default-image

Ηλεκτρική ενέργεια από το νερό, τον ήλιο, το υδρογόνο ή το φυσικό αέριο;

Απόψεις
Ηλεκτρική ενέργεια από το νερό, τον ήλιο, το υδρογόνο ή το φυσικό αέριο;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευνόητο είναι να διερωτηθεί κανείς πια επιλογή είναι η καλύτερη και ιδιαίτερα ένας επενδυτής σε θέματα τεχνολογίας ή ένα κράτος με σοβαρή κυβέρνηση. Γιατί να χρειάζεται η εξαγωγή λιγνίτη ή φυσικού αερίου, όταν η ενέργεια απο AΠΕ ή η παραγωγή υδρογόνου απο το νερό και η χρήση του στη καύση αντί βενζίνης μπορεί να στοιχίζει φτηνότερα;

Tου καθηγητή Γ. Ζουγανέλη

Θα έλεγα ότι δεδομένης της άποψης, α) ότι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ηλεκτρικές μηχανές θα επικρατήσουν των υπολοίπων και β) ότι η πράσινη ενέργεια άν είναι φτηνή θα επιβληθεί των άλλων, λογικό είναι να προωθείται το R&D ηλεκτρικής ενέργειας παραγομένης απο πράσινες πηγές με το μικρότερο κόστος.

Μια τέτοια επιλογή οδηγεί στην αναζήτηση και βελτίωση μεθόδων παραγωγής και αποθήκευσης της ηλεκτρικής ενέργειας (βλέπετε σχετικά εδώ και εδώ).

Στη φωτογραφία της κορυφής βλέπετε μια κλασική συσκευή παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος με DC ηλεκτρόλυση, απο την οποία παράγεται με δύο όμοια ηλεκτρόδια ξεχωριστά υδρογόνο και οξυγόνο. Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας απο ΑΠΕ στη λειτουργία συσκευών παραγωγής υδρογόνου μπορεί να δώσει πολύ φτηνό υδρογόνο για καύση αλλά και να προσφέρει μεγάλη προστασία απο ρύπους στο περιβάλλον, αφού απο τη καύση υδρογόνου με οξυγόνο παράγεται νερό.

Και στο βάθος, Υγρό Υδρογόνο αντί LNG

Όπως υπάρχει το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) για το οποίο πολλά έχετε ήδη ακούσει, υπάρχει και το υγροποιημένο υδρογόνο (LH2). Στη φωτογραφία αριστερά βλέπετε μια αποθήκη υγρού υδρογόνου (-253 °C). Παρατηρείστε την μόνωση που υπάρχει, τη βαλβίδα εκτόνωσης του υγρού υδρογόνου και την αντίσταση για το πλήρη καθαρισμό του δοχείου απο εναπομείναν υδρογόνο στο εσωτερικό του.

To όλο θέμα είναι απο δεκαετίες σε ανάπτυξη ενώ είναι γνωστό ότι η BMW απο το 1999 διαθέτει πρωτότυπο αυτοκίνητο που λειτουργεί με υγρό υδρογόνο. Το μεγάλο στοίχημα είναι στη κίνηση των τραίνων, των πλοίων και των αεροπλάνων.

Το πρόβλημα με το υγρό υδρογόνο είναι στη προφύλαξη της δεξαμενής του απο στατικό ηλεκτρισμό, απο σπινθήρα και απο επαφή με θερμά αντικείμενα. Αυτό όλα όμως τεχνολογικά στην εποχή μας αντιμετωπίζονται.

Ευτυχώς η τεχνολογία δεν κάνει πάντα απότομα βήματα, γιατί αλλοιώς οι βιομηχανίες θα έχαναν τις επενδύσεις τους σε μια νύχτα, όπως και όσα κράτη δεν έχουν οικονομίες βασισμένες σε εναλλακτικές πηγές παραγωγής ενέργειας.

Παρότι σας διαφωτίζω για διάφορα σοβαρά για το μέλλον της Ελλάδας θέματα, μη θεωρήσετε ότι οι κυβερνώντες που είναι ξένοι, μπορούν ακόμη και συλλογικά να τα αντιμετωπίσουν. Ο χρόνος πάντα θα λειτουργεί σε βάρος τους ενώ τα ΜΜΕ θα προσπαθούν καθημερινά να μη φαίνεται, ότι ο βασιληάς είναι τελείως γυμνώς όπως και οι αυλικοί του.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News