default-image

Αεροδρόμια χωρίς… φτερά

Κρήτη
Αεροδρόμια χωρίς… φτερά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ούτε 1, ούτε 2, αλλά 75 εκατομμύρια ευρώ προσφέρουν ετησίως στο κράτος τα αεροδρόμια Ηρακλείου και Χανίων, που όμως έχουν ξεμείνει ή ξεμένουν από απολύτως απαραίτητα, ευτελή υλικά, όπως το χαρτί υγείας! Η ελάχιστη μέριμνα καθαριότητας και συντήρησης στις δύο πύλες εισόδου του νησιού γίνεται μόνο χάρη στον εθελοντισμό! Χάρη δηλαδή στις προσφορές ιδιωτών!

Ούτε λόγος φυσικά για αποκατάσταση βλαβών (ακόμη και για τις λάμπες στις αίθουσες αναμονής), η οποία ελλείψει κονδυλίων γίνεται με πατέντες και εφευρήματα από τους εργαζομένους, με συνέπεια κινδύνους στη λειτουργία των αεροδρομίων και κατ' επέκταση στην ίδια την τουριστική δραστηριότητα του τόπου...

Ο τουρισμός, ο μοναδικός πλέον "αιμοδότης" της οικονομίας μας, κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα με φόντο την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης που επικρατεί στα αεροδρόμια. Σήμα κινδύνου εκπέμπει η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που προκήρυξε διήμερη απεργιακή κινητοποίηση στις 31 Μαΐου και στη 1 Ιουνίου...

Η Ομοσπονδία κάνει λόγο για απαξίωση της ΥΠΑ απ' όλες τις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα και ζητά:

- Την άμεση απαιτούμενη χρηματοδότηση της υπηρεσίας για έργα και συντηρήσεις που πρέπει να γίνουν και δεν έγιναν σε όλο το φάσμα των υποδομών των αεροδρομίων και της αεροναυτιλίας.

- Την άμεση στελέχωση της υπηρεσίας.

- Την άμεση καταβολή στους εργαζόμενους των δεδουλευμένων αμοιβών τους, που κάποιες απ' αυτές οφείλονται από την άνοιξη του 2014.

Οι εργαζόμενοι της Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρουν με οργή ότι εδώ και 4 μήνες επιδιώκουν διάλογο με τα συναρμόδια υπουργεία, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου λόγω των προβλημάτων που θα ανακύψουν στις υπηρεσίες εδάφους και λειτουργίας του αεροδρομίου. Υπογραμμίζουν ωστόσο ότι οι καταστάσεις που θα δημιουργηθούν θα βαρύνουν αποκλειστικά τη διοίκηση της ΥΠΑ και όχι το προσωπικό ασφαλείας.

Τις ημέρες της απεργίας στο αεροδρόμιο Ηρακλείου αναμένεται η άφιξη 200 αεροσκαφών, οπότε αναμένεται να υπάρξει... έμφραγμα στην πίστα με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αν προστεθούν και οι τυχόν βλάβες σε ιμάντες μεταφοράς αποσκευών, αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον ταλαιπωρία των χιλιάδων τουριστών!

Τα μαύρα σύννεφα βεβαίως που διαφαίνονται στον ορίζοντα ενόψει της επικείμενης 48ωρης απεργίας έρχονται να προστεθούν σε ένα ήδη μαύρο ουρανό πάνω από τα αεροδρόμια της Κρήτης! Τα αεροδρόμια βρίσκονται στο σημείο μηδέν λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, που φτάνει μάλιστα στα όρια της εξαθλίωσης, καθώς δεν καλύπτονται βασικές λειτουργικές ανάγκες των αερολιμένων, ακόμη και οι στοιχειώδεις, όπως το χαρτί υγείας!

Οι αποκαλύψεις που έρχονται στο φως είναι πραγματικά για γέλια και για κλάματα... Το πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ αεροδρόμιο της χώρας, το αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης" του Ηρακλείου, του οποίου τα έσοδα αγγίζουν τα 60 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, χρηματοδοτείται - όπως αποκαλύπτουν οι εργαζόμενοι - από ιδιώτες για βασικά υλικά συντήρησης του κτηρίου αλλά και καθαριότητας! Βεβαίως, το αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν αποτελεί μεμονωμένο, θλιβερό παράδειγμα, αλλά ένα μόνο παράδειγμα του γενικού τραγελαφικού μοτίβου στα αεροδρόμια της χώρας. ΄

Κάθε μήνα η ΥΠΑ εισπράττει 55 εκατομμύρια ευρώ, την ώρα που τα 40 αεροδρόμια της χώρας διεκδικούν 8 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως μας ανέφεραν εργαζόμενοι, φέτος το αεροδρόμιο Ηρακλείου ζήτησε από το κράτος, στο οποίο προσέφερε 60 εκατ. ευρώ, το ποσό των 770.000 ευρώ. Πόσα έλαβε μέχρι σήμερα; Μόλις 80.000 ευρώ. Ψίχουλα, δηλαδή, που δε φτάνουν ούτε για τα πιο στοιχειώδη... Ένα μόνο ενδεικτικό παράδειγμα του τραγέλαφου εν μέσω τουριστικής σεζόν είναι πως, σύμφωνα με πληροφορίες, στον α' όροφο του αερολιμένα "Ν. Καζαντζάκης" δεν υπάρχει χαρτί υγείας ούτε για δείγμα! Αναγκαστικά άπαντες πηγαίνουν στις τουαλέτες στο ισόγειο, που διαθέτουν ακόμα, αλλά άγνωστο για πόσες ακόμα μέρες, χαρτί υγείας!

«Φτάσαμε στο σημείο να μην μπορεί να λειτουργήσει το αεροδρόμιο. Σε όλα. Από το πιο απλό, το χαρτί τουαλέτας που δεν υπάρχει στον όροφο, μέχρι πιο σοβαρές εγκαταστάσεις όπως είναι τα συστήματα αεροναυτιλίας, οι αντλίες που λειτουργούν σε όλο το αεροδρόμιο», ανέφερε ο γενικός γραμματέας Εργαζομένων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο αεροδρόμιο Ηρακλείου Ευάγγελος Βιστάκης.

Την ίδια ώρα, λόγω της οικονομικής ασφυξίας, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Τοπικού Συλλόγου Εργαζομένων Αεροναυτιλίας Μανόλης Μανωλάκης, οι εργαζόμενοι αναγκάζονται κακήν κακώς να αυτοσχεδιάσουν, σε ρόλο σύγχρονου πολυμήχανου Οδυσσέα, για να προχωρήσουν σε επιδιορθώσεις βλαβών.

Πατέντες εκ του προχείρου, που βεβαίως δημιουργούν κινδύνους μέσα στην αλυσίδα της ασφαλούς λειτουργίας του αερολιμένος.

Αν ο μη γένοιτο φυσικά καταρρεύσει, π.χ. λόγω μη συντήρησης, ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός, σε συνδυασμό με βλάβες, π.χ. στους ιμάντες μεταφοράς αποσκευών, στα κλιματιστικά κ.λπ., τότε θα τεθεί και θέμα ασφάλειας πτήσεων στο αεροδρόμιο!

Το σκηνικό αυτό υποχρηματοδότησης και οικονομικής εξαθλίωσης στο αεροδρόμιο Ηρακλείου έρχεται να προστεθεί στο ήδη αρνητικό καμβά της υποστελέχωσης σε προσωπικό.

Εδώ οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους:

- Σήμερα στο αεροδρόμιο ''Ν. Καζαντζάκης'' εργάζονται 120 περίπου εργαζόμενοι.

- Το 2010 απασχολούνταν 180 εργαζόμενοι.

- Σήμερα εργάζονται 28 ελεγκτές.

- Πριν μια 5ετία εργάζονταν 40 ελεγκτές.

Στην αδυναμία κάλυψης ακόμη και του κόστους των 60.000 ευρώ για καύσιμα στο αεροδρόμιο Ηρακλείου και στην τραγελαφική κατάσταση που επικρατεί λόγω έλλειψης κονδυλίων αναφέρεται με ερώτηση του προς τους συναρμόδιους υπουργούς ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ Μανόλης Συντυχάκης.

«Παρά την έγκαιρη ενημέρωση του υπουργού και της κυβέρνησης, παραμένει η οικονομική ασφυξία του αερολιμένος Ηρακλείου, η οποία μαζί με τις ελλείψεις αναγκαίων υποδομών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα που άπτονται της ασφάλειας των πτήσεων στο δεύτερο σε κίνηση αερολιμένα της χώρας, με την τουριστική περίοδο να έχει ήδη ξεκινήσει.

Την ίδια στιγμή που τα έσοδα του αεροδρομίου φτάνουν τα 60 εκατ. ευρώ για το 2014 και η κίνηση για το 2015 είναι αυξημένη κατά περίπου 24%, το αεροδρόμιο δε χρηματοδοτείται ούτε για την κάλυψη των βασικών λειτουργικών αναγκών του και την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν την ασφάλειά του, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μανόλης Συντυχάκης και συνεχίζει: «Σύμφωνα με καταγγελία εργαζομένων στο αεροδρόμιο, δεν είχαν εγκριθεί πιστώσεις ούτε για τα καύσιμα των πυροσβεστικών οχημάτων της ΥΠΑ, ούτε ακόμα για βασικά υλικά καθαριότητας, γεγονός που δείχνει το μέγεθος των προβλημάτων. Το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης αντανακλάται άμεσα στην έλλειψη προσωπικού, αφού απαιτούνται τουλάχιστον 12 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και συνολικά περίπου 110 νέες προσλήψεις για διάφορες θέσεις. Υπάρχει καθυστέρηση καταβολής δεδουλευμένων υπερωριών κατά 3 μήνες, ακόμα και αδυναμία να καλυφθεί το κόστος των 60.000 ευρώ για καύσιμα»...

http://vod.cretetv.gr/html5/html5lib/v1.6.12.27i/mwEmbedFrame.php/cache_st/11111/wid/_105/uiconf_id/11170240/entry_id/0_7y3lzf9o/

Τραγέλαφος στο αεροδρόμιο των Χανίων

Παρόμοιο σκηνικό, για γέλια και για κλάματα, επικρατεί και στο αεροδρόμιο των Χανίων. Τα όσα ανέφερε στις δήλωσες του ο αερολιμενάρχης Χανίων Σταύρος Καστρινάκης άκρως αποκαλυπτικά: «Δε θέλουμε να βγούμε στη ζητιανιά. Υπάρχουν αρκετά προβλήματα στη λειτουργία του αεροδρομίου, λόγω της υποχρηματοδότησης. Αν π.χ. υπάρξει βλάβη σε ιμάντα μεταφοράς αποσκευών, δεν υπάρχει η δυνατότητα επισκευής. Την άλλη βδομάδα τελειώνει και το χαρτί υγείας.

Προμηθευτές διαμαρτύρονται, καθώς σταμάτησαν να πληρώνονται από τον Αύγουστο του 2014 για εργασίες που υλοποίησαν και για τις οποίες είχαν κοπεί τιμολόγια. Το αεροδρόμιο χρωστά 150.000 ευρώ σε τοπικούς προμηθευτές», ανέφερε ο αερολιμενάρχης Χανίων.

Ορατότης μηδέν και για το νέο κτήριο αεροδρομίου στη Σητεία, το οποίο παραμένει κλειστό από τον περασμένο Νοέμβριο. 533.000 ευρώ χρωστά το κράτος στον ανάδοχο, ενώ την ίδια ώρα δεν υπάρχει ανάδοχος για τη συντήρηση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Όσο για τα ανύπαρκτα καθίσματα στους χώρους αναμονής, ο Δήμος Σητείας θα διαθέσει κονδύλι 20.000 ευρώ για την αγορά τους!

Γεωργία Μακάκη, Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News