default-image

Η χειρότερη χρονιά για την αγορά της Ιεράπετρας

Κρήτη
Η χειρότερη χρονιά για την αγορά της Ιεράπετρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υποτονική είναι η κίνηση στην αγορά της Ιεράπετρας στο πρώτο μισό της Μεγάλης Εβδομάδας, χωρίς φυσικά να θυμίζει  σε τίποτα το δυναμισμό της πασχαλινής αγοράς περασμένων ετών, όταν το εμπορικό κέντρο της πόλης θύμιζε "μελίσσι" από τις φωνές των μικρών κυρίως αλλά και των μεγάλων καταναλωτών.

Η εικόνα των εκατοντάδων καταναλωτών, που έμπαιναν σε όλα σχεδόν τα μαγαζιά για να αγοράσουν τα δωράκια για τα αγαπημένα τους πρόσωπα,  τα καινούργια  τους ρούχα και παπούτσια, καθώς και τα  πασχαλινά αρνάκια από τα κρεοπωλεία η τα παραδοσιακά γλυκίσματα από τα ζαχαροπλαστεία που δεν προλάβαιναν να εκτελούν παραγγελίες, φέτος απλά δεν υπάρχει.Από τη Μ.Τετάρτη οι επισκέψεις των καταναλωτών στα καταστήματα τροφίμων άρχισαν διστακτικά να πυκνώνουν, για τα απολύτως απαραίτητα πασχαλινά ψώνια.

«Ο κόσμος μπαίνει στα μαγαζιά φοβισμένος και ψωνίζει με λίστα μόνο τα απαραίτητα. Στα κρέατα βρίσκει τιμές -30% πιο κάτω από πέρυσι, όπως και στα  κηπευτικά. Αν εξαιρέσουμε τις πατάτες ,οι τιμές είναι πολύ πιο χαμηλές , και αυτό έχει να κάνει με τα προβλήματα πού έχει δημιουργήσει στους παραγωγούς  ο ζεστός καιρός και η υποκατανάλωση. Συνολικά η αγορά τροφίμων, πιστεύω ότι αυτό το Πάσχα, θα κινηθεί γύρω στο -25% πιο κάτω από πέρυσι», μας είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματοβιοτεχνών Ιεράπετρας  κ Μανόλης Ζουμπουλάκης.

«Τα αποτελέσματα της βαθειάς ύφεσης όπου βρίσκεται τα τελευταία χρόνια η οικονομία μας αρχίζουν να φαίνονται πλέον και στην αγορά της Ιεράπετρας, αν και  πιστεύαμε ότι είχε  περισσότερες αντοχές.

Στο ναδίρ η ψυχολογία των καταναλωτών

Μετά από μια πολύ κακή χρονιά για την  τοπική αγροτική  παραγωγή, όπου οι οκτώ στους δέκα αγρότες δεν έχουν καλύψει το κόστος της καλλιέργειας τους, ήρθε και η καταστροφική πυρκαγιά, να ρίξει ακόμα περισσότερο την ψυχολογία εκείνων των ανθρώπων που κινούν τα νήματα στην τοπική μας οικονομία. Αυτό σε συνδυασμό με τον τουριστικό κλάδο που ακόμα δεν άρχισε να κινείται, με τις υποχρεώσεις να τρέχουν, τη φοροκαταιγίδα που σαρώνει τα πάντα, τους απίστευτα διογκωμένους λογαριασμούς της ΔΕΗ να μένουν απλήρωτοι και την πετσοκομμένη επιδότηση να μη φτάνει για τίποτα, ο κόσμος περιορίζει την κατανάλωση του στα απολύτως απαραίτητα , κάνοντας πολλές περικοπές», πρόσθεσε ο κ Μανόλης Ζουμπουλάκης.

Το δώρο του Πάσχα και οι πενιχρές επιδοτήσεις που εκταμιεύονται άμεσα από τους δικαιούχους δίνουν σιγά-σιγά μια κάποια ώθηση  στην τοπική αγορά, η οποία αναμένεται να ζεσταθεί λίγο περισσότερο μέχρι το μεγάλο Σάββατο .Οι περισσότεροι καταστηματάρχες έχουν μειώσει το λιανεμπορικό τους κέρδος για να προσελκύσουν τους καταναλωτές .

Στην αγορά των καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης  κάτι άρχισε να "κινείται" από τη Μεγάλη Τρίτη.

«Στην τοπική αγορά μέχρι την περασμένη εβδομάδα κυριαρχούσε η παγωμάρα και  η κατάθλιψη. Τις δυο τελευταίες μέρες κάτι άρχισε να  κινείται στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης , με τις αγορές για τα μικρά παιδιά να προηγούνται. Το μεγάλο μας πρόβλημα είναι ,ότι, έχει  πέσει όσο δεν γίνεται  η  ψυχολογία του καταναλωτή , και σε αυτό συντείνει και το σόκ που έχει υποστεί ο κόσμος από την πυρκαγιά της περασμένης εβδομάδας, τα αποτελέσματα της οποίας έχουν βαρύνει το κλίμα.  Ξέρουμε  ότι πάντα η αγορά  κινείται  καλύτερα δυο-τρείς μέρες πριν το Πάσχα. Η κίνηση τώρα είναι ελαφρώς ανοδική, γιατί είναι σύμμαχος ο καιρός.

Ελπίδες ότι η αγορά θα "ζεσταθεί"

Με τις καλοκαιρινές θερμοκρασίες που επικρατούν, η κίνηση στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης θα ζεσταθεί ελπίζω περισσότερο.  Οι  έμποροι της Ιεράπετρας έχουν κάνει τεράστιες προσπάθειες στη μείωση των τιμών , στην ποιότητα των ειδών που διαθέτουν και στην ποικιλία τους,  για να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί. Ευτυχώς έχουν αυξηθεί οι καταναλωτές που επιμένουν να στηρίζουν την τοπική μας αγορά και τους ευχαριστούμε γι' αυτό», μας είπε  ο έμπορος κ. Μανόλης Κουρίνος.

Από την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας υπάρχει μια κάποια μικρή κίνηση στην αγορά  , που όμως σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζει την κίνηση των περασμένων χρόνων .Οι  τιμές σε όλα τα αγαθά , ακολουθούν την πτωτική πορεία της ψυχολογίας των καταναλωτών.

«Η αγορά, στους κλάδους ένδυσης -υπόδησης, ειδών ζαχαροπλαστικής  και τροφίμων, συνεχίζει να είναι πολύ πιο υποτονική  σε σύγκριση με  τα περασμένα χρόνια. Όσο περνούν όμως οι μέρες και όσο πλησιάζουμε στην Ανάσταση του Κυρίου, κάτι αρχίζει να κινείται. Βλέπουμε ωστόσο ότι η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολή για όλα τα νοικοκυριά και αυτό δικαιολογείται , όταν όλοι γνωρίζουμε πως έρχεται σε λίγο ο φόρος εισοδήματος να προστεθεί στις μηνιαίες μας υποχρεώσεις που δεν βγαίνουν, όσο και περικόπτουμε τις δαπάνες μας. Βασικός ωστόσο παράγοντας,  που ευθύνεται για την υποτονικότητα της αγοράς , είναι η κακή ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού, που βρίσκεται στο ναδίρ,  μετά από την τελευταία καταστροφική πυρκαγιά η οποία  άφησε πίσω της πολλές πληγές», συμπλήρωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού  Συλλόγου  Ιεράπετρας κ Βαγγέλης Μπινιχάκης.

Ρεπορτάζ: Νίκος Πετάσης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News