default-image

Οι 70 "μικροί" ρήτορες της Κρήτης (photos)

Κρήτη
Οι 70 "μικροί" ρήτορες της Κρήτης (photos)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάνω από 70 μαθητές από ολόκληρη την Κρήτη έδωσαν το "παρών" στο Ρέθυμνο, στους πρώτους Παγκρήτιους Αγώνες Ρητορικής. Για να τους εμψυχώσει, επέστρεψε στο σχολείο απ' όπου είχε αποφοιτήσει, το 3ο Γενικό Λύκειο, η Περσεφόνη Βερνάδου, φοιτήτρια Νομικής Αθηνών που συμμετείχε σε διεθνή διαγωνισμό, κερδίζοντας από το πανεπιστήμιο Χαρβαρντ την πρωτιά.

Οι μαθητές διαγωνίστηκαν στην εκφραστική-νοηματική ανάγνωση, στον αυθόρμητο λόγο, στον προτρεπτικό λόγο και στους διττούς λόγους, που παρουσιάζουν τον λόγο και τον αντίλογο από δύο ομάδες παιδιών.

Το  Δίκτυο «Η ρητορική στο σχολείο» συνδιοργανώνουν και συντονίζουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φιλολόγων με επιστημονική ευθύνη στις περιφερειακές ενότητες Ρεθύμνου και Ηρακλείου, Αγγελική Καψάσκη (Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων περ. ενότ. Ρεθύμνου), Παναγιώτης Παρασκευάς (Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων περ. ενότ. Χανίων και μέλος ΕΠΕΣ 5ου Πειραματικού Λυκείου Ρεθύμνου), Βασιλεία (Λιάνα) Καλοκύρη (Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων περ. ενότ. Ηρακλείου), Κορναράκης  Γεώργιος (Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων  περ. ενότ. Ηρακλείου) και  ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ρεθύμνου,  σε συνεργασία με την Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, με μέλη ΔΕΠ του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης καθώς και με τους συμμετέχοντες ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς. Το Δίκτυο δραστηριοποιείται υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης.

Είναι μια πρωτοβουλία για την προώθηση της ρητορικής τέχνης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα που ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια στο Ρέθυμνο και χαίρει της εκτίμησης γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών όλων των κατευθύνσεων, αφού αναγνωρίζουν όσα προσφέρει η ρητορική στη σφαιρική αντίληψη των πραγμάτων και στον μετριασμό της παπαγαλίας μέσω της ανάπτυξης της κριτικής ικανότητας.

Η συμβολή και διασύνδεση πολλών γνωστικών αντικειμένων, εκτός από την ενίσχυση των γνώσεων των μαθητών, καλλιεργεί τις ικανότητες- δεξιότητες, τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες τους και ενεργοποιεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί έδωσαν την υπόσχεση να συνεχίσουν τις προσπάθειες για την ενίσχυση της παρουσίας ρητορικής στο πρόγραμμα μαθημάτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ρεπορτάζ: Ματθαίος Καπετανάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News