default-image

Αυγενάκης: "Εγκληματική απραξία της προηγούμενης κυβέρνησης"

Ελλάδα
Αυγενάκης: "Εγκληματική απραξία της προηγούμενης κυβέρνησης"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η νέα κυβέρνηση με βασικό κορμό τη Ν.Δ. θα ριχθεί αμέσως στη σκληρή μάχη για να καλυφθεί το βαρύ κόστος που άφησε πίσω της η παραιτηθείσα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ.», ήταν το κεντρικό μήνυμα που έστειλε χθες ο τομεάρχης Λευτέρης Αυγενάκης και οι πρώην γενικοί γραμματείς υπουργείων επί κυβέρνησης Ν.Δ. κατά τη διπλή παρουσίαση που έκαναν στην Αθήνα.

Από τη μια, αναλύθηκε το βαρύ κόστος και η εγκληματική απραξία - όπως επισημάνθηκε δηκτικά - της πρώην κυβέρνησης στον κρίσιμο τομέα των Υποδομών, Μεταφορών, Χωροταξίας και Περιβάλλοντος και από την άλλη παρουσιάστηκε καρέ-καρέ το πλήρες πρόγραμμα της Ν.Δ. στους παραπάνω κομβικούς για την χώρα άξονες.

«Δημιουργική ασάφεια, εξαγγελίες και εγκληματική απραξία»... Με το χαρακτηριστικό αυτό καυστικό τρίπτυχο ο Λευτέρης Αυγενάκης έκανε το δικό του απολογισμό για τα πεπραγμένα της παραιτηθείσας κυβέρνησης σε υποδομές-μεταφορές, αναφέροντας: «Το 2015 βιώσαμε τη "δημιουργική ασάφεια" και την "ευγενική απραξία" της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. σε όλα τα επίπεδα. Η πολιτική που ακολούθησαν χαρακτηρίζεται από σημαντικές καθυστερήσεις, αναβολές και ακυρώσεις σε μεγάλα έργα υποδομών. Δυστυχώς, γίναμε μάρτυρες και αποδέκτες μιας πολιτικής που ακύρωσε ό,τι με κόπο και σκληρή δουλειά είχε χτιστεί μέχρι σήμερα: συνεχείς δράσεις ακύρωσης ή αναβολής δημόσιων διαγωνισμών που αφορούν σε επενδύσεις για δημόσια έργα. Το τρίμηνο Δεκέμβριος 2014-Φεβρουάριος 2015 είχαν προγραμματιστεί 40 μεγάλοι διαγωνισμοί, συνολικού ύψους 747 εκατ. ευρώ, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν πάρει αναβολή, ενώ έχει γίνει ακύρωση της δημοπράτησης των διαγωνισμών για πολλά έργα, όπως Πάτρα-Πύργος, το Ωδείο Αθηνών, τα έργα αποκατάστασης παράνομων χωματερών, καθώς και οι διαγωνισμοί των έργων του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, του οδικού άξονα Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης και της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος.

Περαιτέρω, η επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων, το κλείσιμο των τραπεζών και η πολιτική της "άγνοιας κινδύνου" της κυβέρνησης οδήγησαν σε αναστολή εργασιών στα δημόσια έργα και εν συνεχεία στο πάγωμά τους, το κλείσιμο των εργοταξίων, τη διακοπή της χρηματοδότησης και τον κίνδυνο απένταξης πολλών έργων. Ακόμη και με εξασφαλισμένο το 100% της χρηματοδότησης των έργων ΕΣΠΑ από την Ε.Ε., η κυβέρνηση απέτυχε να υλοποιήσει έστω και ένα έργο υποδομής.

Επίσης, 1.214 έργα στο σύνολο της επικράτειας έχουν μπλοκαριστεί, δημιουργώντας σημαντικό πρόβλημα στους ΟΤΑ, μειώνοντας τον κύκλο εργασιών στις υποδομές και δυσχεραίνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Οι πιστοποιημένες και ανεξόφλητες οφειλές του Δημοσίου για δεδουλευμένα στα 800 περίπου έργα που εκτελούνται μέσω ΕΣΠΑ ξεπερνούν πλέον το 1 δισ. ευρώ».

«Απογοητευτικά είναι την ίδια στιγμή τα στοιχεία και όσον αφορά τη δημοπράτηση νέων έργων, αφού το 2015 έχουμε μηδενική δημοπράτηση νέων έργων από το υπουργείο. Τα προηγούμενα χρόνια δημοπρατούνταν τουλάχιστον δέκα με δεκαπέντε μεγάλα έργα υποδομών, αναπτύσσοντας ένα σημαντικό κύκλο εργασιών», συνέχισε ο κ. Αυγενάκης, ο οποίος, αναφερόμενος στον τομέα των μεταφορών, υπογράμμισε: «Ανύπαρκτη πολιτική και στο θέμα των διοδίων: παρά τις διαβεβαιώσεις της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών περί ύπαρξης συμφωνίας με παραχωρησιούχους για μειώσεις σε τιμές των διοδίων, τελικά δεν έχει υπάρξει κείμενο συμφωνίας και συνεπώς ούτε δέσμευση υπάρχει, ούτε μείωση των διοδίων πρόκειται να δουν οι πολίτες.

Παράλληλα, στον "αυτόματο πιλότο" αφέθηκε η λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία τους και στην εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και των τουριστών, ιδίως σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση (π.χ. Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα). Επίσης, ο διαγωνισμός αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που θα συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών, αλλά και στην εθνική οικονομία, βρίσκεται στον αέρα. Ακόμη και σήμερα αφορίζεται από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι κατά την 7μηνη διακυβέρνηση δεν έγινε καμία ενέργεια βελτίωσης των όρων αξιοποίησης ή διαμόρφωσης καλύτερης πρότασης.

Ανύπαρκτο το έργο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. και στον επιμέρους τομέα της χωροταξίας, αφού δεν υπήρξε καμία εξέλιξη στα θέματα:

• Προώθησης των εφαρμοστικών διατάξεων που δεν έχουν θεσπιστεί, όπως η ΚΥΑ ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών δόμησης και το Π.Δ. ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτηρίων,

• ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου για την Τράπεζα Γης ώστε να καταστούν εφαρμοστέες οι σχετικές διατάξεις του νομικού πλαισίου των αυθαιρέτων και των οικοδομικών συνεταιρισμών», σημείωσε ακόμα ο τομεάρχης Υποδομών-Μεταφορών της Ν.Δ.

Υποδομές: Το "γαλάζιο" πρόγραμμα

«Άρτια σχεδιασμένες επενδύσεις για την ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης, της παραγωγικότητας, της επιχειρηματικότητας, της αειφορίας και της κοινωνικής ευημερίας»: αυτή είναι η φιλοσοφία της Ν.Δ. στο χώρο των Υποδομών-Μεταφορών και Χωροταξίας, σύμφωνα με το πρόγραμμα που παρουσίασε χθες ο Λευτέρης Αυγενάκης.

Αναλυτικότερα, τα βασικά σημεία του "γαλάζιου" προγράμματος έχουν ως εξής:

Α. Υποδομές-Μεταφορές:

- Βελτίωση και απλούστευση του θεσμικού πλαισίου που θα διασφαλίζει την υλοποίηση των επενδύσεων με πλήρη διαφάνεια, σεβασμό στο περιβάλλον, χωρίς καθυστερήσεις και με εξορθολογισμό του κόστους.

- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τις απαλλοτριώσεις με απλούστευση διαδικασιών, αντικειμενικοποίηση αποζημιώσεων και επιτάχυνση των διαδικασιών.

- Ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και ενθάρρυνση των ιδιωτικών επενδύσεων στο χώρο των υποδομών μέσω επωφελών για το δημόσιο συμφέρον συμφωνιών, προκειμένου να υλοποιηθούν έργα υποδομών που διευκολύνουν την επιχειρηματικότητα και την οικονομική ανάπτυξη και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.

- Εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησης στον τομέα των Υποδομών κατά τα πρότυπα του ιδιωτικού τομέα, ώστε να αποφεύγονται καθυστερήσεις, δυσλειτουργίες, πρόσθετα διοικητικά βάρη, χαμένος χρόνος, δυσάρεστες συνέπειες στη χρηματοδότηση.

- Ενίσχυση των κλασικών και ευρηματικών χρηματοδοτικών εργαλείων με αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά προτεραιότητα στο πλαίσιο των ΣΔΙΤ.

- Επιτάχυνση του προσεισμικού ελέγχου δημόσιων κτηρίων.

- Επιτάχυνση των οδικών αξόνων με στόχο την κατά το δυνατόν άμεση ολοκλήρωσή τους και σχεδιασμός νέων που θα βγάλουν από την απομόνωση μεγάλες περιοχές της περιφέρειας.

- Δημιουργία ολοκληρωμένου εθνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων, με υλοποίηση και άλλων οριζοντίων και κάθετων αξόνων.

- Ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικού σχεδίου δράσης για την οδική ασφάλεια με επιστημονική τεκμηρίωση και στοχευμένες δράσεις, με όραμα τη μείωση των τροχαίων σε ποσοστό 50% την προσεχή δεκαετία.

- Συγκρότηση και λειτουργία ανεξάρτητου φορέα οδικής ασφάλειας με κύρια αρμοδιότητα το συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων (αρμόδια υπουργεία, Περιφέρειες, Δήμοι, Αστυνομία, επαγγελματικοί και εθελοντικοί φορείς, κ.λπ.).

- Ενεργοποίηση ανενεργών στρατιωτικών αεροδρομίων για την προσγείωση μικρών αεροσκαφών και δημιουργία ειδικών γραμμών για τη μεταφορά ευπαθών προϊόντων ειδικά προς τρίτες χώρες (π.χ. στρατιωτικά αεροδρόμια Τρίπολης Αρκαδίας, Αλεξάνδρειας Ημαθίας).

- Νέες δράσεις για την επέκταση, τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων.

Β. Χωροταξία-Πολεοδομία:

- Προώθηση των εφαρμοστικών διατάξεων που δεν έχουν θεσπιστεί, όπως η ΚΥΑ ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών δόμησης και το Π.Δ. ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτηρίων.

- Ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την Τράπεζα Γης ώστε να καταστούν εφαρμοστέες οι σχετικές διατάξεις του νομικού πλαισίου των αυθαιρέτων και των οικοδομικών συνεταιρισμών.

Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News