default-image

Η νεολαία της Κρήτης χάνεται στους δρόμους, νέα πρωτιά

Κρήτη
Η νεολαία της Κρήτης χάνεται στους δρόμους, νέα πρωτιά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέο αρνητικό ρεκόρ  έρχεται να καταρρίψει η Κρήτη το πρώτο εξάμηνο του 2016,  κατακτώντας μία πρωτιά σίγουρα όχι καινούρια και την οποία όχι μόνο δεν την ζηλεύουν οι υπόλοιπες περιφέρειες σε επίπεδο χώρας αλλά θα μπορούσε και να χαρακτηριστεί πρωτιά κατάρα για την περιοχή που την κατέχει .

Η μεγαλόνησος βρίσκεται στην πρώτη θέση όσον αφορά τα τροχαία δυστυχήματα σε επίπεδο Περιφερειών και συνάμα βρίσκεται και στην κορυφή των Περιφερειών άλλων ευρωπαϊκών χωρών υπολογίζοντας πάντα το πληθυσμιακό κριτήριο.

Η ακτινογραφία των νεκρών της Κρήτης

Ο αριθμός των 40 νεκρών από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα και ενώ βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού συγκλονίζει. Σύμφωνα με τα στοιχεία του προέδρου του Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ κ. Γιάννη Λιονάκη, δεκάδες άνθρωποι έχουν χαθεί και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το παραμικρό.

Αξίζει να αναφερθεί και ανοίγοντας τη βεντάλια της ακτινογραφίας των δυστυχημάτων από τους 40 νεκρούς , οι 29 είναι οδηγοί , οι 9 επιβάτες και 2 πεζοί.

Τα περισσότερα θανατηφόρα έχουν σημειωθεί στο επαρχιακό αγγίζοντας σε αριθμό τα 24, και ακολουθούν 8 στην πόλη και 8 στον ΒΟΑΚ.

Όσον αφορά τα φύλα , 33 είναι οι άνδρες και 7 γυναίκες ενώ το στοιχείο που προκαλεί αίσθηση είναι ότι 32% των τροχαίων και συγκεκριμένα από τους 40 οι 13 είναι νέοι άνθρωποι κάτω των 25 ετών  την ώρα μάλιστα που το 11% του πληθυσμού της Κρήτης είναι νέοι άνθρωποι/.

Ο πρώτος νομός που κρατάει τα σκήπτρα είναι φυσικά το Ηράκλειο με 19 ανθρώπους να έχουν πέσει στον βωμό της ασφάλτου , και ακολουθούν τα Χανιά με 16 το Λασίθι με 3 και το Ρέθυμνο με 2 νεκρούς ενώ αναφορικά με τον τύπο της σύγκρουσης οι πιο πολλοί θάνατοι έχουν προκληθεί μετά από εκτροπές, 25 σε σύνολο και ακολουθούν 13 συγκρούσεις και 2 παρασύρσεις.  

Τα σαββατοκύριακα, οι  πρώτες πρωινές ώρες η μη χρήση ζώνη ασφαλείας και κράνους ,  η κατανάλωση αλκοόλ  και κυρίως η παρορμητική οδήγηση  των νέων πριν ακόμη ωριμάσει μέσα τους  το αίσθημα της ασφαλούς  οδήγησης  και έχοντας πάρει την απόκτηση διπλώματος χωρίς να έχουν λάβει οποιαδήποτε άλλη οδηγική παιδεία και παιδεία οδικής ασφάλειας , φέρνει αυτά τα τραγικά αποτελέσματα , δηλώνει στο neakriti.gr  οκ. Γιάννης πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου  Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α.)

Μάλιστα αυτό που  επιβάλλεται είναι η οδήγηση με έμπειρο κάτοχο από 5έτιας άδεια οδήγησης διπλώματος  να κάθεται για ένα χρόνο δίπλα  στο νέο οδηγό προκειμένου να του καλλιεργήσει τι αίσθημα της ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς και ας μειωθεί και η ηλικία έκδοσης ηλικίας διπλώματος .Είναι κάτι που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες του εξωτερικού που δεν έχουν αυτό το πρόβλημα που έχουμε εμείς με τους νεκρούς .Βέλγιο Λουξεμβούργο , Καναδάς ,Ολλανδία είναι μόνο μερικές χώρε που το έχουν ήδη εφαρμόσει ενώ και στη Γαλλία συζητιέται το συγκεκριμένο μέτρο και είναι θέμα χρόνου για να εφαρμοστεί.

Αυτό που δηλαδή που προτείνω είναι εάν θέλει ένας νέο να πάρει το δίπλωμα στα 17 να το πάρει  αλλά να περάσει ένα διάστημα προσαρμογής γύρω στα δύο χρόνια δίπλα σε έμπειρο συνοδηγό και αφού έχει διανύσει 1000 χιλιόμετρα να μπορεί  τότε να κινηθεί μόνος του και με απόλυτη ασφάλεια στους δρόμους της Κρήτης  

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News