default-image

Τι λένε οι έμποροι για τα open malls;

Κρήτη
Τι λένε οι έμποροι για τα open malls;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην ίδρυση ανοιχτών κέντρων εμπορίου στο Ηράκλειο και στους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει η πόλη να ενταχθεί σε σχετικά προγράμματα, ώστε να λειτουργήσουν επιτυχώς open malls, όπως λειτουργούν ήδη σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Αλεξανδρούπολη, προσανατολίζεται ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου, με σκοπό πάντα την τόνωση της αγοράς.

Μια αγορά που, μετά και το φιάσκο των χειμερινών εκπτώσεων, στενάζει. Με τους ντόπιους επιχειρηματίες να προσπαθούν με νύχια και με δόντια να διατηρήσουν τα καταστήματά τους ανοιχτά, τη στιγμή που η κάνουλα των τραπεζών είναι κλειστή, αντιμετωπίζοντας παράλληλα το μεγάλο ανταγωνισμό, αλλά και την αβάσταχτη φορολογία.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανόλης Κουμαντάκης, η έννοια "open malls" περιλαμβάνει τη δημιουργία ανοιχτών αγορών. Οι υφιστάμενες επιχειρήσεις του Ηρακλείου, δηλαδή, θα διοργανώνουν ημέρες προσφορών και εκδηλώσεων, σε συνεργασία και με τις επιχειρήσεις εστίασης.

Επίσης θα συνδυάζουν παράλληλες δράσεις και ενέργειες, με τη συνδρομή του Δήμου, ώστε μέσα από κοινές προσπάθειες και με τη μεταξύ τους συνεργασία να συμβάλλουν στην προσέλκυση περισσότερου κόσμου στα καταστήματα, καθώς επίσης και στην εμψύχωση του καταναλωτικού κοινού, παρέχοντάς του εμπορεύματα, προϊόντα και υπηρεσίες σε αρκετά συμφέρουσες τιμές. Ταυτόχρονα, θα δίνουν στον κόσμο την ευκαιρία της ψυχαγωγίας μέσα από τις παράλληλες εκδηλώσεις που θα λαμβάνουν χώρα στις οδούς όπου θα γίνονται οι δράσεις αυτές.

Όπως συγκεκριμένα τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανόλης Κουμαντάκης, «στη σκέψη μας είναι κάποιες συστάδες δρόμων, όπως για παράδειγμα 1866 και 1821, Καλοκαιρινού και Αγίου Μηνά, Χάνδακος κ.λπ., με ανάλογους στολισμούς, δράσεις και εκδηλώσεις να λειτουργούν σαν ανοιχτές αγορές, προσελκύοντας ποικιλοτρόπως κόσμο. Πρόκειται για μια ιδέα την οποία έχει ανάγκη η αγορά. Χρειάζονται όμως προτάσεις, αντίστοιχες υποδομές και οργάνωση για να αποφέρει τα αναμενόμενα». Ο ίδιος σημείωσε πως «η κατάσταση είναι μονόδρομος και μόνο αυτές οι λύσεις θα βοηθήσουν».

Το θέμα συζητήθηκε και το περασμένο Σάββατο, στο πλαίσιο της επίσκεψης του προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη και του γενικού γραμματέα της ΕΣΕΕ κ. Γιώργου Καρανίκα στην ανατολική Κρήτη, με το δήμαρχο Ηρακλείου κ. Βασίλη Λαμπρινό, παρουσία του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου κ. Κουμαντάκη, όπως και μελών της διοίκησης. Η συζήτηση επικεντρώθηκε ειδικότερα και στα όσα πρέπει να γίνουν για να λειτουργήσει η όλη ιδέα σωστά και εποικοδομητικά. Και αυτό γιατί πρόκειται για μια κίνηση που απαιτεί υποδομές αλλά και χρήμα.

Οι απόψεις διίστανται

Ωστόσο, οι απόψεις των ίδιων των εμπόρων στο ζήτημα φαίνεται να διίστανται. Κάνοντας μια βόλτα χθες στην αγορά του Ηρακλείου για τις ανάγκες του ρεπορτάζ μας, συμπεράναμε πως μια μεγάλη μερίδα εμφανίζεται θετική ως προς το εγχείρημα αυτό. Μια άλλη όμως, κρίνοντας από την έλλειψη ρευστότητας που μαστίζει την κοινωνία, με συνέπεια ο καταναλωτής να μην έχει λεφτά για να ψωνίσει, δε θεωρεί τις ενέργειες αυτές δελεαστικές, υπογραμμίζοντας πως η κατάσταση αυτή τη στιγμή της αγοράς απαιτεί πιο δραστικές κινήσεις.

Ας δούμε όμως καλύτερα τι είπαν οι ίδιοι οι καταστηματάρχες για τα open malls, καθώς και για τη γενικότερη κατάσταση στην αγορά.

«Κάθε μας προσπάθεια θα είναι άτοπη αν ο κόσμος δεν έχει λεφτά. Η αγορά είναι νεκρή και χρειάζεται να αλλάξουν κάποια πράγματα. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο και ο κόσμος είναι έτοιμος για κάτι τέτοιο», τόνισε η καταστηματάρχης Μαριάννα Λελεδάκη.

«Θεωρώ πως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και οι προσφορές δεν κάνουν καλό στην αγορά. Με την έννοια ότι όλο το υπόλοιπο διάστημα τα καταστήματα νεκρώνουν. Το θέμα είναι καθαρά οικονομικό. Από τη στιγμή που ο καταναλωτής δεν έχει λεφτά, δεν ψωνίζει», τόνισε η ιδιοκτήτρια καταστήματος ενδυμάτων Ναυσικά Γαλανού, επισημαίνοντας την ίδια στιγμή πως «μόνο αν φύγουν οι πολυεθνικές θα ξαναπάρει τα πάνω της η αγορά».

«Τέτοιες ενέργειες δε διορθώνουν τα πράγματα. Κλείσανε τα ελληνικά εργοστάσια και οι παλιοί σωστοί έμποροι δεν έχουν να πληρώσουν τα ενοίκια. Η Πολιτεία πρέπει να δώσει κίνητρα στους εμπόρους και η Ελλάδα η ίδια να προσέξει τα παιδιά της», τόνισε ο κ. Γιάννης Νηστικάκης.

«Έχει ξαναγίνει και στο παρελθόν αντίστοιχη κίνηση, η οποία όμως δεν απέφερε τα αναμενόμενα», δήλωσε η καταστηματάρχης Μερόπη Μηναδάκη.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

"Αγκάθι" η κακή ψυχολογία

«Μια τέτοια ιδέα απαιτεί τη μεταξύ μας συνεργασία, πράγμα δύσκολο να συμβεί στο χώρο μας. Ωστόσο, το πρώτο μέλημα για την ενίσχυση της αγοράς είναι να φροντίσουμε ώστε να αναπτερωθεί το ηθικό και η ψυχολογία του καταναλωτή. Το δεύτερο είναι να τον αφήσουν να επιβιώσει, διότι όλη αυτή η φορολογία δε σε αφήνει να ζήσεις αυτή τη στιγμή», ανέφερε ο καταστηματάρχης κ. Βαγγέλης Ματθαιακάκης.

«Εδώ στο εμπορικό συγκρότημα Τάλως, που είμαστε εμείς, όταν κάνουμε τέτοιες εκδηλώσεις και προσφορές αποδίδουν πάρα πολύ. Οπότε θα πρέπει όλοι οι επιχειρηματίες να σκεφτούμε ιδέες με τις οποίες θα μπορούσε να επωφεληθεί ο καταναλωτής και να τονωθεί έτσι το εμπόριο, οι θέσεις εργασίας, αλλά και ο πελάτης να ψωνίζει οικονομικά. Πιστεύω λοιπόν ότι τέτοιες δράσεις είναι απαραίτητες για να ξεπεραστεί αυτή η περίοδος», τόνισε η ιδιοκτήτρια καταστήματος στο Τάλως Έφη Μποζίκα.

Ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News