default-image

Αγωνία για την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης

Οικονομία
Αγωνία για την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμιά προτεραιότητα δε φαίνεται να δείχνει ότι βάζει η κυβέρνηση σε σχέση με την υλοποίηση της μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο, παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες, παρά τις εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ πριν ακόμα και από τις εκλογές του Ιανουαρίου αλλά και αμέσως μετά. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι στις 15 Οκτωβρίου ξεκινάει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης στα ελληνικά νοικοκυριά!

Πριν στεγνώσει το μελάνι του σχετικού δημοσιεύματος της "Νέας Κρήτης" και τώρα - όπως αναφέρει η imerisia.gr - οι ομοσπονδίες των βενζινοπωλών, ΠΟΠΕΚ και ΟΒΕ, με επιστολές τους προς την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ζητούν να πέσει ο ΕΦΚ στα 60 ευρώ ανά χίλια λίτρα, από 330 ευρώ που είναι σήμερα. Με τον τρόπο αυτό η τιμή του, αν ξεκινούσε τώρα η διάθεση του πετρελαίου, θα ήταν στο 0,65 ευρώ το λίτρο ή 650 ευρώ τα χίλια λίτρα.

Οι φορείς εκπροσώπησης των πρατηριούχων και διανομέων καυσίμων επικαλούνται τις προεκλογικές εξαγγελίες των κυβερνητικών στελεχών και ζητούν την επιστροφή του ΕΦΚ στα επίπεδα του 2011.

Υπενθυμίζεται πως την περσινή χειμερινή σεζόν ο φόρος είχε διαμορφωθεί λίγο χαμηλότερα από τα 330 ευρώ ανά χίλια λίτρα, στα 230 ευρώ, κι έτσι οι καταναλωτές αγόραζαν τις αναγκαίες ποσότητες λίγο πάνω από το 1 ευρώ το λίτρο ή τα 1.000 ευρώ τα χίλια λίτρα.

Αν υιοθετηθεί το αίτημα των παραγόντων της αγοράς καυσίμων, ή πιο σωστά η κυβέρνηση κάνει πράξη την προεκλογική της δέσμευση, τότε τα νοικοκυριά θα γνωρίσουν τεράστια οικονομική ελάφρυνση.

Ένα αξιοσημείωτο γεγονός είναι πως μέσα στο μνημόνιο δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά ή υποχρέωση που να δεσμεύει την κυβέρνηση από το να μη μειώσει τον ΕΦΚ για τη χειμερινή σεζόν. Η μόνη δέσμευση που έχει είναι να «ψαλιδίσει» τα κριτήρια για την επιδότηση του πετρελαίου σε οικονομικά αδύναμες ομάδες πληθυσμού.

Ωστόσο, στο σημείο αυτό δεν πρέπει να παραβλέπεται και το σκέλος των εσόδων, αν και, σύμφωνα με τους παράγοντες της πετρελαϊκής αγοράς, όσο χαμηλότερος είναι ο φόρος τόσο πιο ενισχυμένα είναι και τα έσοδα.

Άλλος ένας λόγος για τον οποίο οι βενζινοπώλες διεκδικούν την επιστροφή του φόρου στα επίπεδα του 2011 παρατίθεται από την ΟΒΕ: «Το προηγούμενο μέτρο (σ.σ. εξίσωση φόρων) επέδρασε καταστροφικά τόσο στον κλάδο των βενζινοπωλών, αφού συνετέλεσε σε σημαντικό βαθμό μαζί με τα άλλα μέτρα του μνημονίου στο κλείσιμο 2.500 πρατηρίων».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News