default-image

Καταγγέλουν "παιχνίδια" των τουριστικών πρακτορείων

Κρήτη
Καταγγέλουν "παιχνίδια" των τουριστικών πρακτορείων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιχνίδια στην τουριστική βιομηχανία της Κρήτης από ορισμένους τουριστικούς πράκτορες σε βάρος των ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων κατήγγειλε ο κλάδος. Τουρίστες που είχαν κλείσει εδώ και μήνες τη διαμονή τους σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, στο παρά ένα προωθούνται από συγκεκριμένα πρακτορεία σε μεγαλύτερα ξενοδοχεία, στα οποία τα πρακτορεία έχουν προπληρώσει τα δωμάτια βάσει σχετικής σύμβασης.

Μάλιστα, επικαλούνται ακύρωση λόγω προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι οι πελάτες, και έτσι με αυτή την πρακτική οι ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων αντικρίζουν τα άδεια δωμάτια, βγαίνοντας τελικά χαμένοι, με τη ζημιά μάλιστα να είναι μεγάλη στην τοπική αγορά, καθώς οι πελάτες προωθούνται σε ξενοδοχεία all inclusive.

Την αποκάλυψη-βόμβα έκανε μέσω της εκπομπής «Κρήτη Σήμερα» ο πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Διαμερισμάτων «Φιλοξένια» Μανώλης Ζερβάκης.

Η προώθηση

Πελάτες λοιπόν που τους προηγούμενους μήνες είχαν κλείσει τη διαμονή τους σε ενοικιαζόμενα δωμάτια φαίνεται ότι δε φτάνουν ποτέ σε αυτά, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Ζερβάκη, δύο-τρεις μέρες πριν την άφιξή τους τα τουριστικά γραφεία τούς ενημερώνουν για ακύρωση λόγω προσωπικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι οι πελάτες.

Την ίδια ώρα όμως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, αυτοί οι πελάτες φτάνουν κανονικά στην Κρήτη και προωθούνται σε άλλα μεγαλύτερα ξενοδοχεία της ίδιας περιοχής. Με το Σύλλογο να διερευνά με προσοχή το θέμα, τονίζοντας ότι υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν να κερδοσκοπήσουν εις βάρος τους σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για τους ίδιους.

Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Ζερβάκης, πολλά ενοικιαζόμενα δωμάτια αναστέλλουν τη λειτουργία τους ακόμα και σήμερα, μιας και οι πληρότητές τους είναι πολύ χαμηλές.

«Το τελευταίο διάστημα έχουμε παρατηρήσει ότι γίνονται κάποιες ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής και μάλιστα την ημέρα που έρχονται οι πελάτες. Υπάρχει λοιπόν μια πατέντα κερδοσκόπων, που στέλνουν εικονικές κρατήσεις. Μετά τις ακυρώνουν με το πρόσχημα ότι ο πελάτης αρρώστησε ή εμφανίζοντας κάποια άλλη δικαιολογία, και τους πάνε σε άλλα ξενοδοχεία», είπε συγκεκριμένα ο κ. Ζερβάκης.

Ο αντίλογος

«Δεν υπάρχει καμία σχετική καταγγελία», απαντά ο Σύνδεσμος Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης, που καλεί τον κ. Ζερβάκη να καταθέσει επίσημα στοιχεία.

«Πρακτικά για εμάς δε χαρακτηρίζεται αυτό ως γεγονός, διότι δεν υπάρχουν στοιχεία. Σαν Σύνδεσμος δεν έχουμε καμία επίσημη καταγγελία και αν ο κ. Ζερβάκης έχει πραγματικά τέτοια στοιχεία, θα ήταν καλό και για εμάς και για τον κλάδο μας να μάθουμε ακριβώς ποιοι λειτουργούν κατ' αυτόν τον τρόπο», τόνισε ο γραμματέας του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης Δημήτρης Διβόλης.

Ο Μιχάλης Βαμιεδάκης

Από την πλευρά του, ο επιχειρηματίας και εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης επιβεβαιώνει ότι αυτό είναι μια πραγματικότητα στο χώρο, η οποία στερεί έσοδα από τις μικρές τουριστικές μονάδες.

«Πρόκειται για μια απαράδεκτη κατάσταση σε βάρος των μικρών τουριστικών μονάδων», σχολιάζει ο Μιχάλης Βαμιεδάκης. «Είναι νόμιμο, όχι όμως και ηθικό», επισημαίνει ο ίδιος, τονίζοντας ωστόσο την ανάγκη λήψης μέτρων για την απομόνωση των συγκεκριμένων τουριστικών γραφείων.

«Είναι δυστυχώς μια πρακτική που ακολουθείται από πολύ συγκεκριμένα πρακτορεία. Πολλά πρακτορεία έχουν προπληρωμένα δωμάτια σε συγκεκριμένα ξενοδοχεία, τα οποία είναι υποχρεωμένα βάσει σύμβασης να τα πληρώσουν, είτε άδεια είτε γεμάτα.

Συνεπώς σε κάποιες περιπτώσεις, που βλέπουν ότι τα δωμάτια δε γεμίζουν, προχωρούν σε εσωτερικές μετακινήσεις και ακυρώνουν τις κρατήσεις που έχουν κάνει σε άλλα καταλύματα, μεταφέροντας τους πελάτες. Αυτό είναι κατά κάποιο τρόπο νόμιμο.

Όμως σαφώς δεν είναι ηθικό», είπε ο κ. Βαμιεδάκης, που καλεί τον κλάδο των ενοικιαζόμενων δωματίων να λάβει τα μέτρα του από τα συγκεκριμένα τουριστικά γραφεία, τα οποία λειτουργούν πρώτα για τη δική τους τσέπη, ακόμα και αν είναι εις βάρος των μικρών επιχειρήσεων και της τοπικής οικονομίας.

«Θα μπορούσε ο Σύλλογος Ενοικιαζόμενων Δωματίων να γνωστοποιήσει στα μέλη του τα συγκεκριμένα πρακτορεία που ακολουθούν αυτήν την πρακτική, έτσι ώστε να είναι ενήμερα τα μέλη του. Να το προβλέπουν στις συμβάσεις που κάνουν, ώστε να διασφαλιστούν», κατέληξε ο κ. Βαμιεδάκης.

Γεωργία Μακάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News