default-image

"Ψαλίδι" στις διακοπές - Μόνο τα απαραίτητα στα σούπερ μάρκετ

Κρήτη
"Ψαλίδι" στις διακοπές - Μόνο τα απαραίτητα στα σούπερ μάρκετ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλό, λιτό και απέριττο... μοιάζει να είναι το φετινό καλοκαίρι για χιλιάδες Έλληνες. Οι προτιμήσεις και οι επιλογές τους έχουν αλλάξει ριζικά και πλέον τίποτα δε θυμίζει τον παλιό καλό Έλληνα των προηγούμενων χρόνων, που δε φοβόταν να βάλει το χέρι στην τσέπη και να ικανοποιήσει τα προσωπικά του γούστα, να κεράσει όποιον θέλει και να πάρει και το κατιτί παραπάνω από αυτό που χρειάζεται.

Αυτό φαίνεται πρώτα απ' όλα στο καλάθι της νοικοκυράς, το οποίο γεμίζει πλέον μόνο με τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς σπατάλες σε διάφορα είδη και περιττά έξοδα. Τα ψυγεία και τα ντουλάπια περιέχουν μόνο τα τρόφιμα που θεωρούνται αγαπημένα και απαραίτητα. Γάλα, αλεύρι, όσπρια και κρέας. Εξάλλου, και οι πρόσφατες αλλαγές στο ΦΠΑ αναγκάζουν τον καταναλωτή να σκεφτεί δυο φορές την κίνηση που θα κάνει για να πάει στο ταμείο κάτι το οποίο στην ουσία δεν του κάνει απόλυτη ανάγκη.

Τα νέα δεδομένα δεν οφείλονται μονό στα γνωστά capital controls, άλλα και στην οικονομική συνείδηση των καταναλωτών, που μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της πολιτικής και της οικονομίας έχει αλλάξει ρότα στον τρόπο που  αγοράζει.

Φτηνές λύσεις

Το ίδιο ισχύει και για τις καλοκαιρινές διακοπές εν έτει 2015, αφού οι παραθεριστές προτιμούν πλέον την αναζήτηση της οικονομικότερης λύσης, που συνδυάζει πάντα την καλύτερη δυνατή ποιότητα.

Τα ξενοδοχεία τριών αστέρων και πάνω έχουν δώσει τη θέση τους σε απλά καταλύματα, χωρίς ιδιαίτερους στολισμούς και υπηρεσίες. Πολλοί είναι και εκείνοι που βλέπουν το camping με άλλο μάτι, καθώς τα έξοδά του, που είναι σχεδόν μηδαμινά, και η μαγεία της φύσης που μαγνητίζει γυρίζουν σελίδα στο συμβατικό τουρισμό και δεν απορρίπτεται όπως παλιά... λόγω συνθηκών.

Μαχαίρι μπαίνει και στη διατροφή, αφού τα τραπέζια στις ταβέρνες και στα εστιατόρια, που άλλοτε δε χώραγαν τα γεμάτα και λαχταριστά πιάτα και τους ελληνικούς μεζέδες, έχουν αντικατασταθεί από τα απολύτως απαραίτητα. Τις ατομικές μερίδες, τη σαλάτα, το νερό και στην καλύτερη περίπτωση τη δροσερή μπίρα. Και αυτά μάλιστα μετά από έρευνα αγοράς των πελατών, οι οποίοι ψάχνουν και συγκρίνουν τις τιμές.

Συχνές είναι άλλωστε και οι διακοπές με διαμονή σε κάποιο σπίτι ή εξοχικό φίλου ή συγγενούς. Προκειμένου να γλιτώσουν τα έξοδα διαμονής, οι Έλληνες φιλοξενούνται από δικά τους, οικεία πρόσωπα και έτσι το budget των θερινών διακοπών μειώνεται αρκετά.

Οι μετακινήσεις

Βασική και σε πολλές περιπτώσεις καθοριστική προϋπόθεση στην τελική απόφαση του προορισμού είναι επίσης και ο τρόπος μετακίνησης, αφού οι Έλληνες προτιμούν διακοπές κοντά στον τόπο κατοικίας και οι Κρητικοί εντός νησιού. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να μετακινούνται πιο άνετα με τις συγκοινωνίες, χωρίς να πληρώσουν κι επιπλέον χρήματα για διόδια και εισιτήρια, ακτοπλοϊκά ή αεροπορικά.

Φυσικά, κάτι τέτοιο ισχύει και στις μεταφορές, αφού ο κόσμος βρίσκει καλύτερη την ιδέα να συνταξιδεύει με φίλους και συγγενείς από το να κινεί το όχημά του χωρίς λόγο. Η τιμή των καυσίμων αλλά και της συντήρησης των οχημάτων κάνει πλέον και τα πέντε καθίσματα των επιβατικών αυτοκινήτων να είναι γεμάτα.

Τα σουβενίρ και τα δώρα ήδη ηχούν αρκετά μακριά στα αφτιά των Ελλήνων που κάνουν διακοπές σε τουριστικά μέρη και δεν αγοράζουν αναμνηστικά σε δικούς τους ανθρώπους ή και για τους ίδιους.

Παρατηρείται μια αισθητή αλλαγή, λοιπόν, στις επιλογές των Ελλήνων, που μέχρι και λίγες εβδομάδες πριν είχαμε συνηθίσει το χέρι μας να έχει τόσα χρήματα όσα θα μπορούσαμε οι ίδιοι να χαλάσουμε, αφήνοντας χιλιόμετρα πίσω τις εποχές... σπατάλης, χωρίς να περιορίζουν τις ευχάριστες στιγμές, τις στιγμές ανεκτίμητης αξίας με την οικογένεια και με παρέες και τα όμορφα δειλινά.

Αν και είναι ακόμη νωρίς, από την πλευρά τους οι επιχειρηματίες, οι έμποροι, αλλά και μελλοντικοί τουρίστες ελπίζουν το επόμενο καλοκαίρι να είναι πιο αισιόδοξο και πιο απολαυστικό.

Ελένη Καμπουράκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News