default-image

Η ώρα της αλήθειας έφτασε,αναρτήθηκαν οι βαθμοί των πανελλαδικών

Κρήτη
Η ώρα της αλήθειας έφτασε,αναρτήθηκαν οι βαθμοί των πανελλαδικών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με μεγάλη αγωνία προσέρχονται στα σχολεία μαθητές και γονείς καθώς η μεγάλη ώρα της ανάρτησης των βαθμολογιών του από τις πανελλαδικές εξετάσεις  έφθασε.

Συνωστισμός στις μεσαίες βαθμολογίες προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. Οι βαθμολογίες των υποψηφίων αναρτώνται, σταδιακά, μέχρι σήμερα το μεσημέρι στα λύκεια όλης της χώρας.

Στις 2 το μεσημέρι, οι υποψήφιοι των γενικών λυκείων θα μπορούν να πληροφορηθούν τις επιδόσεις τους και από την ιστοσελίδα του υπουργείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.results.it.minedu.gov.gr. Από την ίδια ιστοσελίδα μπορούν να πληροφορηθούν τις επιδόσεις τους και οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ. την Τετάρτη 22 Ιουνίου, ημέρα ανάρτησης και των βαθμολογικών τους πινάκων στα σχολεία.

Για πρώτη φορά φέτος, οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων μπορούν να υπολογίσουν ηλεκτρονικά τον αριθμό των μορίων τους.

Δίνοντας στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των πανελλαδικών εξετάσεων του 2016, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επισήμανε ιδιαίτερα πως στις εξετάσεις μπήκαν συνολικά 650 θέματα, τα οποία δεν ήταν τα SOS των φροντιστηρίων, αλλά βγαλμένα μέσα από το βιβλίο και την τάξη διδασκαλίας.

Ως προς τις επιδόσεις των μαθητών, στα Αρχαία Ελληνικά έγραψε πάνω από τη βάση το 47,35% - ενώ αρίστευσε το 10,25% - στα Λατινικά το 69,09% και στην Ιστορία το 52,23%. Αντιστοίχως, στα Μαθηματικά θετικών σπουδών πάνω από τη βάση έγραψε το 53,24%, στη Φυσική το 69,5% και στη Χημεία το 75,27%.

«Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, με αποτέλεσμα να έχουμε φέτος καλύτερες κατανομές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Παντής.

«Ο πρώτος μεγάλος στόχος για το 2016 επιτεύχθηκε. Οι εξετάσεις είχαν απόλυτη επιτυχία και ήταν από τις πιο δύσκολες και απαιτητικές εξετάσεις των τελευταίων ετών. Στη στοχοποίηση και στις πρωτοφανείς επιθέσεις που δέχεται το υπουργείο Παιδείας απαντάμε με έργο. Θα επιτευχθεί και ο δεύτερος στόχος, που είναι το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο, ένα στοίχημα 30ετίας. Εργαζόμαστε ήδη για να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί και τα βιβλία στην ώρα τους, την πρώτη ώρα της νέας σχολικής χρονιάς», ανέφερε, από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.

«Οι εξετάσεις φέτος, όπως ξέρετε, ήταν διπλές. Ήταν το παλαιό και το νέο σύστημα. Με αυτήν την έννοια, ήταν πιο δύσκολο να διενεργηθούν. Διενεργήθηκαν με άψογο τρόπο και ήθελα να συγχαρώ εδώ όλους τους συντελεστές», πρόσθεσε ο κ. Φίλης.

«Επίσης, ήταν θέματα διαβαθμισμένα ως προς τη δυσκολία τους. Δεν ήταν θέματα εξόντωσης, ούτε θέματα απλώς ενός διαβατηρίου για να περάσουν με ευκολία τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Ήταν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, όπως πρέπει να είναι, έτσι ώστε να γίνεται μια σωστότερη επιλογή των παιδιών», συμπλήρωσε.

Φετινή καινοτομία στην 1η τους επιλογή...

Επίσης, όπως τονίστηκε, η καινοτομία του συστήματος που διαγωνίστηκαν φέτος οι υποψήφιοι είναι ότι όσοι υποψήφιοι πέτυχαν καλό βαθμό σε Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία, θα εισαχθούν στη σχολή πρώτης επιλογής.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που προέκυψε αφορά στην αναβαθμολόγηση. Η διαδικασία της αναβαθμολόγησης ήταν πολύ περιορισμένη σε σχέση με άλλες χρονιές, γεγονός που αποδόθηκε από τους επιτελείς του υπουργείου Παιδείας στο ότι τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια. Ενισχυτικό του τελευταίου, κατά τους ίδιους, ήταν και το γεγονός πως δεν υπήρξε ανάγκη να σταλούν διευκρινίσεις, όπως γινόταν άλλες χρονιές στις πανελλαδικές.

Ο Γιάννης Φίλης επανέλαβε πως δε βιάζεται να... μεταρρυθμίσει τις πανελλαδικές εξετάσεις, σημειώνοντας πως «οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα επιλογής των παιδιών για τα πανεπιστήμια προϋποθέτει αλλαγή του Λυκείου, αλλά και των πανεπιστημίων σε κάποιες πλευρές».

Ο ίδιος σημείωσε πως η όλη συζήτηση γίνεται «με όρους σεβασμού στην αγωνία και τον κόπο των παιδιών και των οικογενειών τους, γιατί ξέρουμε ότι και χρήματα πολλά ξοδεύονται μέσα από τα φροντιστήρια, αλλά και μεγάλη αγωνία δημιουργείται μέσα από ένα σύστημα το οποίο είναι μεν αξιόπιστο, αλλά από την άλλη δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σύγχρονες απαιτήσεις των παιδιών για υψηλότερου επιπέδου μόρφωση».

Ρεπορτάζ:Ελένη Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News