες! Ένα θέατρο, δηλαδή, του παραλόγου και μια δύσκολη εξίσωση που αναζητά... λύση!

Έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Για να μην παραλείψουμε και το σημαντικό χρηστικό κομμάτι της ενημέρωσης, λόγω των εργασιών, που βαδίζουν προς την ολοκλήρωσή τους σήμερα, θα ισχύσουν έκτακτα κυκλοφοριακά μέτρα στο σημείο. Ειδικότερα, από τη Διεύθυνση Αστυνομίας Λασιθίου ανακοινώνεται ότι, λόγω εκτέλεσης εργασιών για την ολοκλήρωση του τμήματος Αυχήν Αγκαθιάς-Χαμέζι-Σητεία του ΒΟΑΚ, το χρονικό διάστημα από τη 12η-7-2016 μέχρι και την 31η-7-2016 θα ισχύσουν οι παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

- Το ρεύμα κυκλοφορίας από Άγιο Νικόλαο προς Σητεία, στη Χ.Θ. 55+700, θα εκτραπεί εντός της νέας εθνικής οδού, που έχει κατασκευαστεί από την ανάδοχο εταιρεία, για μήκος διακοσίων μέτρων, όπου και θα συναντάει την παλιά εθνική οδό.

- Το ρεύμα κυκλοφορίας από Σητεία προς Άγιο Νικόλαο, στη Χ.Θ. 56+500, θα εκτραπεί εντός της νέας εθνικής οδού, από τη ράμπα εισόδου που έχει κατασκευαστεί από την ανάδοχο εταιρεία, για μήκος 800 μέτρων, όπου και θα συναντάει την παλαιά εθνική οδό.

ρεπορτάζ : Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News