default-image

Σήμερα ξεκινούν οι πανελλαδικές των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ.

Ελλάδα
Σήμερα ξεκινούν οι πανελλαδικές των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι πανελλαδικές εξετάσεις για τη μεγάλη κατηγορία των υποψηφίων των γενικών λυκείων (και της ομάδας β' των ΕΠΑ.Λ.) θα διαγωνιστούν στο δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας αύριο Τετάρτη 20 Μαΐου. Συγκεκριμένα θα διαγωνιστούν σε Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής ή Ιστορία, ανάλογα με το μάθημα που έχουν δηλώσει.

Ωστόσο, σήμερα ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. Τα παιδιά θα εξεταστούν στη Νεοελληνική Γλώσσα (Έκθεση), ενώ δύο ημέρες αργότερα θα διαγωνιστούν στα Μαθηματικά. Από την Τετάρτη 3 έως και την Τρίτη 9 Ιουνίου θα γίνει η εξέτασή τους σε μαθήματα ειδικότητας.

Όπως είναι γνωστό, οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ. εξετάζονται πανελλαδικά σε δύο μαθήματα γενικής παιδείας και άλλα δύο ειδικότητας, αντί τα 7 πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Με τη διαφορά ότι διεκδικούν εισαγωγή όχι σε πανεπιστήμια, αλλά μόνο σε ΤΕΙ.

Οι επαναληπτικές πανελλαδικές θα διεξαχθούν από την Τρίτη 9 ως την Τρίτη 16 Ιουνίου σε εξεταστικά κέντρα που θα οριστούν μόνο σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Στις ημέρες αυτές προσέρχονται μόνο όσοι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων αποδεδειγμένα λόγω ασθένειας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία δεν έλαβαν μέρος ή διέκοψαν την εξέτασή τους στις κανονικές πανελλαδικές και αφού θα έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Τα δικαιολογητικά δίνονται από δημόσια νοσοκομεία.

Με επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάζονται - μεταξύ άλλων - και τα παιδιά που, λόγω έντονου στρες, καταρρέουν μέσα στις αίθουσες της εξέτασης.

Αρχή με χαμόγελα

Με χαμόγελα εξέρχονταν από τα εξεταστικά κέντρα του Ηρακλείου οι υποψήφιοι κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων. Το θέμα της έκθεσης αφορούσε στην πολιτιστική μας κληρονομιά και χαρακτηρίστηκε από τα παιδιά ως βατό και αναμενόμενο εξαιτίας και του χθεσινού εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσείων.

Όλοι οι υποψήφιοι με τους οποίους μίλησε η "Νέα Κρήτη" δήλωσαν ότι για το θέμα είχαν προετοιμαστεί στο φροντιστήριο και ήταν αισιόδοξοι για τις επιδόσεις τους. Φυσικά, η Έκθεση δεν παύει να εμπεριέχει το στοιχείο του υποκειμενισμού. Συμβαίνει, κάποιες φορές, υποψήφιοι που θεωρούν ότι έχουν γράψει καλά, να μην έχουν και το αντίστροφο.

Σε κάθε περίπτωση, η χθεσινή αρχή ήταν καλή, κυρίως σε ψυχολογικό επίπεδο, για τα παιδιά που διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από το ότι, σε επίπεδο Κρήτης, δεν είχαμε συμβάντα αδιαθεσιών, λιποθυμιών και κρίσεων πανικού, τα οποία δεν ήταν ασυνήθιστα κατά τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων προηγούμενων ετών.

Τα πράγματα πήγαν καλά και σε επίπεδο διαδικαστικό. Όπως λέει ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης Γιώργος Τερζάκης, η μετάδοση των θεμάτων έγινε ομαλά και γρήγορα με αποτέλεσμα τα παιδιά ν' αρχίσουν να γράφουν από νωρίς. Υπήρξε μια περίπτωση μαθητή που άργησε να προσέλθει στο εξεταστικό κέντρο, καθώς - όπως υποστήριξε - νόμιζε ότι έδινε αργότερα. Καθώς έφτασε στο σχολείο του σχεδόν στις 10 το πρωί, δεν του επιτράπηκε η είσοδος, σύμφωνα με τα ισχύοντα, και έτσι δεν έδωσε εξετάσεις.

Ο κ. Τερζάκης ευχήθηκε σε όλους τους μαθητές καλή επιτυχία και σημείωσε: «Σκεφτείτε πως είναι μόνο εξετάσεις. Τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο. Το μέλλον σάς ανήκει και θα βρείτε το δρόμο σας έτσι ή αλλιώς. Μην απογοητεύεστε, μην το βάζετε κάτω, απλά προσπαθήστε για το καλύτερο με το κεφάλι ψηλά και την ψυχή δυναμωμένη».

Σύμφωνα με την άποψη της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων για τα χθεσινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, η επιλογή του κειμένου είναι επιτυχής, καθώς ανταποκρίνεται στις γνώσεις των μαθητών, και επίκαιρη, λόγω του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων. Επιπλέον, η διατύπωση του κειμένου είναι σαφής και η δόμησή του ευκρινής.

Ευχάριστη έκπληξη για τους υποψήφιους αποτέλεσε η επιλογή της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων να μην ακολουθήσει την πεπατημένη στο ερώτημα Β1. Το συγκεκριμένο ερώτημα για πρώτη φορά δόθηκε με τη μορφή "σωστού"-"λάθους", πράγμα που διευκόλυνε ακόμα και τους λιγότερο καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Αντίθετα, στα συνώνυμα και αντώνυμα, η επιλογή συγκεκριμένων λέξεων του κειμένου με μεταφορική σημασία δημιούργησε προβλήματα στην εύρεση κυριολεκτικών συνωνύμων και αντωνύμων. Γενικά, ωστόσο, οι ασκήσεις ανταποκρίνονταν στις δυνατότητες των υποψηφίων, όπως άλλωστε παραδέχονταν και οι ίδιοι...

http://vod.cretetv.gr/html5/html5lib/v1.6.12.27i/mwEmbedFrame.php/cache_st/11111/wid/_105/uiconf_id/11170240/entry_id/0_lv9kpreg/

Τι είπαν υποψήφιοι

«Πιστεύω πως έγραψα καλά. Ήμασταν προετοιμασμένοι για το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο ήταν και επίκαιρο εξαιτίας της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσείων. Το "σωστό" ή "λάθος" στο ερώτημα Β1 διευκόλυνε την κατάσταση»...

Αλέξανδρος Σταυρακάκης,

υποψήφιος θεωρητικής κατεύθυνσης με στόχο Δημοσιογραφία

«Η έκθεση που θα γράφαμε σήμερα θα ήταν ή για τον Γιακουμάκη ή για την Ευρωπαϊκή Ένωση ή για τα μνημεία. Γι' αυτά τα θέματα είχαμε προετοιμαστεί καλά και πέσαμε μέσα. Είμαι ευχαριστημένος από την επίδοσή μου».

Αντώνης Δονταδάκης,

υποψήφιος τεχνολογικής κατεύθυνσης με στόχο το Πολυτεχνείο

«Εκτιμώ πως έγραψα καλά, όπως και τα υπόλοιπα παιδιά. Τα θέματα ήταν τέτοια που μπορούσαν να γράψουν ικανοποιητικά ακόμα και οι μέτρια προετοιμασμένοι υποψήφιοι».  

Κοσμάς Γιάνναρης,

υποψήφιος τεχνολογικής κατεύθυνσης με στόχο το Οικονομικό

 «Ήμουν αγχωμένος το πρωί, όμως, μόλις είδα τα θέματα, χαλάρωσα. Μου ταίριαζε και το θέμα που επιλέχθηκε στην Έκθεση. Πιστεύω ότι φέτος τα θέματα ήταν ευκολότερα από τα αντίστοιχα περυσινά».

Αλέξης Αγγουράκης,

υποψήφιος τεχνολογικής κατεύθυνσης με στόχο το Πολυτεχνείο

«Έγραψα καλά. Τα θέματα μου φάνηκαν εύκολα, οπότε είμαι αισιόδοξη για το αποτέλεσμα. Απ' ό,τι έχω καταλάβει, όλοι οι συνυποψήφιοί μου έχουν γράψει φέτος καλά. Εύχομαι καλή συνέχεια».

Άννα Αγγελάκη,

υποψήφια θετικής κατεύθυνσης με στόχο το Πολυτεχνείο

«Καλά πήγαμε. Τα θέματα ήταν βατά και αναμενόμενα σε μεγάλο βαθμό. Είχαμε προετοιμαστεί κατάλληλα, οπότε τώρα παίρνουμε μια ανάσα και συνεχίζουμε δυναμικά την Τετάρτη».

Κώστας Γραμματικάκης,

υποψήφιος τεχνολογικής κατεύθυνσης με στόχο Ευρωπαϊκές Σπουδές

«Γράψαμε καλά. Πιστεύω ότι θα ήταν δύσκολο να υπάρξει μια πιο καλή αρχή για τους υποψήφιους των πανελλαδικών, από αυτή που έγινε με το συγκεκριμένο θέμα της Έκθεσης».

Ζαχαρένια Κάβαλου,

υποψήφια θεωρητικής κατεύθυνσης με στόχο Οικονομικό

«Μια χαρά ήταν τα θέματα. Γράψαμε καλά, καθώς το θέμα το είχαμε δουλέψει και ήμασταν προετοιμασμένοι. Βέβαια, το να υπάρχουν γενικά πολύ καλές επιδόσεις σ' ένα μάθημα είναι καλό και κακό ταυτόχρονα».

Μιχάλης Σπυριδάκης,

υποψήφιος τεχνολογικής κατεύθυνσης με στόχο το Οικονομικό

Ελένη Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News