default-image

Αυξήσεις και στα ασφάλιστρα φέρνουν τα νέα μέτρα

Οικονομία
Αυξήσεις και στα ασφάλιστρα φέρνουν τα νέα μέτρα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

"Φωτιά" και στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων. Όσοι δεν κατέθεσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους εξαιτίας των κυβερνήσεων των... "αστικών" κομμάτων, αναμένεται να τις καταθέσουν τώρα επί της... "αριστερής" κυβέρνησης, με τις περαιτέρω αυξήσεις "φωτιά" στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων.

Αυξήσεις που φέρνουν τα νέα μέτρα της συμφωνίας, τα οποία αυξάνουν το συντελεστή από το 10% στο 15%, με τις ασφαλιστικές εταιρείες να προβληματίζονται ιδιαίτερα, καθώς εκτιμούν ότι θα επέλθει νέο κύμα ανασφάλιστων οχημάτων, τα οποία αποτελούν κινούμενες βόμβες στους δρόμους!

Τα ανασφάλιστα

Κατακόρυφη αναμένεται ότι θα είναι η αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων εξαιτίας των νέων μέτρων του τρίτου μνημονίου που επιβλήθηκε στη χώρα, όπως εκτιμούν οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες. Ήδη, τα ανασφάλιστα οχήματα ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο, με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται στους δρόμους, ενώ σε ό,τι αφορά τις απώλειες φορολογικών εσόδων, αυτές υπολογίζονται σε 60 εκατομμύρια ετησίως.

Στα ασφάλιστρα οχημάτων ο συντελεστής θα ανέβει από το 10% στο 15%, ενώ στους κλάδους πυρός ο συντελεστής θα αυξηθεί από το 20% που είναι σήμερα στο 25%.

«Ένα μέσο ασφάλιστρο των 10 ίππων είναι 110-120 ευρώ, η αύξηση της ασφάλισης ανά εξάμηνο θα είναι γύρω στα 5 με 6 ευρώ», λέει χαρακτηριστικά ο ιδιοκτήτης ασφαλιστικής εταιρείας Γιάννης Λιονάκης, που συνεχίζει λέγοντας: «Εάν έρθει έτσι το πράγμα και μετακυλιστεί στον αυτοκινητιστή η αύξηση ασφαλίστρου του 5%, προφανώς και θα έχουμε αύξηση των ανασφάλιστων αυτοκινήτων. Γνωρίζω ότι γίνεται μια προσπάθεια να απορροφηθεί ένα μέρος τουλάχιστον αυτής της αύξησης από τις ασφαλιστικές εταιρείες».

Μεγάλο πλήγμα

Άλλωστε, αρκετοί είναι ήδη οι οδηγοί που εγκαταλείπουν τα οχήματά τους και επιλέγουν άλλους τρόπους μετακίνησης, καθώς με τα λιγοστά χρήματα που λαμβάνουν καλύπτουν βασικές τους ανάγκες. Την ίδια ώρα, και ο κλάδος των ασφαλιστικών επιχειρήσεων υπέστη μεγάλο πλήγμα λόγω των capital controls.

«Υπήρξε ένα περιθώριο από κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες για να αγοραστεί το συμβόλαιο. Ωστόσο, γίνεται μια συζήτηση και το λέω γι' αυτούς που είχαν ζημιές αυτές τις μέρες, ότι υπάρχει η πιθανότητα με αναγωγή να αναζητηθεί το κόστος της ζημιάς, που είναι κάτι που σημαίνει ότι θα φτάσει τελικά στον υπαίτιο ο λογαριασμός. Που σημαίνει ότι θα αποζημιώσει η ασφαλιστική εταιρεία, αλλά στη συνέχεια υπάρχει η περίπτωση να έρθει και να πει στον υπαίτιο "φέρε τα λεφτά που έδωσα για λογαριασμό σου"».

Ο κ. Λιονάκης ξεκαθαρίζει, επίσης, ότι κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει πως «το τρακάρισμα δεν κοιτάει τράπεζες ανοιχτές ή κλειστές. Και αυτό θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς».

Στο... "απόσπασμα"

Την ίδια ώρα, ο νόμος που ψηφίστηκε επί της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ. και φέρνει ένα βήμα... πριν το εκτελεστικό απόσπασμα ή την ηλεκτρική καρέκλα τους ιδιοκτήτες, όταν λήγει το ασφαλιστήριο του οχήματός τους έστω... και για μία μέρα, παραμένει, δεν άλλαξε με την αλλαγή της κυβέρνησης και σήμερα η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη με τις νέες αυξήσεις των ασφαλίστρων.

Όπως έχουμε ξαναγράψει, από πέρυσι, με ένα «κλικ» ο τροχονόμος βλέπει στο κομπιούτερ αν το όχημα που βρίσκεται μπροστά του, στο δρόμο, είναι ή όχι ανασφάλιστο. Και αν είναι, τότε ο οδηγός ακινητοποιείται αμέσως, του αφαιρείται το δίπλωμα για έξι μήνες, "τρώει" πρόστιμο 250 ευρώ στο δίκυκλο και 500 ευρώ στο αυτοκίνητο και έχει και ποινική δίωξη, δηλαδή περνάει δικαστήριο, με προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης από έναν έως και τρεις μήνες!

Πρόστιμο 250 ευρώ

Μέχρι τώρα ξέραμε ότι από τη στιγμή της λήξης του ασφαλιστικού μας συμβολαίου είχαμε περιθώριο ενός μήνα ακόμα μέχρι να ανανεώσουμε την ασφάλεια του οχήματός μας. Έτσι, στο διάστημα αυτό κάναμε το "κουμάντο" μας. Τώρα όμως ο ένας μήνας μειώθηκε στη μία μέρα, με συνέπεια να βρεθούν πολλοί παραβάτες, οι οποίοι και κινδυνεύουν με πρόστιμο από το κράτος, ακόμα και αν δεν κυκλοφορούν το ανασφάλιστο όχημά τους.

Έτσι, με βάση τον ισχύοντα νόμο, οι παραβάτες θα πρέπει να περιμένουν στο σπίτι τους να τους έρθει ραβασάκι με πρόστιμο... 250 ευρώ, αφού αυτό προβλέπεται να κάνει το υπουργείο Οικονομικών μέσα από τα κομπιούτερ του.

Ανεξάρτητα από το αν έχει εφαρμοστεί ή όχι στο σύνολό του ο νόμος αυτός από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝ.ΕΛ., είναι απολύτως βέβαιο ότι ο νόμος ισχύει παρά την έντονη κριτική που είχε ασκήσει σύσσωμη η αντιπολίτευση στην προηγούμενη συγκυβέρνηση, όταν τον είχε ψηφίσει κατά παραγγελία των ασφαλιστικών εταιρειών.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο νόμος αυτός ήρθε μετά από τις πιέσεις και τα παράπονα των ασφαλιστικών εταιρειών, που πέρα από τη μάστιγα των ανασφάλιστων οχημάτων, που συνεχώς αυξάνονται, υπήρχαν πολλές περιπτώσεις κατά τις οποίες οι οδηγοί έκαναν χρήση του περιθωρίου του ενός μήνα. Και λίγο πριν λήξει, άλλαζαν ασφαλιστική εταιρεία και άφηναν απλήρωτα τα ασφάλιστρά τους προς την προηγούμενη εταιρεία με την οποία είχαν συμβόλαιο.

Ρεπορτάζ:

Χριστόφορος Παπαδάκης-Γεωργία Μακάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News