default-image

Επικροτεί η Aegean την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων

Οικονομία
Επικροτεί η Aegean την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θετική και αναγκαία συνολικά για τις αερομεταφορές και τον τουρισμό στη χώρα μας χαρακτηρίζει η AEGEAN την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Η συμφωνία, όπως υποστηρίζει η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία, έρχεται σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία η βελτίωση των υποδομών, όχι μόνο των 14 παραχωρηθέντων αλλά και των άλλων 23 αεροδρομίων στην Ελλάδα, είναι επιτακτική, καθώς το κράτος αδυνατεί να παράσχει λόγω της συγκυρίας πλήρη στήριξη.

Ο αντιπρόεδρος της AEGEAN κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, αναφερόμενος στην υπογραφή της σύμβασης για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η ανάπτυξη του τουρισμού τα τελευταία χρόνια έχει στηρίξει σημαντικά την ελληνική οικονομία, καθιστώντας όμως ταυτόχρονα αμεσότερη την ανάγκη για ενίσχυση των βασικών αεροδρομιακών υποδομών της χώρας. Πιστεύουμε ότι με την υπογραφή της σύμβασης για την ανάπτυξη και διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport-Slentel θα επιταχυνθούν οι απαραίτητες επενδύσεις και θα επιτευχθεί σε 2-3 χρόνια σημαντική ποιοτική αναβάθμιση σε αυτές τις βασικές πύλες εισόδου της χώρας, με αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση των προοπτικών του τουρισμού μας, αλλά και της εμπειρίας των επιβατών μας. Άλλωστε, η Fraport αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και σοβαρότερες εταιρείες του χώρου, με εκτεταμένη εμπειρία τόσο στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, όσο όμως και στην κοντινή μας Τουρκία, όπου συνέβαλε θετικά στη λειτουργία σημαντικών προορισμών όπως είναι η Antalya».

Βελτίωση ανταγωνισμού

Ο κ. Βασιλάκης συνεχίζει επισημαίνοντας ακριβώς πως η σύμπραξη με τους ιδιώτες θα βελτιώσει ουσιαστικά τον ανταγωνισμό έναντι των γειτονικών χωρών.

«Παράλληλα», λέει ο αντιπρόεδρος της AEGEAN, «θεωρούμε ότι η συμφωνία λόγω της σημαντικής διάρκειας εκμετάλλευσης των 40 ετών που παρέχει στους επενδυτές μπόρεσε να διασφαλίσει και την ανταγωνιστική σε κόστος λειτουργία των 14 αεροδρομίων, καθώς προβλέπει με σαφήνεια τη διατήρηση του σημερινού επιπέδου χρεώσεων μέχρι να ολοκληρωθούν οι αναγκαίες επενδύσεις και αναβαθμίσεις, αλλά και μετά την περάτωση των έργων, τη διαμόρφωση των τελικών χρεώσεων σε ανταγωνιστικό επίπεδο (περίπου 18,5 ευρώ) συγκριτικά με τα άλλα σύγχρονα περιφερειακά αεροδρόμια στον ευρωπαϊκό Νότο. Αυτό ακριβώς χρειάζεται η ελληνική οικονομία άλλωστε, ποιότητα και ανταγωνιστικό κόστος.

Επισημαίνουμε τέλος ότι είναι απόλυτα αναγκαίο τα έσοδα από το ετήσιο ενοίκιο και τη συμμετοχή στα κέρδη που θα λαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο, από την παραχώρηση αυτή, να αξιοποιηθούν για την απαραίτητη βελτίωση των 23 μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων, που παραμένουν στη διαχείρισή του και είναι απαραίτητα για τα μικρότερα νησιά μας και την ισορροπημένη ανάπτυξη του τουρισμού μας».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News