default-image

Κλείνει ο ΒΟΑΚ την Τρίτη 15 Μαρτίου

Κρήτη
Κλείνει ο ΒΟΑΚ την Τρίτη 15 Μαρτίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κλείνει, αύριο Τρίτη 15 Μαρτίου, ο ΒΟΑΚ από τις Γούρνες ως τη Χερσόνησο. Η κυκλοφορία θα διεξάγεται από την παλαιά εθνική οδό, έως και το Σάββατο 23 Απριλίου 2016. Το σχετικό αίτημα εγκρίθηκε μόλις χθες από τον αστυνομικό διευθυντή, όπως δήλωσε στο neakriti.gr ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης κ. Γιώργος Αγαπάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη, όσοι κινηθούν στο συγκεκριμένο τμήμα του ΒΟΑΚ νωρίς το πρωί, π.χ. γύρω στις 7:30 με 8, δε θα διαπιστώσουν κάποια διαφορά. Μέχρι περίπου και τις 10 θα περνάνε κανονικά. Γύρω στις 10 το πρωί υπολογίζεται πως θα ξεκινήσει η σταδιακή εκτροπή της κυκλοφορίας, καταρχήν από το ένα ρεύμα, και στη συνέχεια και από το άλλο. Όπως εκτιμά ο κ. Αγαπάκης, από το μεσημέρι της Τρίτης 15 Μαρτίου και μετά όλα τα οχήματα θα κινούνται αποκλειστικά στην παλιά εθνική.

Η 40ήμερη ταλαιπωρία των οδηγών κρίνεται αναγκαία, προκειμένου να εκτελεστούν με ασφάλεια εργασίες του οδικού τμήματος Γούρνες-Χερσόνησος, μήκους 9 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού δαπάνης 57,5 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι αδύνατο, όπως μας ενημερώνει ο κ. Αγαπάκης, να γίνουν εκσκαφές 30-35 μέτρων στο ύψος του Αποσελέμη ή οι ειδικές θεμελιώσεις στο ύψος των Αγριανών χωρίς να κλείσει ο δρόμος. Μόνο το μηχάνημα που θα επιστρατευτεί για τις θεμελιώσεις των τοιχίων αντιστήριξης θα καλύπτει τη μισή εθνική. Συνεπώς, πρέπει να διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων. «Δεν μπορούν να γίνουν τα συγκεκριμένα έργα αλλιώς», καταλήγει.

Οκτώ ημέρες πριν το Πάσχα, δηλαδή το Σάββατο του Λαζάρου, η νέα εθνική οδός θα δοθεί ξανά στην κυκλοφορία, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού. Επειδή, όμως, το έργο δε θα έχει τελειώσει ως τότε, κάποια στιγμή το Νοέμβριο προβλέπεται ο ΒΟΑΚ να κλείσει ξανά, αυτή τη φορά για 4 με 5 μήνες.

Το καλό της υπόθεσης είναι πως η συγκεκριμένη εργολαβία περιλαμβάνει και όλα τα συνοδά έργα, για τα οποία δε θα χρειαστούν καινούργιες μελέτες. Έτσι, στις αρχές του 2018, οπότε και προβλέπεται να έχει παραδοθεί ο δρόμος, θα διαθέτει τα πάντα: 4 γέφυρες (εκ των οποίων μία φτάνει τα 450 μέτρα), 7 άνω διαβάσεις, διαχωριστικό στηθαίο (διπλό με νησίδα φύτευσης σε κάποια σημεία), φυτά και σύστημα ύδρευσής τους, υποδομή για δίκτυα ΔΕΗ και ΟΤΕ, ηχοπετάσματα και αναβαθμισμένους τους κόμβους Γουρνών και Καστελίου.

Με την παράδοση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος το 2018, ο ΒΟΑΚ θα διαθέτει ένα συνεχόμενο καινούργιο κομμάτι 36 χιλιομέτρων, με διατομή αυτοκινητόδρομου. Από τα Ληνοπεράματα ως τη Χερσόνησο, δηλαδή στο κομμάτι της εθνικής με τον πλέον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, ο δρόμος θα έχει πλάτος 22 ως 24 μέτρα, δηλαδή με 11 ως 12 μέτρα ανά κατεύθυνση.

Ρεπορτάζ: Ελένη Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News