default-image

Στις καλένδες η ανακατασκευή του ΒΟΑΚ

Κρήτη
Στις καλένδες η ανακατασκευή του ΒΟΑΚ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι πως δεν το γνωρίζαμε ή ότι πέφτουμε από τα σύννεφα, αλλά οι φόβοι επιβεβαιώνονται και με τη βούλα σε ό,τι αφορά το ΒΟΑΚ. Ο διακαής πόθος και η πολύχρονη απαίτηση των Κρητικών για πλήρη ανακατασκευή του "φονικού" οδικού άξονα θα παραμείνει και τα επόμενα χρόνια ανεκπλήρωτος, αφού για το έργο ζωτικής σημασίας δεν κινείται φύλλο ούτε σε επίπεδο χρηματοδοτήσεων ούτε σε επίπεδο προετοιμασιών...

Πρακτικά, το μόνο που έχουμε να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια στο μέτωπο της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ είναι η υλοποίηση των δυο έργων (Γούρνες-Χερσόνησος, Πάνορμος-Εξάντης) που έχουν ξεκινήσει και είναι σε εξέλιξη, περνώντας ως "γέφυρα" στο επόμενο ΕΣΠΑ. Επίσης μπορούμε να περιμένουμε κάποιες σημειακές, περιορισμένες παρεμβάσεις ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας σε ορισμένα επικίνδυνα σημεία της εθνικής οδού. Και από εκεί και πέρα ουδέν!

Για να το μεταφράσουμε σε αριθμούς, για την επόμενη 7ετία που θα διαρκέσει το επόμενο ΕΣΠΑ έχουμε να περιμένουμε για το ΒΟΑΚ όλα και όλα 125 εκατομμύρια ευρώ, τη στιγμή που, βάσει μελετών, απαιτείται ένα ποσό περί το 1,5 δισ. ευρώ!

Βεβαίως, τα παραπάνω είναι γνωστά. Όμως επιβεβαιώνονται και επισήμως εκ νέου διά στόματος του αρμόδιου υπουργού Γιώργου Σταθάκη σε απάντηση σχετικής επερώτησης του τομεάρχη Υποδομών της Ν.Δ. Λευτέρη Αυγενάκη.

Ο βουλευτής Ηρακλείου προχώρησε σε κοινοβουλευτική παρέμβαση για την άμεση ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, την πορεία των έργων του ΒΟΑΚ που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και τις προθέσεις της κυβέρνησης για την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωσή του. Η απάντηση του υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργου Σταθάκη είναι αποκαρδιωτική.

Στην απάντησή του ο κ. Σταθάκης επισημαίνει: «Σε ό,τι αφορά στην Προγραμματική Περίοδο 2007-2013 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας 2007-2013» είναι ενταγμένο το έργο με τίτλο «Ολοκλήρωση της κατασκευής και αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης»... Σε ότι αφορά στην Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» (ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και συγκεκριμένα στον άξονα προτεραιότητας 4 αυτού, συνολικής δημόσιας δαπάνης 125.000.000 ευρώ, προβλέπονται δύο κατηγορίες δράσεων, οι οποίες αφορούν αποκλειστικά στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)».

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο της απάντησης του Χανιώτη υπουργού: «Παράλληλα, δεδομένου του περιορισμένου ύψους των διαθέσιμων πόρων για τον τομέα των υποδομών-μεταφορών, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, σε συνδυασμό με τις υψηλές εκτιμώμενες απαιτήσεις χρηματοδότησης για την υλοποίηση της συνολικής παρέμβασης, διερευνώνται όλες οι διαθέσιμες πηγές άντλησης πόρων, προκειμένου να αξιοποιηθεί κάθε δυνατότητα και μορφή πρόσθετης χρηματοδότησης».

Απογοητευμένος από την απάντηση που έλαβε και από τη στάση της κυβέρνησης στο θέμα του ΒΟΑΚ δηλώνει ο Λευτέρης Αυγενάκης που υπογραμμίζει:

«Η απάντηση αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει τους χειρότερους φόβους μας για την αδράνεια της κυβέρνησης στο σημαντικό ζήτημα της ολοκλήρωσης του ΒΟΑΚ. Το μόνο έργο που έχει να επιδείξει η κυβέρνηση, μετά από 10 μήνες διακυβέρνησης της χώρας, είναι το έργο και ο προγραμματισμός της κυβέρνησης Σαμαρά. Καμία μέριμνα, καμία ενέργεια, καμία δράση όλο αυτό το διάστημα. Μόνο ένα γενικό, αόριστο και παρωχημένο περί διερεύνησης διαθέσιμων πηγών άντλησης πόρων. Ακόμη και οι δεσμευμένες και συμβασιοποιημένες δαπάνες της προγραμματικής περιόδου 2007-2013 είναι αμφίβολο εάν θα απορροφηθούν, μιας και οι χρονικές προθεσμίες είναι πλέον ασφυκτικές».

Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News