default-image

Επιθετική οδήγηση, κινητό και αλκοόλ θερίζουν ζωές

Κρήτη
Επιθετική οδήγηση, κινητό και αλκοόλ θερίζουν ζωές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοκάρουν γι άλλη μία φορά τα στοιχεία Πανευρωπαϊκής Έρευνας για τις οδηγικές μας ικανότητες καθώς η απροσεξία, η επιθετική οδήγηση, η κουβέντα στο κινητό και το αλκοόλ θερίζουν ζωές.

Παιδεία και κουλτούρα τα μυστικά αντιμετώπισης του προβλήματος σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Εκπαίδευσης Υποψηφίων Οδηγών Αλέξανδρο Μεϊμαράκη στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Ράδιο 9,84.

Στα στοιχεία της έρευνας:

Ξενύχτηδες, φλύαροι και εθισμένοι στα κινητά τους τηλέφωνα, είναι οι Έλληνες οδηγοί, σύμφωνα με το ίδρυμα για την υπεύθυνη οδήγηση «Fondation VINCI Autoroutes».

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το ινστιτούτο Ipsos σχετικά με τη συμπεριφορά και τη νοοτροπία περίπου 14.000 οδηγών σε 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πάνω από 1 στους 4 δηλώνουν ότι έχουν αποκοιμηθεί μερικά δευτερόλεπτα στο τιμόνι καθώς 1 στους 3 κοιμάται λιγότερο από έξι ώρες.

Η υπνηλία κατά την οδήγηση βρίσκεται στη 2η θέση όσον αφορά τις πρωταρχικές αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

Το 31% στέλνει ή διαβάζει SMS την ώρα της οδήγησης, φέρνοντας τη χώρα μας στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών στις οποίες παρατηρείται επικίνδυνη συμπεριφορά των οδηγών αναφορικά με τη χρήση συνδεδεμένων συσκευών.

Όσον αφορά στην επιθετική οδική συμπεριφορά, στην Ελλάδα όπως και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες κυριαρχεί η μοιρολατρία.

Λιγότεροι από 1 στους 2 Ευρωπαίους (49%) πιστεύουν ότι ο αριθμός των θανάτων στους δρόμους μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια.

Οι Έλληνες οδηγοί (33%) ανήκουν στους πιο απαισιόδοξους όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα και ακολουθούν οι Γερμανοί (36%) και οι Σλοβάκοι (32%).

Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με όλους τους Ευρωπαίους, οι οδηγοί πιστεύουν ότι ο κίνδυνος προέρχεται από τους άλλους.

Παρόλο που η απροσεξία θεωρείται η πρωταρχική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων (59% των απαντήσεων), και ακολουθεί το αλκοόλ (55%) και η ταχύτητα (46%), η χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στους Έλληνες οδηγούς:

Πάνω από 1 στους 2 οδηγούς (55%) δηλώνει ότι πραγματοποιεί κλήσεις ενώ οδηγεί χωρίς τη χρήση hands free (32% ο μέσος όρος στην Ευρώπη). Σε αυτούς ανήκει το 62% είναι κάτω των 35 ετών·

52% πραγματοποιούν κλήσεις ενώ οδηγούν με μικρό ακουστικό ψείρα ή ακουστικά (31% των Ευρωπαίων), εκ των οποίων το 56 % όσων είναι κάτω των 35 ετών·

55% πραγματοποιούν κλήσεις ενώ οδηγούν με ένα σύστημα ανοιχτής συνομιλίας Bluetooth (42% των Ευρωπαίων), εκ των οποίων το 52 % κάτω των 35 ετών·

31% των Ελλήνων οδηγών στέλνουν ή διαβάζουν SMS στο κινητό ή email ενώ οδηγούν, εκ των οποίων το 50 % κάτω των 35 ετών·

25% των Ελλήνων οδηγών ενημερώνουν τους άλλους οδηγούς για κάποιο συμβάν μέσω μιας εφαρμογής smartphone ή μέσω ενός συστήματος υποβοηθούμενης οδήγησης ενώ οδηγούν.

''Κρίμα την ώρα που μιλάς για το παιδί σου, διακηρύσσεις ότι μοναδικός σου στόχος είναι να προστατεύσεις το παιδί σου, εσύ ο ίδιος ως οδηγός να του δίνεις το παράδειγμα του παραπάνω οδηγού'' συνεχίζει ο κος Α.Μεϊμαράκης.

''Επιτακτική η ανάγκη το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής να εισαχθεί προς συζήτηση στα σχολεία'' επισήμανε με παρέμβαση του ο δάσκαλος - αιρετός Κος Δερμιτζάκης, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News