default-image

Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο Volkswagen

Οικονομία
Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο Volkswagen

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο Volkswagen., μετά την αποκάλυψη των αρμόδιων αμερικανικών Αρχών ότι εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα στις ΗΠΑ ήταν εξοπλισμένα με λογισμικό που μπορούσε να παραποιεί τα στοιχεία εκπομπής ρύπων, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανέβασε τον αριθμό τους στα 11 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο.

Η Γαλλία και η Ιταλία ανακοίνωσαν ότι κρίνουν απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ η Νότια Κορέα καλεί τους εκπροσώπους της εταιρείας για συνομιλίες.

Για να «καθησυχάσουμε» τους πολίτες φαίνεται «απαραίτητο» να διεξαχθούν έλεγχοι και στις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν στον γαλλικό ραδιοσταθμό Europe 1.

«Είμαστε σε μια ευρωπαϊκή αγορά, με ευρωπαϊκούς κανόνες και αυτοί θα πρέπει να γίνονται σεβαστοί», απάντησε συγκεκριμένα σε σχετική ερώτηση σχετικά με το αν κρίνει απαραίτητο να διεξαχθεί έρευνα για εξαπάτηση στην Ευρώπη ή στη Γαλλία μετά τις αποκαλύψεις, μία μέρα μετά την ιστορική πτώση της μετοχής της VW στην Φρανκφούρτη (-17%).

Το ιταλικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε από την πλευρά του ότι θα ανοίξει έρευνα και θα ζητήσει εξηγήσεις από τη Volkswagen και την Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικής Κυκλοφορίας (KBA).

Το υπουργείο, εκφράζοντας «ανησυχία» για το θέμα, επιθυμεί να γνωρίζει «εάν οι ίδιες παράνομες ενέργειες, που έγιναν στις ΗΠΑ, όπου οι κανονισμοί έγκρισης είναι διαφορετικοί, έχουν γίνει και σε ό,τι αφορά τις εγκρίσεις στην Ευρώπη και εάν αυτά τα οχήματα πουλήθηκαν στην Ιταλία».

Οι αρμόδιες αμερικανικές Αρχές αποκάλυψαν την Παρασκευή ότι 482.000 οχήματα Volkswagen και Audi, που είχαν κατασκευαστεί μεταξύ του 2009 και του 2015 και είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ, ήταν εξοπλισμένα με ένα λογισμικό που μπορούσε να εντοπίσει αυτομάτως τους ελέγχους μέτρησης των ρύπων για να παραποιήσει τα αποτελέσματά τους, όπως αναφέρει και το in.gr.

Ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στις ΗΠΑ, ο Μάικλ Χορν, παραδέχθηκε ότι «τα έκανε θάλασσα» και δεσμεύτηκε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των αμερικανών καταναλωτών.

«Μόνον και μόνο για να καθησυχάσουμε τους μεν και τους δε, μου φαίνεται ότι είναι απαραίτητο να το κάνουμε και για τους Γάλλους κατασκευαστές», πρόσθεσε ο Σαπέν, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι δεν έχει «κανέναν ιδιαίτερο λόγο να πιστεύει ότι οι γάλλοι κατασκευαστές συμπεριφέρθηκαν όπως η Volkswagen».

Είναι σημαντικό να δράσουμε «στον τομέα αυτόν που είναι πολύ σημαντικός καθώς αφορά την ρύπανση της ατμόσφαιρας», υπογράμμισε ο γάλλος υπουργός Οικονομικών, για να εξηγήσει ευθύς αμέσως ότι «δεν πρόκειται για μικροπράγματα, δεν είναι θέμα ταχύτητας ή ποιότητας του δέρματος, αφορά πραγματικά αυτό που κάνουμε για να αποφύγουμε να δηλητηριάζονται οι άνθρωποι από την μόλυνση».

Στις ΗΠΑ οι αρμόδιες Αρχές έχουν ήδη, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης, ξεκινήσει ποινική έρευνα κατά της κατασκευάστριας εταιρείας, ενώ στη Γερμανία οι Αρχές έδωσαν εντολή για την άμεση διεξαγωγή «ενδελεχών ελέγχων στα μοντέλα ντίζελ» της Volkswagen.

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης και η Volkswagen αρνήθηκαν να σχολιάσουν σχετικά με την είδηση για την έναρξη ποινικής έρευνας κατά της εταιρείας στις ΗΠΑ. Ο γερμανός υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ ωστόσο έχει εκφράσει τον φόβο ότι το σκάνδαλο «μπορεί να βλάψει τη δικαιολογημένα εξαιρετική φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας».

Την ίδια ώρα στην Ασία, το υπουργείο Περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε την Τρίτη ότι οι εκπρόσωποι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας εκλήθησαν από τις Αρχές για να συζητήσουν την Τετάρτη για τους ελέγχους για τους ρύπους στα οχήματα του ομίλου.

«Καλέσαμε τους εκπροσώπους και τους μηχανικούς της Volkswagen σε συνάντηση στο υπουργείο αύριο το απόγευμα», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο αναπληρωτής διευθυντής του υπουργείου Παρκ Παν Κιου. «Θα αρχίσουμε ήδη από τον επόμενο μήνα να κάνουμε ελέγχους και θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα στα τέλη του Νοεμβρίου», πρόσθεσε διευκρινίζοντας ωστόσο ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για να μιλήσει για την ενδεχόμενη επιβολή κυρώσεων στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Από τα πέντε μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με το συγκεκριμένο λογισμικό και έχουν πωληθεί στις ΗΠΑ, τέσσερα έχουν εισαχθεί στη Νότια Κορέα. Περίπου 59.000 τέτοια οχήματα κυκλοφορούν στη χώρα, διευκρίνισε ο Παρκ.

Η Volkswagen όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπός της σταμάτησε μέχρι νεωτέρας τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων, τετρακύλινδρων μοντέλων VW και Audi στις ΗΠΑ. Έχει επίσης υπολογίσει ένα ποσό της τάξης των 6,5 δισ ευρώ από το τρίτο τέταρτο του έτους, προκειμένου να καλύψει πιθανές ζημιές που θα προκύψουν από το σκάνδαλο.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News