default-image

Νέα τρίμηνη παράταση για το αεροδρόμιο Καστελίου

Κρήτη
Νέα τρίμηνη παράταση για το αεροδρόμιο Καστελίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου για το έργο-ανέκδοτο, όπως κατήντησε, μετά από τόσες "κούφιες" εξαγγελίες του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου!

Η προ ενάμιση μήνα παράταση στη δημοπράτηση που έδωσε η νέα κυβέρνηση για τις 30 Ιουνίου δεν ήταν τελικά η οριστική παράταση! Όπως προέκυψε κατά τη χθεσινή συζήτηση-αντιπαράθεση στη Βουλή για τα δημόσια έργα της Κρήτης μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας-Υποδομών και του τομεάρχη Υποδομών της Ν.Δ. Λευτέρη Αυγενάκη, η δημοπράτηση πάει πίσω άλλο ένα 3μηνο! Για τα μέσα, με τέλη Σεπτεμβρίου...

Όσο για τα άλλα μεγάλα έργα που τέθηκαν επί τάπητος, την υπό εξέλιξη επέκταση του αεροδρομίου Χανίων και το ΒΟΑΚ, δε δόθηκαν συγκεκριμένες απαντήσεις. Ούτε βεβαίως έγινε λόγος για χρονοδιαγράμματα...

Το μόνο που έμεινε από τη συζήτηση στη Βουλή είναι πως το κρίσιμο θέμα της ανακατασκευής του φονικού Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης δεν το έχουν πάρει σοβαρά και ζεστά ούτε στη νέα κυβέρνηση... Αν κρίνει κανείς πως, αντί κάποιου σχεδιασμού ως προς το μοντέλο χρηματοδότησης και υλοποίησης, η μόνη απάντηση που δόθηκε είναι πως δεν υπάρχουν μελέτες!

Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τι ειπώθηκε ακριβώς χθες στη Βουλή κατά τη συζήτηση σχετικής επερώτησης του Λευτέρη Αυγενάκη για τα μεγάλα έργα του νησιού...

«Για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αλλάξατε 2-3 φορές το σχεδιασμό του έργου. Υπολείπονται απαλλοτριώσεις και όλα τα υπόλοιπα που γνωρίζετε. Εμείς δεν κρυφτήκαμε. Είπαμε από την αρχή ότι και για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, που θα γίνει, και για τα υπόλοιπα έργα παραχώρησης, όπως η ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος και η ζεύξη Λευκάδας, θέλαμε να δούμε τους όρους της δημοπράτησης. Δε συμφωνούμε με την πολιτική τη δική σας, τι να κάνουμε;», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, πυροδοτώντας την έκρηξη του Λευτέρη Αυγενάκη.

«Εδώ και 35 ολόκληρα λεπτά, στην πρωτολογία σας, μείνατε σε περιγραφές, αναφορές σε ημερομηνίες, σε υπογραφές συμβάσεων. Ωραία, σωστά και χρήσιμα όλα τούτα. Όμως, δεν είστε σε ρόλο ντετέκτιβ! Είστε στο ρόλο του υπουργού. Πρέπει να παράξετε έργο. Εμείς περιμένουμε με υπομονή στη δευτερολογία σας το σχεδιασμό σας και πάνω από όλα το χρονοδιάγραμμά σας για το έργο»...

Τι ανταπάντησε ο κ. Σπίρτζης; «Στόχος είναι στα μέσα Ιουνίου να βγουν σε διαβούλευση αυτοί οι νέοι όροι, τροποποιημένοι πλέον, ώστε κατόπιν η δημοπράτηση να γίνει στα μέσα Σεπτεμβρίου με άλλο μοντέλο, κύριε Αυγενάκη. Όχι με αυτό που είχε ανακοινωθεί από τη δική σας κυβέρνηση»...

Συμπέρασμα; Άλλη μια παράταση - αλήθεια η 7η αν δεν έχουμε χάσει και εμείς το μέτρημα - για τη δημοπράτηση του μεγάλου αναπτυξιακού έργου που πηγαίνει από άνοιξη... χειμώνα κι από χειμώνα... καλοκαίρι!

Εδώ μάλιστα έγινε και το εξής αμίμητο... Δόθηκε παράταση πολύ πριν εκπνεύσει η ήδη τρέχουσα παράταση! Μετά τις αλλεπάλληλες παρατάσεις που έδωσε η προηγούμενη κυβέρνηση, βαδίζοντας στα ίδια χνάρια, και η νέα κυβέρνηση ανέβαλε ως γνωστόν στις αρχές Απριλίου την προγραμματισμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση δημοπράτηση του μεγάλου αναπτυξιακού έργου. Η κατάθεση προσφορών, όπως αναμενόταν και δεν προκάλεσε έκπληξη, πήρε παράταση για τις 30 Ιουνίου... Επισήμως, η παράταση δόθηκε για τεχνικούς λόγους, κατόπιν αιτημάτων των ίδιων των ενδιαφερόμενων επενδυτών. Ανεπίσημα, αλλά επί της ουσίας, οι λόγοι είναι πρωτίστως πολιτικοί!

Για να βρουν, αφενός, στην κυβέρνηση το χρονικό περιθώριο να αποφασίσουν τι ακριβώς θέλουν να πράξουν και να αλλάξουν οι ίδιοι τον υπάρχοντα σχεδιασμό και το διαγωνισμό που "τρέχει" και αφετέρου για να μην πέσει το έργο "θύμα" του ρευστού σκηνικού και του μειωμένου τη στιγμή αυτή επενδυτικού ενδιαφέροντος από πλευράς τουλάχιστον ευρωπαϊκών εταιρειών. Διότι από την Κίνα το επενδυτικό ενδιαφέρον παραμένει "ζεστό"...

Ωστόσο, πάνω που νομίζαμε όλοι και είχαμε μείνει με την αίσθηση πως η νέα δημοπράτηση είχε προγραμματιστεί για τα τέλη Ιουνίου, πληροφορηθήκαμε χθες διά στόματος του κ. Σπίρτζη πως δεν είναι έτσι... Η ατζέντα της παράτασης δεν αφορούσε σε νέα δημοπράτηση αλλά σε διαβούλευση! Διαβούλευση με τους υποψήφιους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Η ίδια η δημοπράτηση, αν μπορεί κανείς να πάρει στα σοβαρά τέτοιες εξαγγελίες, αναμένεται στα τέλη Σεπτεμβρίου...

Κόντρα για το αεροδρόμιο Χανίων

Πέρα από τον νέο αεροδρόμιο Καστελίου, ο τομεάρχης Υποδομών της Ν.Δ. και η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας-Υποδομών διασταύρωσαν χθες στη Βουλή τα ξίφη τους και για το αεροδρόμιο "Γ. Δασκαλογιάννης" των Χανίων.

«Στο αεροδρόμιο Χανίων ο ανάδοχος εργολάβος έχει λαμβάνειν αυτήν τη στιγμή περί τα 6 εκατ. ευρώ. Όπως έχει γνωστό, ο εργολάβος ανακοίνωσε πως θα σταματήσει τις εργασίες επέκτασης του αερολιμένος. Διότι, όπως λέει, 6 εκατ. ευρώ είναι πολλά λεφτά για να τα σηκώσει η καμπούρα ενός κατασκευαστή», σημείωσε ο βουλευτής Ηρακλείου, στον οποίο απάντησε όχι ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, αλλά ο υπουργός Οικονομίας-Υποδομών-Ναυτιλίας Γιώργος Σταθάκης.

«Το αεροδρόμιο Χανίων, στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Αυγενάκης, είναι ένα ακόμα παράδειγμα έργου που έχουμε καθυστέρηση πληρωμής. Όμως, το έργο δεν έχει σταματήσει. Κι αν θέλουμε να μπούμε στις λεπτομέρειες του έργου, θα δούμε ότι οι καθυστερήσεις που είχαν προκληθεί κατά την πρώτη περίοδο εκτέλεσης του έργου δεν είχαν καμία σχέση με την πληρωμή από το Δημόσιο», απάντησε ο Γιώργος Σταθάκης, με εμφανή τη δυσφορία του Λευτέρη Αυγενάκη.

Βόρειος Οδικός Άξονας: Στο άγνωστο... με βάρκα την ελπίδα

Από τη χθεσινή κρητική μονομαχία στη Βουλή μεταξύ του Γιώργου Σταθάκη και του Λευτέρη Αυγενάκη για την τύχη των μεγάλων έργων δε θα μπορούσε να λείπει ο ΒΟΑΚ.

Δυστυχώς, για τον απλό πολίτη της Κρήτης, δεν προέκυψε καμία απολύτως είδηση, με την πολυπόθητη αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα να πλέει στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα!

«Σας ζητώ και το λέω με ενδιαφέρον, κύριε Σταθάκη, να ασχοληθείτε με το θέμα του ΒΟΑΚ. Να μας πείτε καταρχήν ποιο μοντέλο φαντάζεστε εσείς ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σε αυτό το μεγάλο έργο. Με ποιον τρόπο μπορεί να γίνει και πάνω όλα να μας δώσετε χρονοδιάγραμμα»...

«Εκπλήσσομαι που ο κ. Αυγενάκης επικαλείται το ότι δεν αξιοποιείται από την κυβέρνηση η συσσωρευμένη παράδοση έργων ή προετοιμασίας έργων. Να υπενθυμίσω απλά ότι για το ΒΟΑΚ δεν υπάρχει καμία μελέτη», αρκέστηκε να αναφέρει ο υπουργός Οικονομίας, με τον τομεάρχη Υποδομών της Ν.Δ. να του απαντά οργισμένος: «Επειδή είπατε πως για το ΒΟΑΚ δεν υπάρχει καμία μελέτη, οι δικές σας υπηρεσίες μου έδωσαν στοιχεία για πόσα χλμ. τρέχουν έργα κατασκευής, για πόσα χλμ. υπάρχουν ώριμες μελέτες κατασκευής και για ποια μέση ωριμότητα»...

Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News