default-image

Σαρωτικές αλλαγές:τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο

Ελλάδα
Σαρωτικές αλλαγές:τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο, δύο χρόνια Λύκειο» και σταδιακή απελευθέρωση των εξετάσεων της μέσης εκπαίδευσης από τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αυτές είναι οι δύο σαρωτικές μεταρρυθμίσεις που εξετάζονται στο χώρο της Παιδείας, χωρίς, ωστόσο, μέχρι στιγμής να έχει ληφθεί η οποιαδήποτε απόφαση...

Τάδε έφη ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος, ο οποίος σε συνέντευξη που παραχώρησε στην "Αυγή της Κυριακής" εξέφρασε την άποψη ότι με τις παραπάνω προτάσεις μπορεί να καταπολεμηθεί η μάστιγα της παραπαιδείας στην Ελλάδα. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου αναφέρθηκε εκτενώς στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν τόσο στο Γυμνάσιο, όσο και στο Λύκειο, καθώς, όπως είπε χαρακτηριστικά, «από τη στιγμή που αρχίζουν οι εξετάσεις, παραλύει η μέση εκπαίδευση».

«Οι εξετάσεις καταστρέφουν το Λύκειο, "λυκειοποιούν" το γυμνάσιο και μεταφέρουν την πίεση των εξετάσεων στο Δημοτικό, γιγαντώνοντας και επεκτείνοντας την παραπαιδεία. Κόβουν κάθε χρόνο δύο μήνες από τη σχολική χρονιά. Από τη στιγμή που αρχίζουν οι εξετάσεις παραλύει η μέση εκπαίδευση», επισήμανε ο κ. Λιάκος.

Τι προτείνει, ωστόσο, ως λύση ο κ. Λιάκος για το εν λόγω πρόβλημα; Η μια πρόταση έχει να κάνει με τη σταδιακή αποδέσμευση των εξετάσεων στα λύκεια από την εισαγωγή στις πανεπιστημιακές σχολές. «Το σενάριο - η υπόθεση εργασίας γιατί δεν υπάρχει κάποια ειλημμένη απόφαση ακόμη - με το οποίο εργάζεται η Επιτροπή Διαλόγου, αποσκοπεί στη μελέτη της δυνατότητας σταδιακής απελευθέρωσης των λιγότερα ζητούμενων τμημάτων από τις εξετάσεις», δήλωσε ο Αντώνης Λιάκος, οποίος ξεκαθάρισε ότι «επειδή το σύστημα των εξετάσεων, παρά το διαστροφικό του χαρακτήρα, χαίρει εκτίμησης ως αντικειμενικό και αμερόληπτο, σε πρώτο στάδιο δε χρειάζεται να ανατραπεί».

Έτσι, ο κ. Λιάκος προκρίνει πως, για την εισαγωγή των μαθητών στα τμήματα στα οποία οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις, θα αρκεί το απολυτήριο του Λυκείου. «Η υπόθεση είναι ότι σε όσα τμήματα οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις θα αρκεί για την εισαγωγή το αναμορφωμένο απολυτήριο του Λυκείου. Εκεί όμως όπου οι υποψήφιοι υπερβαίνουν τις προσφερόμενες θέσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ισχύον σύστημα εξετάσεων». Κάνοντας το διαχωρισμό ανάμεσα στις σχολές χαμηλής και υψηλής ζήτησης, ο κ. Λιάκος μίλησε για «νέο σύστημα», αναφέροντας συγκεκριμένα ότι θα επιχειρηθεί η σταδιακή μετατροπή των εξετάσεων και όσον αφορά στα δημοφιλή πανεπιστημιακά τμήματα. «Σε δεύτερη φάση, όταν αποδειχθεί το εύρος, η αξιοπιστία και η λειτουργικότητα του νέου συστήματος, θα επιχειρηθεί η σταδιακή αλλαγή των εξετάσεων και στις σχολές υψηλής ζήτησης».

Σημειώνεται, πάντως, ότι κ. Λιάκος ανέφερε συμπληρωματικά ότι «η παρέμβαση στο εξεταστικό σύστημα είναι εκ των ων ουκ άνευ για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, καθώς θα ανακουφίσει τις οικογένειες ως προς τα έξοδα για φροντιστήρια, ενώ θα σταματήσει και τις μετεγγραφές οι οποίες ερημώνουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια και δημιουργούν συνωστισμό στα κεντρικά».

Ερευνητικό... το Λύκειο

Ο Αντώνης Λιάκος δεν έμεινε, όμως, μόνο εκεί, καθώς μίλησε και για ένα σύστημα το οποίο είναι πρωτόγνωρο στα ελληνικά εκπαιδευτικά χρονικά. «Μια άλλη σκέψη είναι ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί το Λύκειο μέσα από το σύστημα «4 χρόνια Γυμνάσιο + 2 χρόνια Λύκειο, ώστε να παραγάγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα», τόνισε ο κ. Λιάκος, ο οποίος πρόσθεσε: «Το σχήμα 4+2 μπορεί να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο, ενώ το Λύκειο στο σχήμα αυτό θα γίνει περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων».

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία επισήμανε την ανάγκη για δυνατότητα εκπαίδευσης και στους τόπους εργασίας. «Ταυτόχρονα χρειαζόμαστε ένα αξιόπιστο επαγγελματικό διετές λύκειο με δυνατότητες εκπαίδευσης και στους τόπους εργασίας», είπε χαρακτηριστικά.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News