default-image

Στον αέρα η φύλαξη στο λιμάνι του Ηρακλείου

Κρήτη
Στον αέρα η φύλαξη στο λιμάνι του Ηρακλείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αφύλακτο και στο έλεος του Θεού κινδυνεύει να μείνει για πρώτη φορά στα χρονικά το λιμάνι Ηρακλείου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κρουαζιέρα, για τα οχήματα που σταθμεύουν στους χώρους πάρκινγκ του, αλλά και για τα σκάφη που οι ιδιοκτήτες και επισκέπτες του νησιού μας δένουν στο λιμάνι, ξέροντας πως θα είναι ασφαλή.

Η ομαλή λειτουργία του λιμανιού ως σήμερα οφείλεται στην ιδιωτική εταιρεία φύλαξης που έχει αναλάβει το έργο αυτό εδώ και τέσσερα χρόνια. Όμως, όπως τόνισε χθες Παρασκευή ο ιδιοκτήτης της κ. Μανώλης Φραγκουλάκης, με τον οποίο ήρθαμε σε επικοινωνία, δεν έχει ακόμα πληρωθεί για τις υπηρεσίες που οι εργαζόμενοί του έχουν προσφέρει το τελευταίο διάστημα στο λιμάνι του Ηρακλείου. Οι ίδιοι τώρα υπογραμμίζουν ορθά-κοφτά πως, αν δεν πληρωθούν, θα σταματήσουν να προσέχουν το λιμάνι.

Οι εξελίξεις αυτές γεννούν εύλογα το ερώτημα: Θα είναι άραγε και το επόμενο διάστημα στη θέση τους οι εργαζόμενοι όταν το θέμα πληρωμής τους εκκρεμεί; Ή το λιμάνι θα μετατραπεί σε ξέφραγο αμπέλι και τα πάντα θα μένουν στον αέρα; Θα δημιουργηθεί έτσι φλέγον θέμα, καθώς θα πάψουν πλέον να φυλάσσονται χώροι που μέχρι πρότινος είχε υπό την προσοχή της η εταιρεία, μεταξύ αυτών οι προβλήτες 6 και 3, ο Εμπορικός Σταθμός, η ζώνη ISPS και οι χώροι στάθμευσης, ενώ παράλληλα τίθεται άμεσα θέμα ασφαλούς παραμονής των κρουαζιερόπλοιων και των σκαφών στο λιμάνι.

Το θέμα ασφαλείας λοιπόν του λιμανιού μοιάζει αβέβαιο, τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης και οι εργαζόμενοι της ιδιωτικής εταιρείας εμμένουν στη στάση τους ότι, αν δεν πληρωθούν εντός της εβδομάδας που διανύουμε - υπόσχεση που τους δόθηκε χθες από τη διοίκηση του ΟΛΗ - θα σταματήσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους.

Αναγκαία η φύλαξη

Βάσει διεθνούς σύμβασης, κάθε διεθνές λιμάνι οφείλει να ακολουθεί συγκεκριμένες συνθήκες ασφαλείας στους χώρους του. Επειδή λοιπόν και ο λιμένας Ηρακλείου συγκαταλέγεται στα διεθνή λιμάνια, έχει αναθέσει το έργο της φύλαξης κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού σε ιδιωτική εταιρεία φύλαξης (security).

Συγκεκριμένα, υπήρξε ένας μειοδοτικός διαγωνισμός. κατά τον οποίο είχε κατοχυρωθεί η φύλαξη του λιμένα Ηρακλείου από την εν λόγω εταιρεία σεκιούριτι για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Το χρονικό αυτό διάστημα ολοκληρώθηκε και από εκεί και μετά δόθηκε παράταση σύμβασης, που ορίζει ο νόμος μέχρι και το 50% του έργου. Ακολούθως όμως και η παράταση αυτή ολοκληρώθηκε, οπότε και εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε άλλος διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου φύλαξης του λιμένα, απ' όπου όμως δεν προέκυψε άλλος ανάδοχος του έργου, καθώς σημειώθηκε ένσταση από άλλη εταιρεία. Από τότε λοιπόν μέχρι και σήμερα εργάζεται στο χώρο η εταιρεία σεκιούριτι που προέκυψε από τον πρώτο διαγωνισμό, παρά το ότι έχει τελειώσει η πρώτη σύμβαση.

Υποσχέσεις για πληρωμές εντός της εβδομάδας

Από την πλευρά του πάντως ο ιδιοκτήτης της εταιρείας φύλαξης, που παρά την καθυστέρηση πληρωμής συνεχίζει και βρίσκεται και αυτή τη στιγμή στο λιμάνι, κ. Μανόλης Φραγκουλάκης, ο οποίος αναγκάστηκε, όπως είπε, να πληρώσει τους εργαζόμενούς του παρά το ότι δεν έχει λάβει τα χρήματα για τις υπηρεσίες που έχει προσφέρει στο λιμάνι Ηρακλείου, ελπίζει, όπως λέει, ότι λύση θα βρεθεί, ώστε να μη συντρέξει κίνδυνος μη φύλαξης του λιμανιού.

«Στα πλαίσια της συνεργασίας καμιά φορά παρουσιάζονται προβλήματα. Από το υπουργείο και από τη διοίκηση είχαμε λάβει τη βεβαίωση ότι θα πληρωθούμε. Αυτό καθυστέρησε να γίνει και έτσι δηλώσαμε κι εμείς ότι, αν δεν πληρωθούμε, θα σταματήσουμε να δουλεύουμε. Εγώ από την πλευρά μου τους εργαζομένους μου τους πλήρωσα. Όμως αντιμετώπισα σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Θέλω, ωστόσο, να πιστεύω ότι, μετά την υπόσχεση που λάβαμε, τα χρήματα που μας οφείλονται θα καταβληθούν εντός της εβδομάδας αυτής, ώστε να θεωρηθεί το θέμα λήξαν και να μην υπάρξει κίνδυνος το λιμάνι να μείνει αφύλακτο.

Θα μείνουμε προς το παρόν στη θέση μας, αλλά αν οι υποσχέσεις δεν τηρηθούν, θα τις εγκαταλείψουμε. Είμαστε πολλά χρόνια συνεργάτες, δεν είχε δημιουργηθεί ποτέ πρόβλημα, γι' αυτό και ελπίζουμε ότι αυτό που έχει προκύψει θα επιλυθεί και αυτή τη φορά», είπε ο κ. Φραγκουλάκης.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Γιάννης Μπρας, τοποθετούμενος στο θέμα, επιβεβαιώνει ότι υπάρχει ζήτημα πληρωμής των εργαζομένων στην εταιρεία φύλαξης και μια διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί για την επίλυσή του, μη θέλοντας ωστόσο να αναφέρει κάτι παραπάνω. Αξίζει πάντως να τονιστεί ότι σε καθημερινή βάση το λιμάνι επιτηρούν 15-20 security, ενώ σε περίπτωση επίσκεψης κρουαζιερόπλοιου ο αριθμός τους μπορεί να υπερβεί και τα 30 άτομα, ανάλογα με τις ανάγκες.

Μαρία Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News