default-image

"Προχωρά" η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

Οικονομία
"Προχωρά" η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τρέχει» η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς οι τρεις υποψήφιες εταιρείες που επιθυμούν να αναλάβουν την επένδυση, πρόκειται να ανανεώσουν τις προσφορές τους.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, η ανανέωση των προσφορών ήταν απαραίτητη καθώς αυτές έληγαν, αφού έχει παρέλθει ένα ολόκληρο έτος από την υποβολή τους. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τις προσφορές ανανέωσαν όχι μόνον η κοινοπραξία Fraport AG - Slentel Ltd, η οποία έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής, αλλά και οι άλλοι δύο υποψήφιοι: αφενός η κοινοπραξία CASA (Corporation America S.A.) - METKA Α.Ε. και αφετέρου η κοινοπραξία Vinci Airports SAS - Αktor Παραχωρήσεις Α.Ε.

Σε σχετική ανακοίνωση αναμένεται να προβεί σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ παράλληλα, υπενθυμίζεται πως οι οικονομικές προσφορές από τα παραπάνω επενδυτικά σχήματα υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 και έπειτα από αξιολόγηση η Fraport AG - Slentel Ltd ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών.

Έκτοτε, όμως, λίγη πρόοδος επετεύχθη, εξαιτίας των πολιτικοοικονομικών εξελίξεων που ακολούθησαν. Εφόσον δεν επιτευχθεί γρήγορα ολοκλήρωση της συμφωνίας το επόμενο διάστημα λήγουν και εγγυητικές επιστολές των υποψηφίων και αναμένεται να ζητηθεί η ανανέωσή τους.

Έτσι, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα ειδικά καθώς το σχήμα υπό τη γερμανική Fraport φέρεται να ζητεί να του παρασχεθούν αφενός μεν αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση και αφετέρου χρόνος για να εξασφαλίσει ελκυστικά τιμολογημένη χρηματοδότηση επικαλούμενο την αλλαγή των πιστωτικών συνθηκών για την επένδυση λόγω της αύξησης του ρίσκου της χώρας.

Πάντως, στα τέλη Σεπτεμβρίου η εισηγμένη γερμανική Fraport, διά στόματος του διευθύνοντος σύμβουλου Stefan Schulte, δήλωσε πως αναμένει μέσα στους επόμενους τρεις έως έξι μήνες να έχει προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης. Σημειώνεται πως η προσφορά της Fraport πέρυσι τον Νοέμβριο προέβλεπε 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως βάσει του πληθωρισμού.

Οι επενδύσεις που δεσμεύθηκε να υλοποιηθούν την πρώτη 4ετία προσεγγίζουν τα 330 εκατ., ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης θα φτάσουν κοντά στο 1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος. Κύριος μέτοχος της εισηγμένης στη Φρανκφούρτη Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Εσσης (31,35%) και ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Εσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%), ενώ οι λοιποί μέτοχοι ελέγχουν το υπόλοιπο 34,91%.

Συμβολική κατάληψη στην Κέρκυρα ενόψει επίσκεψης της Fraport

Σε κινητοποίηση, με κατάληψη των γραφείων Διοίκησης του Κρατικού Αερολιμένα της Κέρκυρας, έχουν προχωρήσει από το πρωί της Τετάρτης εργαζόμενοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ως ένδειξη διαμαρτυρίας στην  προγραμματισμένη επίσκεψη τεχνικού κλιμακίου της Fraport που πρόκειται να εξαγοράσει 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, σύμφωνα και με την iefimerida.gr.

«Απέναντι σε αυτή τη λαίλαπα η μόνη λύση είναι η τοπική κοινωνία και οι φορείς του νησιού να σταθούν μπροστάρηδες στο αεροδρόμιό τους και να εμποδίσουν όλους όσους "παίζουν" παιχνίδια εις βάρος τους… Ο Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας μπορεί να αναπτυχθεί και εκσυγχρονιστεί με τα ανταποδοτικά τέλη που δίνουν οι εταιρείες που το χρησιμοποιούν και διατηρώντας τον κρατικό του χαρακτήρα να συνεχίσει να αποτελεί μοχλό ανάπτυξης και προόδου», αναφέρει, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή της η ΟΣΥΠΑ κατηγορώντας κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ για «ξεπούλημα» του αεροδρομίου.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΟΣΥΠΑ:

Στα πλαίσια του «ξεπουλήματος» της δημόσιας περιουσίας, σύμφωνα με τις επιταγές των δανειστών μας, οι εκπρόσωποι των «επενδυτών» της «Fraport» θα επισκεφτούν, την Τετάρτη 14-10-2015, το Αεροδρόμιο Ι. Καποδίστριας για να δουν «τα δώρα που θα τους χαριστούν».

Η ΟΣΥΠΑ και οι εργαζόμενοι κατά τη διάρκεια της επίσκεψης θα πραγματοποιήσουν συμβολική κατάληψη στα γραφεία της Διοίκησης, προκειμένου να δηλώσουν έμπρακτα την αντίθεσή τους στο «ξεπούλημα» του Αεροδρομίου.

Η αντίθεσή μας, δεν αποτελεί μία στείρα ιδεοληψία κρατισμού, αλλά τεκμηριώνει τις απόψεις μας με καθαρά εθνικούς, κοινωνικούς και οικονομοτεχνικούς όρους.

Το αεροδρόμιο της Κέρκυρας δεν είναι μία απλή επιχείρηση, όπως την αντιμετωπίζει το ΤΑΙΠΕΔ, ώστε σε περίπτωση αποτυχίας του εγχειρήματος να μπορεί να επανακρατικοποιηθεί χωρίς πρόβλημα, αλλά αποτελεί ένα ζωντανό οργανισμό, που έχει άμεση και άρρηκτη σχέση με την τοπική κοινωνία, την τοπική και εθνική οικονομία, οι οποίες βέβαια και μόνο αυτές θα υποστούν τις καταστροφικές συνέπειες του αποτυχημένου μοντέλου.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι εμπνευστές παρόμοιων κινήσεων, δεν δέχτηκαν ποτέ να έλθουν σε αντιπαράθεση, με βάση στοιχεία και μελέτες, ακριβώς επειδή δεν μπορούν τεκμηριωμένα  να στοιχειοθετήσουν τις δογματικές απόψεις τους.

Απέναντι σε αυτή τη λαίλαπα η μόνη λύση είναι η τοπική κοινωνία και οι φορείς του νησιού να σταθούν μπροστάρηδες στο Αεροδρόμιό τους και να εμποδίσουν όλους όσους «παίζουν» παιχνίδια εις βάρος τους.

Ο Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας μπορεί να αναπτυχθεί και εκσυγχρονιστεί με τα ανταποδοτικά τέλη που δίνουν οι εταιρείες που το χρησιμοποιούν και διατηρώντας τον κρατικό του χαρακτήρα να συνεχίσει να αποτελεί μοχλό ανάπτυξης και προόδου.

(Φωτογραφία αρχείου)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News