default-image

Οργή για το νηπιαγωγείο με αυλή... "φυλακή"

Κρήτη
Οργή για το νηπιαγωγείο με αυλή... "φυλακή"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι ένα νηπιαγωγείο που δεν εμπνέει και πολύ τους μικρούς μαθητές αφού όπως λένε χαρακτηριστικά οι γονείς παραπέμπει περισσότερο σε… φυλακή. Το 200 νηπιαγωγείο στην Θέρισσο Ηρακλείου είχε την «ατυχία» να στεγάζεται σε μικρό κτίριο και να έχει για αυλή ένα στενό χώρο που παραπέμπει περισσότερο σε ημιυπαίθριο.

Σε αυτό τον περιορισμένο χώρο εδώ και χρόνια οι λιλιπούτειοι μαθητές μαθαίνουν τα πρώτα γράμματα, κάνουν όνειρα, φίλους και προαυλίζονται σε μια...μικροσκοπική και άχαρη αυλή , σύμφωνα πάντα με τους γονείς των παιδιών .

Η αυλή "φυλακή" όπως τη χαρακτηρίζουν οι γονείς μαθητών

Παραπέμπει σε «φυλακή»

Όπως σχολίασε χαρακτηριστικά η μητέρα μαθητή « το νηπιαγωγείο αυτό λειτουργεί σε μια πολύ πυκνοκατοικημένη γειτονιά με αρκετά παιδιά, αλλά δυστυχώς κανείς δεν αισθάνεται ότι είναι και ο καλύτερος χώρος για να μάθουν τα πρώτα τους γράμματα. Μοιάζει πιο πολύ με φυλακή και οι αίθουσες είναι σκόρπιες. Ίσως θα έπρεπε να υπάρξει νέο νηπιαγωγείο με δεδομένο ότι υπάρχουν όλο και περισσότερα παιδιά στην περιοχή».

Η δεύτερη αίθουσα του νηπιαγωγείου βρίσκεται σε απόσταση λίγων μέτρων από την πρώτη

Νήπιο με...σκόρπιες αίθουσες

Όπως σημειώνει  στο neakriti.gr Γιώργος Μακράκης πρόεδρος του συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγείων Ηρακλείου "Δομήνικος Θεοτοκόπουλος" «όσα χρόνια είμαι στο σύλλογο ακούω για το 20ο, οι γονείς έχουν δίκιο γιατί πρόκειται κατ' αρχήν για νηπιαγωγείο με μικρά παιδιά και οι αίθουσες βρίσκονται σε δύο διαφορετικά σημεία. Δεν είναι όμως το μόνο νηπιαγωγείο που βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση».  

Το διάλειμμα είναι ίσως η πιο «δύσκολη» ώρα λόγω έλλειψης χώρου

Παιχνίδι σε λίγα τετραγωνικά μέτρα

Τα μάθημα γίνεται σε μικρές αίθουσες και με δυσκολίες αφού είναι "κατακερματισμένες" κατά μήκος της οδού Λεβήνος .Οι δασκάλες όμως καταβάλλουν προσπάθειες και με μεράκι το μάθημα δεν χάνει το ενδιαφέρον του, αν και στην ηλικία των 5 ετών ίσως τα παιδιά να φαντάζονταν το νήπιό τους λίγο πιο σύγχρονο και άνετο. Το διάλειμμα δε, είναι ίσως η πιο «δύσκολη» ώρα αφού η αυλή δεν προσφέρεται και για πολλά παιχνίδια και άνετες δραστηριότητες καθώς μέσα στα λίγα τετραγωνικά μέτρα πρέπει να χωρέσουν δάσκαλοι, μαθητές ακόμη και τσουλήθρες. Και πάλι όμως οι γονείς των μαθητών κάνουν υπομονή αφού τα διαθέσιμα κονδύλια για τη σχολική στέγη είναι περιορισμένα.

Σε μια αυλή λίγων τετραγωνικών μέτρων στριμώχνονται οι μαθητές

Αναζητούν μάταια λύσεις

Δύο μήνες πριν το κουδούνι χτυπήσει και κληθούν οι μικροί μαθητές να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες, το πρόβλημα του 20ου νηπιαγωγείου παραμένει παρά τις διαμαρτυρίες των γονέων.  Όπως σημειώνει ο κ.Μακράκης  «το πρόβλημα με τα νηπιαγωγεία εντοπίζεται στο γεγονός ότι είναι μισθωμένα από ιδιώτες και όσες προσπάθειες έχουμε κάνει από την πλευρά μας ως σύλλογος -σε συνεργασία με το δήμο που είναι αρμόδιος για τις αίθουσες -όσες προσκλήσεις κι αν γίνουν για μίσθωση νέων κτιρίων ,δεν προκύπτουν νέοι, πιο ασφαλή, λειτουργικοί ,εύρυθμοι χώροι. Φυσικά το μακροπρόθεσμο σχέδιο και στόχος είναι να υπάρχουν δημόσια κτίρια και δομές, χωρίς να πληρώνεται ενοίκιο. Από εκεί και μετά, υπάρχει και  η πρόχειρη και προσωρινή λύση αφού δεν υπάρχει ανταπόκριση στις προσπάθειες. Ίσως θα έπρεπε είναι και περισσότερες…».

Ακατάλληλα τα νηπιαγωγεία

Όπως επισημαίνει ο σύλλογος "Δ.Θεοτοκόπουλος" για την πόλη του Ηρακλείου είναι πολλά τα νηπιαγωγεία που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση και υποδομή, όπως σε Αλικαρνασσό, Πόρο, Πατέλες. Ακατάλληλα ως προς το εκπαιδευτικό και λειτουργικό μέρος, καθώς δεν έχουν αύλειο χώρο. Οι μαθητές κάνουν διάλειμμα ακόμα και στο διάδρομο. Το Σεπτέμβρη θα λειτουργήσουν σχολεία που θα είναι ανασφαλή ,όπως λένε, με το φόβο μη συμβεί ατύχημα στους μικρούς και μη λειτουργικούς χώρους τους.

Τα κάγκελα προστατεύουν τους μαθητές οι οποίοι αισθάνονται όμως "εγκλωβισμένοι" στο μικρό χώρο

Αναζήτηση αιθουσών με εμπόδια και χωρίς κονδύλια

Για τις πολλές και μη κατάλληλες σχολικές αίθουσες είχε μιλήσει στο neakriti.gr ο προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ.Αποστολάκης. Όπως είχε αναφέρει η «αποστολή»  αναζήτησης νέων αιθουσών δεν είναι εύκολη με δεδομένο ότι απαιτούνται τα σχετικά κονδύλια και φυσικά υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις για να επιλεγεί ένας χώρος ως  σχολική αίθουσα αφού θα πρέπει να βρίσκεται σε ισόγειο, με άνετη πρόσβαση, δυνατότητα διαμόρφωσης αυλής κλπ.

Κάπως έτσι τα όνειρα των παιδιών «εγκλωβίζονται» σε τέσσερις στενούς τείχους και μια στενή αυλή αλλά ευτυχώς η δίψα για μάθηση δεν εξαρτάται μόνο από ένα «άψυχο» κτίριο αλλά κυρίως από πως το «πλάθονται» οι παιδικές ψυχές και πως τους μεταφέρεις τη γνώση…

Ρεπορτάζ : Φιλία Σαριδάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News