default-image

Δύο νέοι φίλοι σε δύο θρυλικές μοτοσικλέτες

Σπορ
Δύο νέοι φίλοι σε δύο θρυλικές μοτοσικλέτες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο θρυλικές μοτοσικλέτες, δυο νέοι φίλοι αγωνιζόμενοι και το κληροδότημα των -επίσης φίλων- πατεράδων τους σε αυτούς. Μια πολύ όμορφη ιστορία που αποδεικνύει ότι οι εποχές αλλάζουν, το πνεύμα του μοτοσικλετισμού όμως παραμένει αναλλοίωτο και μεταλαμπαδεύεται στις νέες γενιές!

Είναι κάπως δύσκολο για όλους εμάς, που ζήσαμε από κοντά την εποχή νεότητας αυτών των μοτοσικλετών να τις αποκαλούμε πλέον "vintage", καθότι ο χαρακτηρισμός μπορεί να  μας αποδοθεί πίσω εξίσου εύκολα. Ωστόσο έχουν περάσει 20+ χρόνια από την παραγωγή τους και ουδείς μπορεί να το αγνοήσει αυτό. Τα μοντέλα αυτά που πρωταγωνιστούσαν στα εφηβικά μας όνειρα, μπορεί να μην λένε και πολλά στους νέους αναβάτες, μερικοί μάλιστα ενδέχεται να μην έχουν οδηγήσει ποτέ δίχρονη μοτοσικλέτα. Είναι όμως εντυπωσιακό το πώς δυο νέοι αγωνιζόμενοι, αναγνωρίζουν άμεσα σε αυτές τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους και νοιώθουν το ίδιο καρδιοχτύπι που νοιώθαμε και εμείς στην θέα τους ή στην οδήγησης τους.

Ο λόγος για τα Honda RVF 400 NC35 και Suzuki RGV 250Γ, δυο race replica του παρελθόντος που τυγχάνει να συντηρούνται ευλαβικά από τα Papastavrou Shops, εξυπηρετώντας τόσο τους "βετεράνους" όσο και το "νέο αίμα". Ως μοτοσικλέτες διασκέδασης για τους πρώτους, ως εναλλακτικά εργαλεία προπόνησης για τους δεύτερους. Ποιο είναι το νέο αίμα; Οι αγωνιζόμενοι Γιώργος Παπασταύρου και Ηλίας Μπαξίσογλου, με πολύ επιτυχημένη παρουσία στους αγώνες και παρά το νεαρό της ηλικίας τους, πλούσιο βιογραφικό στους δύο τροχούς.

Με τον Γιώργο, τον Ηλιά, το RVF 400 και το RGV 250Γ, δώσαμε ραντεβού ένα πρωϊνό  στο Πολυδένδρι Αττικής και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις του Riding School που παραχώρησε ευγενικά τον χώρο. Ο Γιώργος και ο Ηλίας, είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν τις δύο μοτοσικλέτες και να μοιραστούν μαζί μας, τις εντυπώσεις τους:

MTR: Καλημέρα παιδιά και συγχαρητήρια για τις επιτυχίες σας! Πως σας φάνηκαν οι μοτοσικλέτες μετά από το οδηγικό session;

Γιώργος: Ευχαριστούμε πολύ! To RVF 400 είναι μια εκπληκτική μοτοσικλέτα που εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα με την απόδοση της. Μπορεί η ισχύς της να μην είναι μεγάλη αλλά το στήσιμο της είναι άψογο ακόμα και αν το κρίνει κανείς με τα σημερινά δεδομένα!

Ηλίας: Ευχαριστώ και εγώ με την σειρά μου! Όταν οδήγησα για πρώτη φορά το RVF 400, έμεινα έκπληκτος από το γεγονός ότι μια μοτοσικλέτα της εποχής της, στέκεται τόσο καλά ακόμα και σήμερα στην πίστα! 

ΜΤR: Όταν εννοείτε ότι "στέκεται καλά ακόμα και σήμερα" πως το μεταφράζετε αυτό;

Γιώργός: Η δουλειά που έχει κάνει η Honda είναι εκπληκτική, την εποχή εκείνη, το RVF 400 ήταν ένα στολίδι στην γκάμα της και ακόμα και σήμερα δεν νομίζω ότι έχει χάσει κάτι από την λάμψη του. Προσωπικά έχω οδηγήσει πολλές μοτοσικλέτες και η συγκεκριμένη είναι η αγαπημένη μου! Εξαιρετικό πλαίσιο, μονόμπρατσο και φρένα που δύσκολα συναντάς παρόμοια σε μοτοσικλέτα παραγωγής. Το κράτημα της είναι φανταστικό!

Ηλίας: Το μπροστινό του είναι εκπληκτικό! Απορείς πως γίνεται ένα πιρούνι του 1994 να αποδίδει το ίδιο ή ακόμα καλύτερα από σημερινές αναρτήσεις! Το γεγονός ότι ρυθμίζεται και ακούει άμεσα στα "κλικ" σημαίνει ότι μπορείς να το φέρεις ακριβώς εκεί που θέλεις!

MTR: Να μιλήσουμε και για το Suzuki… ποιες είναι οι εντυπώσεις σας;

Γιώργος: Εντελώς διαφορετικός κόσμος, χρειάζεται να αναπροσαρμόσεις την οδήγηση σου στα δεδομένα του δίχρονου κινητήρα. Σ      το κλείσιμο του γκαζιού  δεν υπάρχει το φρένο του κινητήρα και η αίσθηση της μοτοσικλέτα είναι πανάλαφρη… πρέπει να προσαρμοστεί λοιπόν κανείς και με την οδήγηση του να κρύψει τις αδυναμίες και να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα του 2Τ.

Ηλίας: Ακριβώς έτσι! Το RGV έχει πολύ καλό κράτημα, είναι στημένο για αγώνες αλλά αν η εμπειρία σου είναι μόνο πάνω στα τετράχρονα, θα χρειαστεί κάποιος χρόνος μέχρι να το συνηθίσεις. 

MTR: Σε γενικές γραμμές λοιπόν, πως οδηγείται ένα δίχρονο και τι θα πρέπει να προσέξει κανείς με μια μοτοσικλέτα σαν και αυτή μέσα στην πίστα;

Γιώργος: Χαμηλά δεν έχει δύναμη και υπάρχει απότομο ξέσπασμα ψηλά, οπότε για αρχή ας πούμε πως θα πρέπει ο οδηγός να γνωρίζει πολύ καλά το πότε και πως αποδίδει την ισχύ του ο κινητήρας, ώστε να την διαχειριστεί καλά και με ασφάλεια. Όπως είπα και πριν, στο κλείσιμο του γκαζιού δεν υπάρχει φρένο από τον κινητήρα και αυτό απαιτεί συνήθεια. Η αίσθηση της μοτοσικλέτας είναι όμως πανάλαφρη και μπορείς να φρενάρεις πιο αργά σε σχέση με τα τετράχρονα. Αν στην έξοδο της στροφής έχεις φροντίσει να βρίσκεσαι στην καλή περιοχή του κινητήρα, τότε βγαίνεις πολύ γρήγορα, η επιτάχυνση είναι πολύ καλή.

Ηλίας: Πρέπει να κρατάς τον κινητήρα στην ωφέλιμη περιοχή του και όπως είπε και ο Γιώργος, χρειάζεται κάποιος χρόνος για να το μάθεις αυτό. Από εκεί και έπειτα η μοτοσικλέτα είναι πολύ ελαφριά, επιτρέπει αργά φρένα και πλαγιάζει / αλλάζει κατεύθυνση ακαριαία. Αν τα εκμεταλλευτεί κανείς σωστά αυτά, μπορεί να πάει πολύ γρήγορα με το RGV.

MTR: Θα λέγατε λοιπόν ότι το δίχρονο είναι πιο δύσκολο από το τετράχρονο;

Γιώργος: Δεν είναι πιο δύσκολο, είναι διαφορετικό. Από εκεί και έπειτα, εγώ θα πω ότι γενικά με τις σύγχρονες 4Τ μοτοσικλέτες, οι οδηγοί "τεμπελιάζουμε" κάπως, είναι άψογα στημένες, πολύ φιλικές και χωρίς ιδιοτροπίες. Με μια μοτοσικλέτα που έχει όμως αδυναμίες ή ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ο οδηγός πρέπει να σκεφτεί, να δράσει, να προσαρμοστεί και αυτή είναι μια διαδικασία εξέλιξης και βελτίωσης.

Ηλίας: Νομίζω ότι το δίχρονο σε πάει σε άλλο επίπεδο, δεν είναι θέμα δυσκολίας αλλά σε ότι αφορά στην προπόνηση τουλάχιστον, σε εξελίσσει σαν οδηγό.

Γιώργος: Αν μου επιτρέπεται μια παρατήρηση, δεν είναι τυχαίο το ότι ο Rossi, που είναι ο μόνος οδηγός που έχει θητεία σε 500άρια δίχρονα, έχει αυτή την τρομερή ικανότητα να ακούει την μοτοσικλέτα και να την εξελίσσει σε συνεργασία με τους μηχανικούς του. Φυσικά τώρα τρέχει με 4Τ αλλά αυτό το στοιχείο, είμαι σίγουρος ότι το έχει αποκτήσει από τότε που έτρεχε με δίχρονα. Προσωπικά, θα ήθελα να έχω ζήσει από κοντά την εποχή που τα μεσουρανούσαν τα 2T.

MTR: Οπότε, θα προτείνατε σε ερασιτέχνες να οδηγήσουν δίχρονο; Θα λέγατε σε κάποιον που  κάνει συχνά track days να επενδύσει σε μια μοτοσικλέτα σαν και αυτή;

Γιώργος: Θα πρότεινα σε όλους να οδηγήσουν ένα δίχρονο, μόνο για την εμπειρία. Από εκεί και έπειτα, νομίζω ότι πλέον είναι πιο ακριβό να συντηρείς ένα δίχρονο από ένα τετράχρονο, είναι πιο δυσεύρετα τα ανταλλακτικά… όχι, δεν θα το πρότεινα για ερασιτεχνική χρήση, μόνο και μόνο για αυτούς του λόγους.

Ηλίας: Για επισκέψεις σε πίστα σε ερασιτεχνικό επίπεδο και εγώ πιστεύω πως δεν κάνει. Όχι γιατί δεν είναι καλή αλλά γιατί πλέον είναι πιο ακριβή η συντήρηση της. Ένας ερασιτέχνης μπορεί να έχει μια πολιτική 4Τ supersport ή superbike, να την κυκλοφορεί όλη την εβδομάδα και τα ΣΚ να την βάζει πίστα. Με το RGV δεν γίνεται εύκολα αυτό, δεν είναι και η πιο εύκολη ή πρακτική μοτοσικλέτα για να κυκλοφορεί κανείς με αυτή στο δρόμο.

Γιώργος: Ωστόσο κάποιος ερασιτέχνης που το βλέπει σοβαρά ή οποιοσδήποτε αγωνιζόμενος,  θα έλεγα να το επιδιώξει να αποκτήσει μια 2Τ, θα τον βοηθήσει πολύ στην εξέλιξη του.

Ηλίας: Σίγουρα ναι, σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται και τα δύο και 4Τ και 2Τ!

MTR: Εσείς κυκλοφορείτε τις μοτοσικλέτες αυτές, έξω, στους δρόμους;

Γιώργος: Όχι, αν και έχουν εξοπλισμό δρόμου, δεν τις κυκλοφορούμε έξω, τις έχουμε μόνο για προπόνηση. Αφήστε που άμα γίνει κάτι, ποιος τους ακούει μετά… (γέλια)- (σσ τους πατεράδες τους)

MTR: Ωχ! Κατάλαβα…

Γιώργος: Βέβαια όταν τις καβαλάνε εκείνοι, τα ξεχνάνε όλα αυτά, θυμούνται τα παλιά και τις πάνε τέρμα στην πίστα! (γέλια)

MTR: Aισθάνεστε λοιπόν ευθύνη όταν σας εμπιστεύονται τις αγαπημένες μοτοσικλέτες τους;

Γιώργος: Σίγουρα ναι… από την άλλη μας τιμά επίσης κατά κάποιον τρόπο. Οι πατεράδες μας είναι φίλοι από παλιά, μεγαλώσαν μέσα στην μοτοσικλέτα και την υπηρέτησαν… το ίδιο και εμείς, είμαστε από μικροί φίλοι και μεγαλώνουμε με μοτοσικλέτες, τις αγαπάμε το ίδιο.

Ηλίας: Είναι μια συνέχεια, σίγουρα χαίρονται για εμάς, παρά το γεγονός ότι αν προξενήσουμε ζημία, θα τα ακούσουμε για τα καλά! (γέλια)

MTR: Παιδιά, σας ευχαριστούμε πολύ, καλή συνέχεια και πάντα επιτυχίες! 

Γιώργος: Ευχαριστούμε πολύ! 

Ηλίας: Εμείς ευχαριστούμε! 

Πηγή: mototriti.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News