default-image

"Καρφιά" Σταϊκούρα για την οικονομική πολιτική ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

Ελλάδα
"Καρφιά" Σταϊκούρα για την οικονομική πολιτική ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Κατακεραύνωσε» την οικονομική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, σε συνέντευξη Τύπου ο συντονιστής Οικονομικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Σταϊκούρας, κάνοντας αναφορά σε επιστροφή της Οικονομίας στην ύφεση, μετά την ανάκαμψη του 2014, σε αύξηση της ανεργίας, μετά τη μικρή μείωσή της την προηγούμενη χρονιά σε ελεύθερη πτώση του δείκτη οικονομικού κλίματος και σε επιβολή κεφαλαιακών περιορισμών και τραπεζική αργία.

Ο κ. Σταϊκούρας ωστόσο έκανε αναφορά και για τη συρρίκνωση του κύκλου εργασιών στη βιομηχανία, την αύξηση του κόστους δανεισμού του Δημοσίου σε υψηλά επίπεδα, την επιστροφή της δημόσιας οικονομίας στα πρωτογενή ελλείμματα, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου σε επίπεδο προ του 2013, τη συρρίκνωση των καταθέσεων νοικοκυριών και επιχειρήσεων και την ανάγκη νέας ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών.

Όπως επισήμανε ο συντονιστής Οικονομικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας, «η χώρα οδεύει σε εκλογές γιατί η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ δραπέτευσε. Δραπέτευσε υπό το βάρος των εσωτερικών αντιφάσεων, αντιθέσεων και διασπάσεων και της ψήφισης του 3ου Μνημονίου. Ένα Μνημόνιο που φέρει αποκλειστικά τη σφραγίδα των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ και το οποίο, πριν από ορισμένους μήνες, δεν ήταν αναπόφευκτο. Κατέστη όμως αναγκαίο εξαιτίας πράξεων και παραλείψεων της Κυβέρνησης κατά το 1ο εξάμηνο του 2015».

«Η κατασκευή του ΣΥΡΙΖΑ δοκιμάσθηκε, μετρήθηκε με τα προβλήματα και διαπιστώθηκε ότι δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της διακυβέρνησης. Οι πολίτες πλέον γνωρίζουν. Έχουν υποστεί το κόστος των μύθων και των ψευδαισθήσεων των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ», τόνισε ο κ.Σταϊκούρας.

«Στις προσεχείς εκλογές θα αναμετρηθούν, όχι οι υποσχέσεις, αλλά τα πεπραγμένα της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ με τις προεκλογικές τους υποσχέσεις, αλλά και τα αποτελέσματα των διαδοχικών περιόδων διακυβέρνησης. Με βάση το σχέδιο και τις προσδοκίες για το μέλλον αλλά και τα μετρήσιμα πλέον αποτελέσματα, η Νέα Δημοκρατία είναι σαφώς σε πλεονεκτική θέση», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, που παρουσίασε ο κ. Σταίκούρας:

1ον. Η οικονομία επέστρεψε στην ύφεση, μετά την ανάκαμψη του 2014.

Μέσα στους 6 μήνες, η εκτίμηση για τον ρυθμό μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας έχει πλήρως ανατραπεί από το +2,5% (ισχυρή ανάπτυξη) στο -2% έως -4% (βαθιά ύφεση).

Αυτό μεταφράζεται σε απώλεια εθνικού εισοδήματος άνω των 11 δισ. ευρώ μόνο για το 2015. Η οικονομία, μάλιστα, της χώρας προβλέπεται να παραμείνει σε ύφεση και το 2016.

2ον. Η ανεργία αυξάνεται και πάλι, μετά τη μικρή μείωσή της το 2014.

Το 2014, η ανεργία, διαμορφώθηκε στο 26,6%, από 27,3% το 2013 (στο 44,3% για άτομα ηλικίας 15-29 ετών, από 49,5% το 2013). Για το 2015, τον Μάιο, οι εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίες ήταν σταθερές από τον Νοέμβριο του 2014 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015, αναθεωρήθηκαν προς το δυσμενέστερο.

Τον Ιούλιο, παρατηρείται η μεγαλύτερη μείωση στο ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης, καθώς χάθηκαν 16.658 θέσεις απασχόλησης ενώ, συγκριτικά με πέρυσι, χάθηκαν 29.933 θέσεις. Πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση των τελευταίων 15 ετών.

3ον. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος έχει "κατρακυλήσει" σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Διαμορφώνεται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009, ενώ διευρύνεται σταθερά και η απόκλισή του από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος καταγράφει το υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας τετραετίας.

4ον. Έχουν επιβληθεί κεφαλαιακοί περιορισμοί και η χώρα τελούσε, για κάποιο διάστημα, σε τραπεζική αργία.

Ως αποτέλεσμα, ενδεικτικά, η παραγωγή του μεταποιητικού τομέα εξακολούθησε να υποχωρεί τον Αύγουστο, λόγω της πρωτοφανούς υποχώρησης των νέων παραγγελιών και των δυσκολιών αγοράς πρώτων υλών, επεκτείνοντας με αυτόν τον τρόπο την τάση συνεχούς μείωσης της παραγωγής τους τελευταίους 8 μήνες.

5ον. Ο κύκλος εργασιών στη βιομηχανία συρρικνώνεται.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Ιούνιο του 2015, ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών στη βιομηχανία, για το σύνολο της εγχώριας και εξωτερικής αγοράς, παρουσίασε μείωση κατά 13,4% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2014, έναντι αύξησης κατά 11,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.

6ον. Το διαφορικό επιτόκιο (spread) των ελληνικών ομολόγων εκτινάχθηκε και παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, σε μία περίοδο που άλλες χώρες της Ευρωζώνης απολαμβάνουν ιστορικά χαμηλά επιτόκια.

7ον. Το κόστος δανεισμού του Δημοσίου αυξήθηκε και διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.

Ενδεικτικά, η τελευταία έκδοση εντόκων γραμματίων 26 εβδομάδων, στις 2 Σεπτεμβρίου 2015, πραγματοποιήθηκε με επιτόκιο 2,97%, όταν η αντίστοιχη, στις 7 Ιανουαρίου 2015, είχε γίνει με επιτόκιο 2,30%. Αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης είναι, στο επτάμηνο του 2015, οι τόκοι που καλείται να πληρώσει το Δημόσιο να αυξηθούν κατά 536 εκατ. ευρώ ή κατά 13,4% έναντι των τόκων του αντίστοιχου επταμήνου του 2014.

8ον. Το Χρηματιστήριο καταγράφει σημαντικές απώλειες.

Επενδυτές εγκατέλειψαν ή "πάγωσαν" τα επενδυτικά τους σχέδια στη χώρα μας.

Ενδεικτικά, ο Γενικός Δείκτης του Χρηματιστηρίου διαμορφώθηκε στις 635,31 μονάδες στις 21.08.2015, από 840,44 μονάδες στις 23.01.2015. Δηλαδή, παρατηρείται μία πτώση της τάξης του 25%.

9ον. Η δημόσια οικονομία έχει αποσταθεροποιηθεί.

Σύμφωνα με το 3ο Μνημόνιο, η Ελλάδα, χωρίς πρόσθετα μέτρα, θα είχε πρωτογενές έλλειμμα 1,5% του ΑΕΠ το 2015, όσο και το 2012.

Υπενθυμίζεται ότι, πέρυσι το Νοέμβριο, οι "Θεσμοί" προέβλεπαν για φέτος, χωρίς τη λήψη οποιουδήποτε πρόσθετου μέτρου, πρωτογενές πλεόνασμα κοντά στο 2% του ΑΕΠ. Σήμερα, για την επίτευξη του στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 0,25% του ΑΕΠ το 2015, η 7μηνη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ κατέστησε αναγκαία πρόσθετα, δυσβάστακτα μέτρα, ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ μόνο για το 2015 και συνολικά 13 δισ. ευρώ για την τριετία 2015-2018.

10ον. Η "εσωτερική στάση πληρωμών" είναι πρωτόγνωρη και έχει οδηγήσει σε "παράλυση" και "ασφυξία" την οικονομία.

Το επτάμηνο του 2015, αγγίζει τα 4,5 δισ. ευρώ, τόσο από τον Τακτικό Προϋπολογισμό όσο και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

11ον. Η παραιτηθείσα κυβέρνηση προέβη σε εσωτερικό αναγκαστικό δανεισμό, "σκουπίζοντας" και τα ταμειακά διαθέσιμα των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.

Στο τέλος Ιουνίου 2015, όταν εξαγγέλθηκε το δημοψήφισμα, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχονταν μόνο σε 77 εκατ. ευρώ, από 2,6 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014. Ενώ, την ίδια περίοδο, το Ελληνικό Δημόσιο είχε δανειστεί από τους φορείς, μέσω της σύναψης repos, 10,5 δισ. ευρώ.

12ον. Το τραπεζικό σύστημα, μετά τη σταθεροποίηση που επετεύχθη το 2014, έχει εισέλθει σε νέες, μεγάλες περιπέτειες και είναι αντιμέτωπο με τεράστιους κινδύνους.

Κίνδυνοι που διογκώθηκαν μετά την πρόσφατη τραπεζική αργία και τους κεφαλαιακούς περιορισμούς.

13ον. Οι χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας έχουν διογκωθεί και η βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους έχει επιδεινωθεί δραματικά.

«Η αναγκαιότητα νέου δανεισμού, όπως επιβεβαιώνουν και οι εκθέσεις των Θεσμών, οφείλεται, μεταξύ άλλων, στο γεγονός ότι η δημόσια οικονομία επέστρεψε στα πρωτογενή ελλείμματα, στην επιστροφή της οικονομίας στην ύφεση, και στην απροθυμία και αβελτηρία της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών και αποκρατικοποιήσεων».

Ολοκληρώνοντας ο κ.Σταϊκούρας ανέφερε πως «οι πολίτες πλέον γνωρίζουν. Έχουν υποστεί το κόστος των μύθων και των ψευδαισθήσεων των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Στις προσεχείς εκλογές θα αναμετρηθούν, όχι οι υποσχέσεις, αλλά τα πεπραγμένα της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ με τις προεκλογικές τους υποσχέσεις, αλλά και τα αποτελέσματα των διαδοχικών περιόδων διακυβέρνησης. Σ' αυτό το ορθολογικό πλαίσιο, με βάση το σχέδιο και τις προσδοκίες για το μέλλον αλλά και τα μετρήσιμα πλέον αποτελέσματα, η ΝΔ είναι σαφώς σε πλεονεκτική θέση».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News