default-image

Πρωτοβουλία πολιτών ενάντια στην εκχώρηση του αεροδρομίου Χανίων

Κρήτη
Πρωτοβουλία πολιτών ενάντια στην εκχώρηση του αεροδρομίου Χανίων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιλογή της σημερινής συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων να εκχωρήσουν το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων (και του Ρεθύμνου) και μαζί με αυτό, 13 ακόμη,  περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, δεν είναι μία απλή πολιτική πράξη η οποία βλάπτει το δημόσιο συμφέρον, αλλά πράξη η οποία εκχωρεί και παραδίδει τις πύλες εισόδου και τη ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας, που είναι ο τουρισμός, στους Γερμανούς, αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσαν οι πολίτες.

Η ανακοίνωση συνεχίζει ως εξής «η εκχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων ήταν ένα από τα λεγόμενα προαπαιτούμενα που έθετε η γερμανική ηγεμονία προκειμένου να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της ελληνικής οικονομίας. Επισημαίνεται ότι ήδη οι Γερμανοί ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της διακίνησης των τουριστών προς την Ελλάδα διαμέσου του tour operator TUI ενώ ο «εθνικός» ιδιωτικός αερομεταφορέας αποτελεί ένα περιφερειακό βραχίονα της, επίσης, γερμανικής εταιρείας Lufthansa η οποία είναι και αυτή μέτοχος στη Fraport συνεπώς και στην κοινοπραξία Fraport-Κοπελούζος στην οποία εκχωρούνται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια για 50 χρόνια».

«Η κατάσταση θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο εξαιτίας του τραπεζικού χρέους ύψους 7,5 δις που έχει ο ξενοδοχειακός τομέας μεγάλο μέρος του οποίου θα εκχωρηθεί σε ξένα funds εφόσον τα κόκκινα δάνεια του εν λόγω κλάδου είναι 2,5 δις ενώ τα καθυστερούμενα 3 δις επιπλέον» καταγγέλλουν οι πολίτες.

Δηλώνουν επίσης ότι «ως εκ τούτου το ζήτημα της εκχώρησης του αεροδρομίου "Δασκαλογιάννης" των Χανίων και των υπολοίπων καθώς επίσης και των άλλων πυλών εισόδου που είναι τα λιμάνια συνδέεται με την εκχώρηση, επί της ουσίας, της δημόσιας περιουσίας και της ελληνικής οικονομίας».

Η ανακοίνωση καταλήγει ως εξής: «ταυτόχρονα όμως οι πολίτες της Δυτικής Κρήτης θα θιγούν άμεσα εξαιτίας της ανόδου των τελών αεροδρομίου κάτι το οποίο θα αυξήσει τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων. Σύμφωνα με στοιχεία των εργαζομένων στα αεροδρόμια η αύξηση μόνο των φόρων θα φτάσει μακροπρόθεσμα από τα 12 στα 26,5 Ε ανά διαδρομή ενώ υπάρχει ο κίνδυνος ορισμένες αεροπορικές εταιρείες να εγκαταλείψουν το «Δασκαλογιάννης» και να χρησιμοποιήσουν ως βάση άλλα αεροδρόμια. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα πλήξει την τοπική οικονομία η οποία, σε μεγάλο βαθμό, στηρίζεται και στις εκατοντάδες χιλιάδες τουριστών που μεταφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους ενώ οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στο αεροδρόμιο θα επιδεινωθούν ραγδαία όπως φαίνεται από την σύμβαση που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα.

»Μόνη μας ελπίδα πλέον η δικιά μας κινητοποίηση για να περισώσουμε ότι μπορούμε. Το οφείλουμε στα παιδιά μας και στις επόμενες γενιές γιατί δεν μπορεί ότι δεν κατάκτησαν οι ξένοι με τα όπλα να το κατακτήσουν τώρα με εκβιασμό, απειλές και ύβρεις.

»Η πρωτοβουλία μας είναι «δράση πολιτών» και αναπτύσσεται παράλληλα προς τις όποιες δράσεις   φορέων της Αυτοδιοίκησης, επαγγελματικών ενώσεων, συλλόγων εργαζομένων και άλλων συλλογικοτήτων και στοχεύει στην περαιτέρω ευαισθητοποίηση-ενεργοποίηση των πολιτών της Δυτικής Κρήτης».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News