default-image

ΙΑΚΕ: Όλα έτοιμα για το 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο

Κρήτη
ΙΑΚΕ: Όλα έτοιμα για το 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όλα είναι έτοιμα για την έναρξη του 1ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου με θέμα "Το Σύγχρονο Σχολείο μέσα από το πρίσμα των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών: από τη θεωρία στην καθημερινή πρακτική" που θα πραγματοποιηθεί στις αίθουσες του ξενοδοχείου Aquila Atlantis Hotel, στο κέντρο του Ηρακλείου, στις 24, 25 και 26 Απριλίου 2015, από τις 8:30 το πρωί έως και τις 9:30 το βράδυ.

Το συνέδριο, που τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου και την υποστήριξη των Δήμων Ηρακλείου και Μινώα Πεδάδος.

Για το συνέδριο έχουν δηλώσει συμμετοχή ως εισηγητές 196 ερευνητές, επιστήμονες, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, στελέχη εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί, προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί φοιτητές και διδάκτορες, με σκοπό να αναπτύξουν διάλογο για την έρευνα και τις πρακτικές εφαρμογές εκπαιδευτικών πολιτικών, για τη διδασκαλία και τη μάθηση.

Οι θεματικές ενότητες του συνεδρίου καλύπτουν όλο το φάσμα του επιστημονικού ενδιαφέροντος στα θέματα της παιδείας και είναι οι παρακάτω:

- Δημιουργικότητα και Εκπαίδευση

- Δημιουργικότητα και Εφαρμογές Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση

- Διαπολιτισμική Αγωγή

- Διδακτική Μεθοδολογία (αναλυτικά προγράμματα, σχολικά εγχειρίδια, διδακτικά αντικείμενα)

- Ειδική Αγωγή - Μαθησιακές Δυσκολίες

- Εκπαίδευση Ενηλίκων - Διά Βίου Μάθηση

- Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

- Εκπαιδευτική Αξιολόγηση

- Εκπαιδευτική Έρευνα

- Εκπαιδευτική Πολιτική (οργάνωση, διοίκηση και οικονομία της εκπαίδευσης)

- Εκπαιδευτική Ψυχολογία (μάθηση και διδασκαλία, παιδαγωγική αλληλεπίδραση, συμβουλευτική)

- Εφαρμογές των Τ.Π.Ε. για την εκπαίδευση

- Ιστορία της Εκπαίδευσης

- Καινοτομίες στην Εκπαίδευση

- Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

- Πολιτισμός και Εκπαίδευση

- Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης

Λαμβάνοντας υπόψη τις δυναμικές που διαμορφώνουν τον εκπαιδευτικό χάρτη και αξιοποιώντας ερευνητικά δεδομένα που σχετίζονται με μια σειρά από επιστημονικά πεδία και κλάδους, θα αναπτυχθεί γόνιμος προβληματισμός και θα γίνουν προτάσεις στο πλαίσιο των νέων προοπτικών για το σύγχρονο σχολείο.

Το συνέδριο είναι ανοιχτό και μπορούν να το παρακολουθήσουν, δωρεάν, όλοι όσοι ενδιαφέρονται.

Όσοι επιθυμούν να παραλάβουν το φάκελο και το υλικό του συνεδρίου μπορούν να εγγραφούν ως σύνεδροι καταβάλλοντας το ποσό των 10 ευρώ. Στο φάκελο συμπεριλαμβάνονται: το βιβλίο Περιλήψεων πρακτικών του Συνεδρίου με το πρόγραμμα, Βεβαίωση παρακολούθησης, κάρτα συνέδρου, γραφική ύλη, καφές και κέρασμα.  

Οι εγγραφές των συνέδρων θα γίνονται στη γραμματεία του συνεδρίου από την Παρασκευή το πρωί 24 Απριλίου και ώρα 8:30 π.μ. και όλες τις μέρες διεξαγωγής του συνεδρίου.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του Ι.Α.Κ.Ε. Website: iake.weebly.com, και στο facebook: ΙΑΚΕ "Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών".

Δείτε παρακάτω το πρόγραμμα του συνεδρίου:

Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

8:00 - 9:00

9:00 - 10:30

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΜΙΝΩΣ ΙΙ

Προεδρείο: Κουκιαδάκης Ευριπίδης, αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου, Καλογεράκης Ζαχαρίας, δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος, Καναβάκη Μαρία, αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμου Ηρακλείου, Μπελαδάκης Εμμανουήλ, αντιπρόεδρος ΙΑΚΕ, Κικινής Αθανάσιος, πρόεδρος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος

Κεντρική Ομιλία: Παπαδάκης Νικόλαος, καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης

Θέμα: Πλοηγώντας στα αδιέξοδα oικονομική κρίση, εκπαίδευση και κοινωνική ενσωμάτωση

10:30 - 11:00

11:00 - 12:30

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α1

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΜΙΝΩΣ  ΙΙ

Προεδρείο:

Μαντάς Παναγιώτης, Μικελίδης Δημήτριος, Μανουσάκης Γεώργιος, Σάββας Δημήτριος, Γιαμαλάκης Γρηγόρης

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α2

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Παπαδάκης Νικόλαος, Παπαχρήστος Κώστας, Γρηγοράκης Ιωάννης, Μανασάκης Βασίλειος, Γκουτζικίδη Αναστασία

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α3

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  ΙΙ

Προεδρείο:

Φωτόπουλος Νικόλαος, Στριλιγκάς Γεώργιος, Δρακάκης Εμμανουήλ, Πετράκης Σταύρος, Ψαλτάκη Ευγενία

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΑΠΟΛΛΩΝ

Συντονισμός:

Σιφακάκης Πολυχρόνης, Κοκοβάκης Εμμανουήλ, Μαρκογιαννάκη Αθηνά

Ιστορία της Εκπαίδευσης

Εφαρμογές Τ.Π.Ε. για την εκπαίδευση

Πολιτισμός και Εκπαίδευση

Γεώργιος Μαμάκης:

Οικονομία και εκπαίδευση στην Κρήτη κατά την περίοδο της ημιαυτονομίας του νησιού: τα πρώτα συμπτώματα μιας ιστορικά ασύμπτωτης σχέσης

Δημήτρης Καρτσάκης:

Αρχείο Μουσείου Σχολικής Ζωής: αναφορές στις βιβλιογραφικές πηγές και αξιοποίηση τους στη διδακτική πράξη

Ιωάννης Ιωσηφίδης:

Εφαρμογές των αρχών της νέας αγωγής στον ελλαδικό χώρο. Το παράδειγμα του Διδασκαλείου Θηλέων Θεσσαλονίκης την «ιερή τριετία» 1927 - 1930

Ελευθερία Παπαστεφανάκη:

Η Ρόζα της εκπαίδευσης, της επανάστασης: η ιδεολογική χρήση των Ελλήνων μεταρρυθμιστών παιδαγωγών. Η περίπτωση της Ρόζας Ιμβριώτη

Γεώργιος Καλογεράκης:

Περιφέρεια Δημοτικών Σχολείων Πεδιάδος, 1940-1944. Ο ναζιστικός αετός αντικαθιστά το εθνόσημο στις σφραγίδες Σχολείων του τμήματος Καστελλίου. Ανέκδοτες αρχειακές πηγές

Καλλιόπη Κανάκη:

Το πρότυπο μεταδεδομένων αντικειμένων μάθησης του Ινστιτούτου Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών

Μαρία Τζώτζου, Μιχαήλ Τουραμπέλης*:

Συστήματα εξατομικευμένης ηλεκτρονικής μάθησης μέσω των ΤΠΕ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Βασίλειος Ορφανάκης*, Σταμάτιος Παπαδάκης:

Εργαλεία δημιουργίας μαθησιακών αντικειμένων

Φωτεινή Βλαχοκυριάκου, Ελευθερία Παντελάκη*:

Με ένα "κλικ" στον Καζαντζάκη

Ιωάννα Ραμουτσάκη:

Εκπαίδευση μέσα από την Τέχνη: Εκπαιδευτικό "σενάριο" διδασκαλίας και μάθησης για την Ιστορία, βασισμένο στην  αξιοποίηση της μετασχηματίζουσας μάθησης και των διερευνητικών και συνεργατικών τεχνικών παρατήρησης έργου Τέχνης

Βασιλεία Καλοκύρη:

Η εκπαίδευση ως φορέας πολιτισμικής παρέμβασης: κριτικά ερωτήματα και "μετασχηματίζουσα μάθηση μέσα από την  τέχνη"

Μαρία Πετράκη:

«Μα γιατί αρχαία ελληνικά;» Διαθεματική εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο

Χριστόφορος Αρβανίτης:

Μοντέρνος πολιτισμός: θρησκευτική ελευθερία και θρησκευτική εκπαίδευση

Αγγελική Ζαχαράτου:

 Ιζήματα πολιτισμού στην εκπαίδευση και ο ρόλος τους στην τοπική κοινότητα

11:00 -12:00

Αλιγυζάκη Ευτυχία, Μαγριπλή Φωτεινή, Καραμπίνη Ζαχαρένια:

Εκφοβισμός/θυματοποίηση. Από το βίωμα στην εκπαιδευτική παρέμβαση

12:00 - 13:00

Νάγια Μποέμη:

Ανοίγοντας διάλογο μέσω του θεάτρου του καταπιεσμένου: ένα βιωματικό εργαστήριο αναστοχασμού της πραγματικότητάς μας

12:30 - 13:00

13:00 - 14:30

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β1

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΜΙΝΩΣ  ΙΙ

Προεδρείο:

Δαφέρμος Βασίλειος, Ραμουτσάκη Ιωάννα, Μαμάκης Γεώργιος, Αρβανιτάκης Μιχαήλ, Καρκανάκη Μαρία

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β2

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Βιτσιλάκη Χρυσή, Garancini Gian Andrea, Καλοκύρη Βασιλεία, Βαλατίδης Ευρυβιάδης, Μαθιουδάκης Γιάννης

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β3

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  ΙΙ

Προεδρείο:

Κριτσωτάκης Εμμανουήλ, Δρακάκη Μαρία, Κοσμαδάκης Νικόλαος, Κοκκίνη Μαρία, Τσοράγλου Αγγελική

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΑΠΟΛΛΩΝ

Συντονισμός:

Μαρκογιαννάκη Αθηνά, Κοκοβάκης Εμμανουήλ, Σηφάκης Νικόλαος

Εκπαίδευση και Επιμόρφωση

Δημιουργικότητα και Εκπαίδευση

Εκπαιδευτική Ψυχολογία

Ευαγγελία Σεραφείμ*, Δόμνα Παπαδοπούλου:

Αξιοποίηση των αρχών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην επιμόρφωση του εκπαιδευτικού και την εκπαιδευτική καθημερινότητα

Κατερίνα Ρίβιου:

Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με βάση τις αρχές της καθολικής σχεδίασης για τη μάθηση

Αικατερίνη Νιζάμη:

Η θετική ψυχολογία και η επιμόρφωση ως παράγοντες πρόληψης της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών

Νεκτάριος Τσαγλιώτης:

Από την έρευνα και ανάπτυξη διδακτικού περιεχομένου στην ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: η περίπτωση του εργαστηρίου φυσικών επιστημών στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου

Στέλλα Πιταροκοίλη:

Το project ως παράγοντας ενίσχυσης της φαντασίας, της δημιουργικότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας- μια εμπειρική προσέγγιση

Νάγια Μποέμη:

Η δημιουργία ενεργών πολιτών μέσω του θεάτρου του καταπιεσμένου

Γαρυφαλιά Παπασωτήρη*, Θεοδότη Σαΐτη:

Η αξιοποίηση του υπολογιστή στην παιδαγωγική εργασία του νηπιαγωγείου

Μαρία Κεφαλάκη:

Διαμορφώνοντας δημιουργικά περιβάλλοντα διδασκαλίας και μάθησης με το θεατρικό παιχνίδι

Ηλίας Γ. Μαρούδας:

Το παιδικό παιχνίδι ως δραστηριότητα: χαρακτηριστικά, ερμηνείες και ο κοινωνικοποιητικός του ρόλος

Ειρήνη Γάκη*, Ιωάννης Σπαντιδάκης, Ελένη Βασιλάκη:

Παραγωγή επικοινωνιακών κειμένων και επίπεδα άγχους μαθητών Γ΄ τάξης δημοτικού

Ευαγγελία Φουντουλάκη:

Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών δημοτικού σχολείου με τη βοήθεια τεχνικών της ψυχοθεραπείας μέσω της τέχνης - Art-Therapy.

Βουράκη Γαρυφαλλιά:

Η επίδραση των παραμυθιών στη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών

Σάββας Παπαπέτρου:

Η αξιοποίηση του διαδικτύου για επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ συνομηλίκων. Μελέτη σε δείγμα μαθητών Γυμνασίου

Νικολίτσα Ασημακοπούλου:

Στρατηγικές κατανόησης, ακαδημαϊκή  επίδοση και αυτοαντίληψη: ερεύνα δράσης σε ένα τμήμα ένταξης της Α΄ γυμνασίου στην Ελλάδα

13:00 - 14:00

Σταμάτιος Παπαδάκης*, Βασίλειος Ορφανάκης:

Δημιουργία εφαρμογών φορητής μάθησης. Το προγραμματιστικό περιβάλλον Αpp Ιnventor

14:00 - 15:00

Σπύρος Πετρίτης:

Θεατρικό παιχνίδι για… γονείς μαθητών δημοτικού σχολείου καινοτομίες στην εκπαίδευση

Μεσημεριανή διακοπή

ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Χώρος: Φουαγιέ ΜΙΝΩΣ  ΙΙ

16:00 - 19:00

Κωνσταντίνος Καρακιόζης, Χριστίνα Παπαπανούση*:

Η θεωρητική προσέγγιση των προγραμμάτων παρέμβασης στα σχολεία για την αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού.

Σπύρος Πετρίτης:

«Για το καλό σου!»: μια παράσταση ανάμεσα ακτιβιστικού θεάτρου και ψυχοπαιδαγωγικής προσέγγισης από τους νέους για τους νέους.

Νικόλαος Συμεωνίδης:

Νόρμες και ρόλοι στη λήψη αποφάσεων και στη διαμόρφωση στάσεων και συναισθημάτων.

Ευαγγελία Τασούλα:

Ψηφιακές εκπαιδευτικές πρακτικές μουσείων τέχνης και ο ρόλος τους στην επικοινωνία μαθητών με την τέχνη: το παράδειγμα των ιστοεξερευνήσεων της "tate".

Αλεξάνδρα Ντρουμπογιάννη:

Το φαινόμενο της υποαντιπροσώπευσης των γυναικών στην ηγεσία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: εμπειρική διερεύνηση  στο νομό Ρεθύμνου.

Βασίλειος Φωτόπουλος:

Διαφοροποιημένη διδασκαλία.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Γ1

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΜΙΝΩΣ  ΙΙ

Προεδρείο:

Κορνηλάκη Αικατερίνη, Βαϊραμίδου Σύρμω, Περικλειδάκης Γεώργιος, Οικονόμου Τριαντάφυλλος, Κουφάκη Μαρία

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Γ2

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Αμπαρτζάκη Μαρία, Κατσαγκόλης Αθανάσιος, Παπαγεωργίου Παναγιώτης, Γωγάκη Ανδρονίκη, Κτιστάκη Φεβρωνία

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Γ3

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  ΙΙ

Προεδρείο:

Τσιώλης Γεώργιος, Κλινάκης Απόστολος, Αργυρίου Αργύριος, Φαραζάκης Νικόλαος, Καλούδη Ελευθερία

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΑΠΟΛΛΩΝ

Συντονισμός:

Σηφάκης Νικόλαος, Σταυρίδη Αργυρώ, Συγκελάκης Γεώργιος

Διαπολιτισμική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Εκπαιδευτική Έρευνα

Μανώλης Μπελαδάκης:

Θεσμικές ρυθμίσεις και παιδαγωγικές στρατηγικές για την ενσωμάτωση των αλλοδαπών μαθητών στο ελληνικό σχολείο

Σμαρούλα Αραμπατζή:

Η εμπλοκή των μεταναστών γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους

Δέσποινα Μπελέση:

Μαθητικός όμιλος λογοτεχνίας και ενσυναίσθηση στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής μάθησης

Αθηνά Μ. Μαρτιμιανάκη:

Ο ρόλος του διευθυντή και των εκπαιδευτικών δημοτικού σχολείου στην προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Αικατερίνη Γεωργιάδου:

Η κοινή/ τυποποιημένη ελληνική γλώσσα και η ποντιακή διάλεκτος: από τη θεωρία στα θρανία των Κ.Δ.Β.Μ.

Σοφία Χάσκου*,Ελένη Μπογιατζιδάκη:

Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και εκπαίδευση: ορισμός, αξιολόγηση, παιδαγωγική αντιμετώπιση

Μαρία Κοκκιάδη:

Θυματοποίηση, αυτοεκτίμηση και συναισθηματικές δυσκολίες παιδιών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Τρύφων Σπυρόπουλος:

Η αξιοποίηση ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών εργαλείων για μαθητές με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Εμμανουήλ Κοκοβάκης*, Μαρία Κοκκίνη:

Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας ως εποπτικά μέσα στην εκπαίδευση  παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες

Μαρία Πρατσίνη:

Εμπόδια στην επικοινωνία σχολείου-οικογένειας και ο ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας

Εμμανουήλ Λαμπράκης:

Αναγκαιότητα και μορφές επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων. Μια ερευνητική προσέγγιση σε αντιλήψεις και απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης  

Μαρία Παναγιωτάκη:

Η γονεϊκή επίδραση και η δυναμική της ενσυναίσθησης: μια εμπειρική έρευνα του σχολικού εκφοβισμού στο νομό Ηρακλείου

Ευαγγελία Γ. Ρήνου:

Η θεραπευτική διάσταση της βιογραφικής ποιοτικής έρευνας: αναζητήσεις και συσχετίσεις

Τερζάκη Αικατερίνη:

Έρευνα δράσης σχετικά με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία των μαθηματικών της ΣΤ΄ δημοτικού

16:00 - 17:00

Μιχαήλ Τουραμπέλης*, Μαρία Τζώτζου:

Αγγλική γλώσσα και εικαστική τέχνη μέσα από το έργο του Vincent Van Gogh: μια διαθεματική διδακτική πρόταση

17:00 - 18:00

Kατερίνα Ρίβιου*, Γεώργιος Κουρουπέτρογλου, Νικόλαος Οικονομίδης:

Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων με βάση τις αρχές της Καθολικής Σχεδίασης για τη Μάθηση

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Δ1

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Ξενάκης Δημήτρης, Σιφακάκης Πολυχρόνης, Κόκκινος Χαράλαμπος, Μπελιμπασάκης Εμμανουήλ, Σκουλά Ειρήνη

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Δ2

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  ΙΙ

Προεδρείο:

Κυπριωτάκη Μαρία, Ράπτης Νικόλαος, Τζωρτζάκης Ιωάννης, Καλογεράκης Γεώργιος, Μελιώτη Στέλλα

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΑΠΟΛΛΩΝ

Συντονισμός:

Σταυρίδη Αργυρώ, Παπαδημητράκη Ευαγγελία, Συγκελάκης Γιώργος

Εκπαιδευτική Πολιτική

Διδακτική Μεθοδολογία

Παντελής Αθανασίου:

Το πυκνό νομοθετικό πλαίσιο που χαρακτήρισε τη λειτουργία της Β/θμιας-Α/θμιας εκπαίδευσης την πενταετία 2010-2014: καταγραφή, ποιοτική και ποσοτική αποτίμηση

Μαρία Παπαδανιήλ*, Γιάννης Παρασχόπουλος, Κατερίνα Τσανταριώτου:

Η καινοτομία ως μέσο διαμόρφωσης εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής

Αθηνά Χαλκιαδάκη:

Εκπαιδευτική Πολιτική και Ολοήμερο Σχολείο: "Αντιφάσεις, εμπόδια και ματαιώσεις στην εφαρμογή του καινοτόμου θεσμού από το 1997 μέχρι σήμερα"

Αργύριος Αργυρίου:

Αποτύπωση και κριτική ανάλυση του βαθμού αυτονομίας των εκπαιδευτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε βασικούς τομείς του εκπαιδευτικού τους έργου

Βαϊραμίδου Σύρμω:

Η εκπαιδευτική πολιτική στη μετανεωτερικότητα - Το ζήτημα της πολυπολιτισμικής διαχείρισης

Κατερίνα Φωτιάδου:

Κείμενα αγγλόφωνης λογοτεχνίας στα εγχειρίδια διδασκαλίας της λογοτεχνίας στο ελληνικό γυμνάσιο

Στεφανία Κορδία:

Διδακτική της αγγλικής με επίγνωση της λειτουργίας της γλωσσάς ως διεθνούς lingua franca: από τη θεωρία στην εκπαιδευτική πράξη

Γεώργιος Περικλειδάκης:

Διδασκαλία των Μαθηματικών στο δημοτικό σχολείο με χρήση των Τ.Π.Ε. και ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης

Ιωάννης Τζωρτζάκης:

Φτιάχνοντας τον ερευνητή - διδακτική πρόταση για το νέο μάθημα της Τεχνολογίας της Γ΄ τάξης του γυμνασίου

Μαρία Δρακωνάκη:

Ερευνητικές εργασίες στο λύκειο και διαμόρφωση συνεργατικής κουλτούρας

18:00 - 19:00

Τζαγκαράκη Ιωάννα, Βελεγράκη Ελένη , Μαγριπλή Φωτεινή, Τσούκα Βασιλική*:

Η διαφορετικότητα μέσα από πίνακες ζωγραφικής

19:00 - 19:30

19:30 - 21:00

ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΝΑΡΞΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΜΙΝΩΣ ΙΙ

Προεδρείο:

Αρναουτάκης Σταύρος, περιφερειάρχης Κρήτης, Πανταζής Σπυρίδων, πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής, Μαράκη Ελένη, πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής,

Μικελίδης Δημήτρης, Εκπαιδευτικός Όμιλος Κύπρου, Μαντάς Παναγιώτης, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Κεντρική Ομιλία:

Σήφης Μπουζάκης, ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών

Θέμα: Η εκπαίδευση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης στο παράδειγμα κεντρικών δυτικών χωρών: από το σχολείο του έθνους κράτους στο σχολείο της αγοράς

Κεντρική Ομιλία :

Σπυρίδων Πανταζής, ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Θέμα: Η σιωπηλή κρίση στην εκπαίδευση

Wassilios Baros, καθηγητής Πανεπιστημίου Augsburg, Γερμανία

Θέμα: Νέα μετανάστευση στην εποχή της κρίσης και πολιτική Παιδεία

Καλλιτεχνικό πρόγραμμα από το σύνολο παραδοσιακής μουσικής του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου

Σάββατο 25 Απριλίου 2015

9:00 - 10:30

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Ε1

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Πανταζής Σπυρίδων, Καδιανάκη Μαρία, Ρουμπής Νικόλαος, Σωμαράκη Ειρήνη, Βαρούχα Μαρία

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Ε2

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  ΙΙ

Προεδρείο:

Μανωλίτσης Γεώργιος, Μηλάκης Εμμανουήλ, Νικηφόρος Κωνσταντίνος, Διαμαντούλη Έφη, Πατεράκη Ευαγγελία

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Ε3

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΑΠΟΛΛΩΝ

Προεδρείο:

Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάριος, Μπαμπάλης Θωμάς, Καλοκύρη Βασιλεία, Χατζηγεωργίου Έλλη, Τσικαλάκης Ιωάννης

Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Πολιτική

Διδακτική Μεθοδολογία

Αικατερίνη Μανώλα:

Εκπαίδευση και θρησκεία

Ανθή Καραγγελή:

Κοινωνικές ανισότητες στο σχολείο και η έννοια του «πολιτισμικού προνομίου». Η θεωρία του πολιτισμικού κεφαλαίου του P.Bourdieu και η έννοια του habitus

Ελένη Μαράκη:

Αντιλήψεις και στερεότυπα για τα χαρακτηριστικά των επαγγελμάτων στα βιβλία Ελληνικής Γλώσσας του δημοτικού

Ελένη Κανταρά:

Συγκριτική  θεώρηση διαπολιτισμικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Σχέσεις - ομοιότητες - διαφορές - κοινές προκλήσεις

Αθηνά Καλλιγιαννάκη*, Μαρία Πορταλάκη*:

Απόψεις παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας για το θάνατο

Ασπασία Βασιλάκη:

Η μεταβολή του θεσμού του ολοήμερου σχολείου ως πολιτική «συμφιλίωσης» εργασίας και οικογένειας στη διάρκεια της ελληνικής οικονομικής κρίσης

Έφη Σταματάκη:

Ηγεσία & συναισθηματική νοημοσύνη στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων

Αγαθή Ρογδάκη, Ελένη Μπενετάτου*:

Μια ποιοτική προσέγγιση της επικοινωνίας διευθυντή και εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα

Ιωάννης Τζωρτζάκης*, Νικόλαος Φανουράκης*:

Καλές πρακτικές στη λειτουργία ενός βαθμολογικού / εξεταστικού κέντρου Πανελλαδικών Εξετάσεων

Μαρία Παπαδανιήλ, Μαρία Καδιανάκη, Μαρία Δρακωνάκη, Κλέτσας Αλέξανδρος*:

H ποιότητα στην εκπαίδευση και πώς αυτή μπορεί να επηρεάσει την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη

Γεώργιος Στριλιγκάς:

Ο στόχος του θρησκευτικού γραμματισμού και της ανάπτυξης ταυτότητας στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού-Γυμνασίου και στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Λυκείου

Αναστασία Κοπανάκη:

Η φυγή, το ταξίδι και άλλες ιστορίες (μια πρόταση διδασκαλίας στα Θρησκευτικά β' γυμνασίου)

Αλέξανδρος Ι. Αναστασόπουλος*, Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης:

Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών μέσα από κείμενα της Καινής Διαθήκης-μια εναλλακτική διδακτική πρόταση

Αικατερίνη Τσέκου:

Οι ετερόδοξοι εθνικοί «άλλοι» στα σχολικά βιβλία των Θρησκευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιόδου 1974-2006

Ευαγγελία Κροκίδη:

Η επιστήμη της οικιακής οικονομίας και η έμφυλη διάστασή της ως διδακτικό αντικείμενο στο ελληνικό σχολείο

10:30 - 11:00

11:00 - 12:30

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Ζ1

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Μπουζάκης Ιωσήφ, Καναβάκη Μαρία, Μητροπούλου Βασιλική, Ντρουμπογιάννης Χρήστος, Χαιρέτη Μαρία

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Ζ2

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  ΙΙ

Προεδρείο:

Μυλωνάκου-Κεκέ Ηρώ, Μπελαδάκης Εμμανουήλ, Βαμβουνάκη Χρυσή, Φραγκούλη Ευαγγελία, Γεωργούση Ακριβή

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Ζ3

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΑΠΟΛΛΩΝ

Προεδρείο:

Ελευθεράκης Θεόδωρος, Γρηγοράκης Ιωάννης, Τουραμπέλης Μιχάλης, Καλλέργη Άννα, Κροκίδη Ευαγγελία

Ιστορία Εκπαίδευσης

Εκπαίδευση Ενηλίκων - Δια Βίου Μάθηση

Ειδική Αγωγή

Άννα Σιγανού:

Τα χαρακτηριστικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στις αρχές του 21ου αιώνα. Ο φορμαλιστικός και εθνοκεντρικός του χαρακτήρας

Σοφία Σκλείδα:

Το πανεπιστημιακό υπόβαθρο του δασκάλου στην Ελλάδα και η διδασκαλία των κλασικών γλωσσών  κατά τη χρονική περίοδο 1945 - 1999

Μελίνα - Πελαγία Αλμπάνη*, Πέτρος Πριβαρτιτσάνης:

Περιπτώσεις ποινών από τα αρχεία του Γυμνασίου Αρρένων Έδεσσας και των παραρτημάτων του κατά την περίοδο  1928- 1978

Άννα Πατεράκη:

Άτυπες μορφές κοινωνικής διοίκησης των χριστιανών στην ύστερη τουρκοκρατία στην Κρήτη: η  περίπτωση της χριστιανικής δημογεροντίας Λασιθίου (1869-1898)

Εμμανουήλ Κοκοβάκης*, Μαρία Κοκκίνη:

Η παιδαγωγική αξία του ελεύθερου χρόνου

Μιχάλης Αϊβαλιώτης*, Ελένη Παπαδοπούλου:

Εκπαίδευση ενηλίκων και αλληλομάθηση. Πρακτικές εφαρμογές στο σχολείο δεύτερης ευκαιρίας Μυτιλήνης και σε άλλα πέντε σχολεία της Ευρώπης

Εύα Χαραλαμπάκη:

Προγράμματα δια βίου μάθησης και αναπηρία

Δόμνα Μπογδάνου:

Για την εκπαίδευση του κοσμοπολίτη: η περίπτωση Τagore και ο παγκοσμιοποιημένος εαυτός

Γεώργιος Γιακουμάκης:

Η διαπολιτισμική προσέγγιση της δια βίου μάθησης

Φραγκούλα Κουσκουρίδα:

Τα συμπτώματα της ΔΕΠ-Υ και η σχέση τους με την έλλειψη ύπνου

Κουρκούτας Ηλίας:

Προάγοντας την ψυχική ανθεκτικότητα των ευάλωτων ομάδων μαθητών και των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου

Παναγιώτης Παπαδημητρίου*, Σωτηρία Τζιβινίκου, Χαρούλα Σταθοπούλου:

Νέα προσέγγιση σε ένα χρονίζον πρόβλημα: αντιμετωπίζοντας τις μαθησιακές δυσκολίες με πολυεπίπεδη διδασκαλία

Ζαχαρένια Καραμπίνη:

Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή (αυτισμός)- μελέτη περίπτωσης

12:30 - 13:00

13:00 - 14:30

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ Ι

Προεδρείο:

Μπαμπάλης Θωμάς, καθηγητής ΕΚΠΑ, Σημαντηράκης Παναγιώτης, αντιπεριφερειάρχης Παιδείας, Χαραμής Παύλος, ΚΕΜΕΤΕ-ΟΛΜΕ, Ανδρουλάκης Μάνος, πρόεδρος ΙΠΕΜ-ΔΟΕ, Σαραφίδου Αικατερίνη, πρόεδρος Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας

Κεντρική Ομιλία:

Ηρώ Μυλωνάκου - Κεκέ, Καθηγήτρια, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ

Θέμα: Συνεργασία Σχολείου, Οικογένειας και Κοινότητας: Ζητήματα εφαρμογής

14:30 - 16:00

Μεσημεριανή διακοπή

16:00 - 17:30

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Η1

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Οικονομίδης Βασίλειος, Παπαδανιήλ Μαρία, Αντωνάτου Μαρία, Πατεράκης Γεώργιος, Βαρδιάμπαση Τερψιχόρη

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Η2

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  ΙΙ

Προεδρείο:

Καλογιαννάκης Μιχάλης, Γιαγκάζογλου Σταύρος, Παπαδάκης Σταμάτης, Μαράκη Αγγελική, Καρκανάκης Στυλιανός

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Η3

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΑΠΟΛΛΩΝ

Προεδρείο:

Κουρκούτας Ηλίας, Δρακάκη Μαρία, Σιγανού Άννα, Μαρκογιαννάκη Σοφία, Μπελαδάκη Νίκη

Καινοτομίες στην Εκπαίδευση

Εφαρμογές Τ.Π.Ε. για την εκπαίδευση

Πολιτισμός και Εκπαίδευση

Δέσποινα Χουμεριανού*:

Η περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία από την μόνιμη εκπαιδευτική έκθεση Ενέργεια-Περιβάλλον

Γιώργος Κουκάκης:

Η εκπαίδευση μέσα από τις τέχνες - η συμβολή της αισθητικής εμπειρίας

Ασπασία Δέλλιου:

Οι ανάγκες της  Σχολικής μονάδας κριτήριο της συνδυασμένης αξιοποίησης  καινοτόμων προγραμμάτων και ανθρώπινου δυναμικού

Ζαχαρούλα Χαρπαντίδου*, Δήμητρα Πατρωνίδου:

Καινοτόμος παιδαγωγική παρέμβαση στο πλαίσιο του εορτασμού της πανελλήνιας ημέρας κατά της ενδοσχολικής βίας - 6 Μαρτίου

Κωνσταντίνος Καρακιόζης*, Χριστίνα Παπαπανούση: Η γνώμη των μαθητών/τριών για το ρόλο των ενηλίκων απέναντι σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού

Στεργιανή Ζανέκα:

Τα φύλα στη λογοτεχνία. Μια διακειμενική προσέγγιση με την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.

Ευθυμία Σακαρέλλου:

Η διδασκαλία των εμφυλίων πολέμων με χρήση Τ.Π.Ε.

Αικατερίνη Αρμάδα:

Ηθικές παράμετροι στην ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Έρευνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Λέσβου

Καλλιόπη Κανάκη:

Υπολογιστικό νέφος

Αναστασία Κανέλλου:

Επικοινωνία μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Η  συμβολή των Τ.Π.Ε. σε αυτή

Ακριβή Γεωργούση:

Αόρατα παιδιά, η παιδική εργασία στην Ελλάδα και τον κόσμο

Κατερίνα Σαραφίδου:

Ήτανε μια φορά…: οι ενάρξεις των ελληνικών λαϊκών παραμυθιών

Ελευθερία Καλούδη*, Γιώργος Αναγνωστόπουλος:

Βαδίζοντας στα μονοπάτια της πορφύρας: μια διδακτική προσέγγιση της βυζαντινής ιστορίας μέσα από τις πηγές

Αλεξάνδρα Κουρουτάκη:

Τέχνες και δημιουργικότητα στην εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης καινοτόμου βιωματικής δράσης (project) στο 5ο Γυμνάσιο Χανίων

Πηνελόπη Διαμαντάκου, Αργυρώ Τσαγκαράκη*, Κατερίνα Χατζηδάκη:

Ανάπτυξη τοπικού πολιτιστικού δικτύου με θέμα τα παραμύθια: «δίκτυο Grimm Ηρακλείου»

17:30 - 18:00

18: 00 - 19:30

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Θ1

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Παπαπέτρου Σάββας, Μπερερής Πέτρος, Χαλκιαδάκη Κλεάνθη, Μπελαδάκη Δέσποινα, Ταμιωλάκης Γεώργιος,

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Θ2

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  ΙΙ

Προεδρείο:

Λάβδας Κώστας, Κουτούζης Εμμανουήλ, Σαραφίδου Κατερίνα,  Εζανίδου Παναγιώτα, Αναγνωστάκης Γιώργος

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Θ3

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΑΠΟΛΛΩΝ

Προεδρείο:

Σπαντιδάκης Ιωάννης, Λουκέρης Διονύσης, Κουσκουρίδα Φραγκούλα, Πανσεληνάς Γεώργιος, Χαλκιαδάκη Αρετή

Δημιουργικότητα και εφαρμογές Τ.Π.Ε.

στην Εκπαίδευση

Καινοτομίες στην Εκπαίδευση

Διδακτική Μεθοδολογία

Μαρία Αντωνάτου:

Διαφοροποιημένη διδασκαλία: ο μετασχηματισμός των ασκήσεων σε ποικίλες, αυτοτελείς, σύντομες, δράσεις αυτοέκφρασης

Δέσποινα Βασαρμίδου*, Ιωάννης Σπαντιδάκης:

Δημιουργική διδασκαλία και ΤΠΕ: το παράδειγμα της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης σε ηλεκτρονικό περιβάλλον

Σταμάτιος Παπαδάκης*, Βασίλειος Ορφανάκης, Καλογιαννάκης Μιχάλης:

Τα ψηφιακά παιχνίδια στην υπηρεσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Δήμητρα Σπανούδη:

Η εκπαίδευση των παιδιών των μεταναστών και η ενσωμάτωση τους στην ελληνική κοινωνία

Σπύρος Πετρίτης:

Το τσίρκο που κοιμήθηκε: ένας κριτικός αναστοχασμός πάνω στην λειτουργία της τέχνης κατά τα τελευταία χρόνια της «κρίσης»

Ευαγγελία Παπαδημητράκη,  Μαρία Χαιρέτη*, Χρυσούλα Βρέντζου*, Στέλλα Αστρινάκη:

Το φυσικό Περιβάλλον της Κρήτης γεννά το μινωικό πολιτισμό

Θεόδωρος Ελευθεράκης*, Βασίλης Οικονομίδης:

Οι Κοινωνικές Σπουδές στο Διαθεματικό Πρόγραμμα Σπουδών του ελληνικού Νηπιαγωγείου και η κοινωνικοποίηση του παιδιού

Χρύσα Αγαπουλάκη:

Γεωρ-Γη για 3 μήνες: παιδαγωγική προσέγγιση

Αλεξάκη Βαρβάρα:

Αξιοποίηση εργαλείων web 2.0  στη σχολική τάξη

Μαρία Παπαδακάκη, Παγώνα Μαραγκάκη, Σταυρούλα Λιόλιου, Γεώργιος Σκουληκάρης, Αθηνά Πετρομιχελάκη, Στυλιανός Αγάπης, Ιωάννης Χλιαουτάκης:

Πρόγραμμα Προαγωγής Οδικής Ασφάλειας σε μαθητές λυκείου: Το παράδειγμα του 4ου Λυκείου Ηρακλείου Κρήτης

Ιωάννης Γρηγοράκης*, Γεώργιος Μανωλίτσης:

Δεξιότητες προφορικού λόγου και ορθογραφημένη γραφή λέξεων στις δυο πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου

Γεώργιος Χουρδάκης*, Γεώργιος Λεριάς, Γεώργιος Ράπτης:

Η συμβολή των εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων στην καλλιέργεια περιβαλλοντικών στάσεων των μαθητών του δημοτικού σχολείου: η εφαρμογή ενός project  για το ελάφι «dama dama»

Στέλιος Τερζάκης*, Άννα Σφακιανάκη:

Διδακτικές ενότητες που σκιαγραφείται και καλλιεργείται η έννοια της αειφορίας. Μια ευκαιρία για διαθεματική και ολιστική προσέγγιση

Άννα Σφακιανάκη*, Στυλιανός Τερζάκης:

Ο ρόλος  του εκπαιδευτικού στην εξέλιξη και ανάπτυξη των  αναλυτικών προγραμμάτων

Μαρία Ευσταθίου*, Στυλιανή Τσιφτσόγλου:

Παραγωγή σεναρίου μάθησης με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Μπουζάκης Σήφης, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, Κουτούζης Εμμανουήλ, Αναπληρωτής καθηγητής ΕΑΠ, Χλιαουτάκης Γιάννης, Καθηγητής στο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ, Παπαχρήστος Κώστας, Διευθυντής Σπουδών ΥΠΟΠΑΙΘ, Καδιανάκη Μαρία, Γενική Γραμματέας ΙΑΚΕ

Κεντρική Ομιλία:

Νίκος Ανδρεαδάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου

Θέμα: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: Από την πρόταση της Επιτροπής  … στο Π.Δ. 152/2013 ή από την καινοτομία …στην κενοτομία

Κυριακή 26 Απριλίου 2015

9:00 - 10:30

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Ι1

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Ρουσάκης Ιωάννης, Στριλιγκάς Γεώργιος, Χαλεπάκη Δήμητρα, Αναγνωστοπούλου Ναταλία, Μαλατέστας Γιώργος

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Ι2

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  ΙΙ

Προεδρείο:

Μουζάκη Αγγέλικη, Μαντιμαρούδης Φιλήμων, Φραγκούλης Ιωσήφ, Αγγουράκη Ροδάνθη, Μηλάκης Εμμανουήλ

Εκπαιδευτική Έρευνα

Καινοτομίες στην Εκπαίδευση

Βασιλική Ειρήνη Κονιτοπούλου*, Javier Rosales Pardo, Raquel de Sixte Herrera:

Ο ρόλος των πληροφοριακών κειμένων στις διδακτικές ενότητες του μαθήματος της ιστορίας. Μια συγκριτική έρευνα για την χρήση τους από έμπειρους και αρχάριους δασκάλους

Γεώργιος Ερρίκος Χλαπάνης*, Μηναΐδη Αθηνά, Σπυρίδων Οδυσσέας Χλάπάνης:

Θέματα υγείας που σχετίζονται με τη χρήση του διαδικτύου: Έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε πέντε Ευρωπαϊκά σχολεία

Μαρία Πορταλάκη:

Εκμάθηση μαθηματικών εννοιών στο νηπιαγωγείο μέσω τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών: μια πειραματική έρευνα

Ηλιάννα Γωγάκη*, Βασίλης Παπαβασιλείου:

Δυσκολίες και προβλήματα κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση «ερευνητικών εργασιών» στο λύκειο: απόψεις εκπαιδευτικών

Μαρία Δρακάκη:

Θεματικά μουσεία εκπαίδευσης στην Ελλάδα: η περίπτωση του Μουσείου Σχολικής Ζωής Δήμου Χανίων. Καινοτόμα και ευρωπαϊκά προγράμματα στο Μουσείο τη δεκαετία 2005-2015 από τον Σύλλογο Φίλων του

Μαρία Πολένη:

Πιλοτική εφαρμογή ενός μοντέλου συμπληρωματικής εξ αποστάσεως Σχολικής εκπαίδευσης στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης ΣΤ΄ δημοτικού

Μαρία Χατζιδάκη:

Η πολυσημία των μουσειακών εκθεμάτων ως ευκαιρία για εναλλακτικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Προτάσεις από την εφαρμογή δυο εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Δήμητρα Πατρωνίδου*, Ζαχαρούλα Χαρπαντίδου:

Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των λαϊκών παραμυθιών

Αικατερίνη Γωνιωτάκη*, Μαρία Σκορδύλη, Ευγενία Ψαλτάκη*, Παπαδάκη Αλίκη:

«Παιχνίδι για όλους». Ένας τρόπος επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης

10:30 - 11:00

11:00 - 12:30

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Κ1

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Ανδρεαδάκης Νικόλαος, Νικολάου Σουζάνα, Τζωρτζάκης Ιωάννης, Ντρουμπογιάννης Χρήστος, Αλεξάκη Σοφία

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Κ2

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΠΑΣΙΦΑΗ  ΙΙ

Προεδρείο:

Βλίζος Σπύρος, Παπαπέτρου Σάββας, Δρακάκης Εμμανουήλ, Θεοφάνους Κώστας, Τσεντελιέρου Σοφία

Εκπαιδευτική Αξιολόγηση

Πολιτισμός και Εκπαίδευση

Πολυχρόνης Σιφακάκης:

Παγκοσμιοποίηση και ευρωπαϊκοποίηση στη διοίκηση της εκπαίδευσης: επαγγελματική γνώση και τεχνικές αξιολόγησης

Μαρία Καδιανάκη:

Αποτίμηση του επιμορφωτικού έργου του σχολικού συμβούλου. Απόψεις εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων: Ποιοτική προσέγγιση

Αθηνά Χαλκιαδάκη:

Η αυτοαξιολόγηση στη σχολική τάξη: Ένα δημιουργικό εργαλείο στα χέρια μαθητών και δασκάλων. Μια μελέτη περίπτωσης ενός μοντέλου αυτοαξιολόγησης

Μαρία Κοκκιάδη*, Αγγελική Τσοράγλου, Μαρία Νταγιάκου:

Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών: περιγραφική αξιολόγηση - αξιολόγηση με βαθμούς

Χαριτωμένη Γιασαφάκη*, Μαρία Παϊτάκη, Υπακοή Παπαδοπούλου:

Εκπαιδευτική έρευνα δράση: μια συμμετοχική ερευνητική διαδικασία για την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών

Ιωσήφ Φραγκούλης:

Η αξιοποίηση έργων τέχνης στη διδακτική προσέγγιση της τοπικής ιστορίας  στο πλαίσιο λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης των Δήμων

Νίκη Μπελαδάκη:

Διαμόρφωση στάσεων και αντιλήψεων των μαθητών για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η περίπτωση της Κνωσού

Ιωάννα Κίτσου, Ευαγγελία Συγκιρίδου*:

Ταυτότητα φύλου στην παιδική λογοτεχνία σήμερα: Ποιος είναι ο ήρωας των παιδικών τους χρόνων

Βασιλική Μιλπάνη:

Η διδασκαλία της μουσικής σημειογραφίας σε παιδιά δημοτικού με τη χρήση εικαστικών μέσων και θεατρικού παιχνιδιού

Ευαγγελία Βαγενά*, Κυριακή Πασχαλίδου:

Ανάπτυξη πολυμεσικής εφαρμογής από μαθητές με αναπηρία στα πλαίσια της περιβαλλοντικής  εκπαίδευσης

12:30 - 13:00

13:00 - 14:30

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ - ΛΗΞΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΑΙΘΟΥΣΑ:ΠΑΣΙΦΑΗ  Ι

Προεδρείο:

Ανδρεαδάκης Νίκος, καθηγητής Παν/μίου Αιγαίου, Σπυρίδων Πανταζής, ομότιμος καθηγητής Παν/μίου Ιωαννίνων, Μαράκη Ελένη, πρόεδρος ΙΑΚΕ,

Κοτσυφάκης Θέμις, πρόεδρος ΟΛΜΕ, Φασφαλής Νικόλαος, ταμίας Δ.Ο.Ε.

Σύνοψη - Συμπεράσματα Συνεδρίου:

Σπυρίδων Πανταζής, πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής

Λήξη συνεδρίου:

Ελένη Μαράκη, πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News