default-image

Τραγωδίες δίχως τέλος και οδηγική συμπεριφορά κάτω της βάσης

Κρήτη
Τραγωδίες δίχως τέλος και οδηγική συμπεριφορά κάτω της βάσης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η κακή οδηγική συμπεριφορά στην Κρήτη θέτει τις βάσεις για τις δεκάδες τραγωδίες που έχουν καταγραφεί στο νησί μας έχοντας βυθίσει στο πένθος πολλές οικογένειες. Η εκπομπή "Κρήτη Σήμερα" της "ΚΡΗΤΗ ΤV", στα πλαίσια της μεγάλης δημοσιογραφικής έρευνας για το οδικό δίκτυο και τα τροχαία, φιλοξένησε την Τρίτη νέα παιδιά που αυτή την περίοδο μαθαίνουν οδήγηση περιγράφοντας με τα δικά τους μάτια όλα αυτά που συναντούν στους δρόμους του Ηρακλείου.

Παράλληλα ο εκπαιδευτής Αλέξανδρος Μεϊμαράκης αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα να εισαχθεί στα σχολεία η οδική αγωγή, για να μπουν τα νέα παιδιά από νωρίς στη λογική της ασφαλούς οδήγησης.

Μάλιστα, σε χώρες που αυτό γίνεται ήδη, έχουν μειωθεί αισθητά οι ανθρώπινες τραγωδίες στην άσφαλτο με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία και την Ιαπωνία. Βέβαια οι συγκεκριμένες χώρες διαθέτουν και ένα υπερσύγχρονο οδικό δίκτυο.

Ο νέοι μαθητές που μαθαίνουν αυτό το διάστημα οδήγηση τόνισαν την έλλειψη σεβασμού που καταγράφεται στους δρόμους της Κρήτης, ακόμα και όταν οι οδηγοί αντιλαμβάνονται ότι στον ίδιο δρόμο γίνεται μάθημα εκπαίδευσης στην οδήγηση.

Πάντως η Ευρωπαϊκή Ένωση τα τελευταία χρόνια έχει κάνει ακόμα πιο αυστηρούς τους κανόνες αλλά και τη διαδικασία για την έκδοση διπλώματος οδήγησης.

Για τους ενδιαφερόμενους που θέλουν να μάθουν να οδηγούν πρέπει να υπογραμμιστεί η αναγκαιότητα να ληφθεί σοβαρά υπόψη αυτή η διαδικασία, που είναι αναπόσπαστο κομμάτι της μελλοντικής ασφάλειας στους δρόμους.

Αρχικά, επιλέγεται με προσοχή η κατάλληλη σχολή οδηγών που θα προετοιμάσει το φοιτητή για τις τελικές του εξετάσεις και φυσικά την πρώτη του εξόρμηση στους δρόμους όντας αφεντικό του εαυτού του.  

Στη συνέχεια, και εφόσον έχει εκδώσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα που θα του επιτρέψουν να ξεκινήσει σε μία σχολή οδηγών, ο υποψήφιος οδηγός αυτοκινήτου, ακόμη και αν έχει ήδη την εμπειρία στο τιμόνι, υποχρεούται να κάνει πρακτική εξάσκηση τουλάχιστον 25 ωρών σε εκπαιδευτικό όχημα, ενώ παράλληλα μαθαίνει τον κώδικα οδικής συμπεριφοράς και από το ειδικό βιβλίο, σε κεφάλαια του οποίου θα εξεταστεί στη θεωρία.

Ο υποψήφιος οδηγός, προτού λάβει μέρος στην πρακτική εξέταση, είναι υποχρεωμένος να υποστεί τις θεωρητικές εξετάσεις.  

Δίδεται ερωτηματολόγιο, που περιλαμβάνει έναν αριθμό ερωτήσεων, αντίστοιχων ή ίδιων με εκείνες του ειδικού εγχειριδίου εκμάθησης του κώδικα οδικής συμπεριφοράς.

Εφόσον ο υποψήφιος δώσει το πολύ μία λανθασμένη απάντηση θεωρείται επιτυχών.  

Στην περίπτωση δύο ή περισσοτέρων λαθών τότε ο υποψήφιος απορρίπτεται και αν το επιθυμεί επανεξετάζεται. Θα πρέπει να επιτύχει στις θεωρητικές εξετάσεις για να έχει το δικαίωμα της πρακτικής εξέτασης.

Αμέσως μετά ακολουθεί η διαδικασία μέσα στο αυτοκίνητο που αποτελεί και την πρακτική μπροστά στο τιμόνι σε συνθήκες πόλεως.

Δείτε το απόσπασμα από την εκπομπή "Κρήτη Σήμερα":

http://vod.cretetv.gr/html5/html5lib/v1.6.12.27i/mwEmbedFrame.php/cache_st/11111/wid/_105/uiconf_id/11170240/entry_id/0_y0tt6we3/

Μάνος Δασκαλάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News