default-image

"Αιφνιδιαστικές αλλαγές στη συνάφεια τίτλων της ΕΑΕ"

Ελλάδα
"Αιφνιδιαστικές αλλαγές στη συνάφεια τίτλων της ΕΑΕ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αιφνιδιαστικές αλλαγές από την κυβέρνηση στη συνάφεια των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ)» καταγγέλλει η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Π.Ε. Εκπαιδευτικών.

Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, την Τετάρτη 5 Αυγούστου εκδόθηκε υπουργική απόφαση με την οποία αλλάζει το τοπίο στην αναγνώριση και συνάφεια των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

«Διαβάζοντας την υπουργική απόφαση (https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%95%CE%A7%CE%A4%CE%9F%CE%9E%CE%9B%CE%94-%CE%9E%CE%9B%CE%A5?inline=true) εύλογα ερωτήματα προκύπτουν για το ποια ζητήματα προσπαθεί να λύσει, ποιοι λόγοι οδήγησαν σε αυτή την απόφαση και γιατί αυτή τη χρονική στιγμή», αναφέρει σχετικά.

Η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Π.Ε. Εκπαιδευτικών καλεί το υπουργείο Παιδείας να απαντήσει αρχικά στα παρακάτω ερωτήματα:

Α) Πώς είναι δυνατόν απόφαση που εκδίδεται σήμερα να ρυθμίζει αναδρομικά, και επί το δυσμενέστερο, ζητήματα όπως μεταπτυχιακά και διδακτορικά που έχουν ήδη ολοκληρωθεί; Πώς είναι δυνατόν μέχρι σήμερα πολλά μεταπτυχιακά και διδακτορικά να είχαν συνάφεια, ενώ, χωρίς να έχουμε νομοθετική αλλαγή για την Ε.Α.Ε., τώρα να μην έχουν;

Β) Από πού προκύπτει ότι  η συνάφεια σχετίζεται με τη χρονική διάρκεια σπουδών, κάτι που έχει να κάνει με την ισοτιμία και την αναγνώριση των τίτλων αποκλειστικής αρμοδιότητας του ΔΟΑΤΑΠ;

Γ) Γιατί αναφέρεται στην υπουργική απόφαση ότι τα 6/8 των μαθημάτων του Προγράμματος Σπουδών να είναι σχετικά με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του νόμου 3699/2008, άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ, και από πού προκύπτει; Έχει κάποια επιστημονική βάση ή είναι αυθαίρετο; Γιατί αναφέρεται σε ποσοστό μαθημάτων και όχι σε πιστωτικές μονάδες; Η διπλωματική μετράει ή μήπως δεν έχει σημασία;

Δ) Τι σημαίνει η φράση τα μαθήματα να είναι σχετικά με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών; Δε θα ελέγχεται δηλαδή το περιεχόμενο και η ύλη των μαθημάτων; Όποιους τίτλους θέλει η επιτροπή θα αναγνωρίζει και όποιους δεν τους κάνει ο τίτλος μαθημάτων θα τα απορρίπτει; Η αντικειμενικότητα σε όλο της το μεγαλείο!!!

Ε) "Η προσωρινή συνάφεια επανεξετάζεται και οδηγεί σε συνάφεια όταν αποκτηθεί πλήρης κάλυψη των απαιτούμενων κριτηρίων"… Δηλαδή όσοι έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο θα πάνε στο πανεπιστημιακό τμήμα τους και θα τους ζητήσουν να κάνουν άλλον 1 χρόνο ή /και πρακτική; Ή μήπως θα εξεταστούν σε άλλα μαθήματα για να έχουν τα 6/8 που απαιτεί πλέον η υπουργική απόφαση; Και όλο αυτό θα είναι με το αζημίωτο ή θα το καλύψει το κράτος; Σε ποιο άλλο κράτος της Ευρώπης, και μη, γίνονται αυτά τα πράγματα;

Στ) Το επιστέγασμα της υπουργικής απόφασης είναι ότι "τα κριτήρια είναι δυνατόν να τροποποιούνται αλλά για να γίνει αυτό απαιτείται τεκμηριωμένη αιτιολόγηση της Επιστημονικής Επιτροπής, αν από την άσκηση των επιστημονικών καθηκόντων της προκύψουν σχετικές ανάγκες". Δηλαδή κάθε φορά που η επιτροπή το θελήσει, "αιτιολογημένα", θα μπορεί να τροποποιεί τα κριτήρια και κάθε φορά που θα γίνεται αυτό οι συνάδελφοι θα τρέχουν στα πανεπιστημιακά τμήματα να εναρμονίζουν τον τίτλο τους; Πόσες φορές μπορεί ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό να τροποποιηθεί;

Από τα παραπάνω αντιλαμβάνεται κανείς ότι η προχειρότητα, η αυθαιρεσία και η υποκειμενικότητα χαρακτηρίζουν την υπουργική απόφαση για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Μάλιστα η ανακοίνωση της απόφασης πριν την εγκύκλιο της ειδικής αγωγής μάς προετοιμάζει για ένα μπαράζ απορρίψεων από τους πίνακες συναδέλφων μας με τα απαιτούμενα προσόντα μέχρι χθες.

Καλούμε το υπουργείο Παιδείας να σταματήσει τις αλχημείες, να εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, να σταματήσει τους αιφνιδιασμούς απέναντι στους εκπαιδευτικούς, να δώσει λύσεις και να μην προκαλεί νέα προβλήματα στην εκπαίδευση και την ελληνική κοινωνία.

Απαιτούμε την ανάκληση της απόφασης γιατί:

1. Η διάταξη του Ν. 4186/13 εξουσιοδοτεί τον υπουργό να συστήσει επιτροπή αλλά και να ορίσει τα της λειτουργίας της επιτροπής. Ενώ υπάρχει απόφαση σύστασης της επιτροπής στις 30/7/2015, δεν υπάρχει καμία απόφαση για τη λειτουργία της!!!

2. Είναι αδιανόητο να συγκροτείται η επιτροπή στις 30 Ιουλίου, να συγκαλείται - για ένα τόσο σοβαρό και ακανθώδες ζήτημα - σε μια και μόνη συνεδρίαση στις 31 Ιουλίου, στις 4 Αυγούστου να ανασυγκροτείται και στις 5 Αυγούστου να εκδίδεται απόφαση. Πρόκειται για ευτελισμό των διαδικασιών.

Ζητάμε παράλληλα:

Να ανοίξει διευρυμένος διάλογο με όλους τους αρμόδιους φορείς για μια σοβαρή αποτίμηση της κατάστασης και λήψη αποφάσεων. Συγκεκριμένα ζητάμε τη συγκρότηση μιας επιτροπής που θα εισηγηθεί τα κριτήρια - με ορίζοντα εργασιών το επόμενο δίμηνο ή τρίμηνο - στην οποία επιτροπή θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και ενώσεων.

Καλούμε παράλληλα το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει ξεκάθαρη θέση στο ζήτημα, να μην κωφεύει απέναντι στα ζητήματα που αφορούν τα σχολεία μας, τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να βρίσκεται στις επάλξεις κάθε στιγμή που απαιτείται!!!», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Π.Ε. Εκπαιδευτικών.  

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News