default-image

Λ. Αυγενάκης: "Βήματα προς τα πίσω σε έργα της Κρήτης"

Κρήτη
Λ. Αυγενάκης: "Βήματα προς τα πίσω σε έργα της Κρήτης"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βήματα προς τα πίσω λόγω έλλειψης χρημάτων κι προγραμματισμού σε έργα κομβικής σημασίας για το νησί και την περιφερειακή ενότητα Ηρακλείου, διαπιστώνει ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και τομεάρχης Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, από τις απαντήσεις του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη, κατά τη διάρκεια της πολυαναμενόμενης συνεδρίασης της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

«Ο υπουργός μου άφησε την αίσθηση ότι δεν θέλει να βοηθήσει», είπε ενδεικτικά μιλώντας στο Ράδιο 9,84 ο Λευτέρης Αυγενάκης.

Τα θέματα που ετέθησαν κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής ήταν: Η ολοκλήρωση του οδικού άξονα και η εργολαβία Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά, οι συνδετήριοι άξονες του δρόμου Καστέλι- Αγ. Βαρβάρα καθώς και η πρόβλεψη για τη σύνδεση μέσω της Πλουτής.

Η αποκατάσταση των ζημιών στο σύνολο του οδικού δικτύου λόγω της κακοκαιρίας και των έντονων βροχοπτώσεων, τα προβλήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα και η λειτουργικότητα του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης με ότι αυτό συνεπάγεται σε βελτιωτικές κινήσεις έργα.

«Στις απαντήσεις του ο αναπληρωτής υπουργός αναφορικά με την 3η εργολαβία του δρόμου Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά είπε ότι ναι μεν τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα από το ΕΣΠΑ και το Π.Δ.Ε και δεν πρόκειται να αντληθούν από κάπου αλλού, αλλά η απάντηση κρίνεται ως γενικόλογη καθώς στη συνέχεια ευχήθηκε το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 30 μήνες», είπε ο κ. Αυγενάκης.  

Ο φόβος είναι, έτσι όπως καταγράφεται από τον ίδιο, μήπως τα εξασφαλισμένα 47 εκατομμύρια για αυτά τα 15,7 χιλιόμετρα διατεθούν για την συμπλήρωση του ποσού που απαιτείται για την της επόμενης δόσης προς τους δανειστές.

Αναφορικά με τους συνδετήριους κόμβους σε Ζαρό και Γέργερη ο Χρήστος Σπίρτζης απέφυγε να δεσμευτεί.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας ανέφερε στον υπουργό συγκεκριμένα τα εξής:

«Είπατε ότι η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη. Επιτρέψτε μου να καταθέσω την αγωνία μου, διότι όλο το προηγούμενο διάστημα βλέπουμε πέρα από τον «πάτο του βαρελιού», να «ξύνουμε και τα τοιχώματα», δηλαδή, να παίρνονται χρήματα από τα ταμεία, όπως Αττικό Μετρό, Κτηριακές Υποδομές, ΟΠΕΚΕΠΕ κ.ά. Μια σειρά από ταμεία αδειάζουν για να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκης. Συνεπώς ρωτώ από πού προέρχεται αυτή η χρηματοδότηση και δεύτερον ποια είναι η βούληση της Κυβέρνησης; Θα δεσμευτείτε ότι τα χρήματα, όντως δε θα απορροφηθούν για την κάλυψη των τρεχουσών αναγκών της Κυβέρνησης;».

Συνεχίζοντας για τους συνδετήριους δρόμους ανέφερε:

«Να σας ενημερώσω ότι υπάρχουν ζητήματα που έχουν κατατεθεί και από τοπικούς φορείς. Υπάρχει πρόβλημα με τους συνδετήριους στο ολοκληρωμένο κατά κάποιο τμήμα Καστέλι - Απομαρμά, Απομαρμά - Αγία Βαρβάρα. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν δύο οικισμοί, η Γέργερη και ο Ζαρός, οι οποίοι διαθέτουν μονάδες εμφιάλωσης νερού. Συμβαίνει λοιπόν, ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο, τριαξονικά φορτηγά, δηλαδή μεγάλος φόρτος, πλέον της τουριστική κίνησης, πλέον της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών από και προς τη Μεσαρά. Η πρόβλεψη για τη σύνδεση μέσω της Πλουτής, ενός οικισμού, είναι εξαιρετικά δύσκολη και κατά τα λεγόμενα των εχόντων υπόψην τους την ολοκληρωμένη μελέτη, θα είναι προβληματική. Είχαμε αναζητήσει σε προηγούμενο χρόνο λύση, με τον προηγούμενο Υπουργό, να προβλέπεται -με κάποια συμπληρωματική εργολαβία- ασφαλής πρόσβαση στο οδικό τμήμα Καστέλι- Αγ. Βαρβάρα».

Για την αποκατάσταση των ζημιών στο οδικό δίκτυο της Κρήτης από την παρατεταμένη κακοκαιρία, ο υπουργός απάντησε ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να διατεθούν.

Ο Λ. Αυγενάκης στις επισημάνσεις του ανέφερε: «Υπάρχουν πάρα πολλές ζημιές στο οδικό δίκτυο της Κρήτης, όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα φυσικά, λόγω της παρατεταμένης κακοκαιρίας. Για εμάς ήταν πρωτόγνωρα τα φαινόμενα που ζήσαμε και τα εδάφη μας δεν είναι τόσο στέρεα εν συγκρίσει με άλλες περιοχές, το οδικό δίκτυο έχει υποστεί εξαιρετικά μεγάλες ζημιές. Οι τοπικές αυτοδιοικήσεις Α' βαθμού και σε ότι αφορά τις αρμοδιότητές τους, προσπαθούν χωρίς χρήματα να "μπαλώσουν" τις ζημιές αυτές. Σε ότι αφορά την αρμοδιότητα της Περιφέρειας, προχωρούν συστηματικά τις  διορθώσεις. Ότι έχει να κάνει όμως με τον ΒΟΑΚ και το οδικό δίκτυο της αρμοδιότητάς σας, δεν έχουμε εικόνα πότε και εάν προβλέπεται να εξασφαλιστούν χρήματα για να γίνουν διορθώσεις στο οδικό δίκτυο που έχει υποστεί σοβαρές ζημιές».

Ο βουλευτής ζήτησε παράλληλα την σύγκληση της επιτροπής για το ΒΟΑΚ , μιας και ο ΒΟΑΚ μαζί με τον δρόμο Πύργος Πάτρα, είναι οι χειρότεροι κεντρικοί οδικοί άξονες που παραμένουν σε τραγική κατάσταση με μεγάλη επικινδυνότητα.

«Να κάνουμε δηλαδή μια συζήτηση εφ' όλης της ύλης και να δούμε με ειλικρίνεια πως μπορούμε σήμερα να αντιμετωπίσουμε το θέμα που ακούει στο όνομα ΒΟΑΚ», είπε.

«Να μιλήσουμε για το που βρισκόμαστε, τους τρόπους χρηματοδότησης, ποια είναι τα πραγματικά δεδομένα και πως μπορούμε να κινηθούμε ώστε να μπει σε μια τροχιά υλοποίησης ώστε να μπει ένα τέλος στα τροχαία ατυχήματα. Η λίστα με τους θανάτους από τροχαία στο δρόμο αυτό κάθε χρόνο αυξάνεται. Ο υπουργός Χ. Σπίρτζης δεν θέλησε να δεσμευτεί παρόλο που κατατέθηκε αίτημα με τις υπογραφές βουλευτών ενώ η κ. Αμανατίδου με τεχνικά προσχήματα δε δέχθηκε το αίτημα για συνεδρίαση της επιτροπής».

Τέλος για το αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης" και πάλι δεν εδόθη απάντηση παρά το γεγονός ότι στις επισημάνσεις του ο βουλευτής ανέφερε: «Κύριε υπουργέ, το αεροδρόμιο αυτό λειτουργεί χάρη στο φιλότιμο των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτό. Για την κάλυψη των απολύτως απαραιτήτων του αεροδρομίου δεν είναι ούτε τα έσοδα δύο-τριών ημερών του αεροδρομίου σε full season περίοδο. Παρ' όλα αυτά, ούτε αυτά έχουν εξασφαλιστεί και παρά τη δέσμευση που έχει ακουστεί δια στόματος κ. Σταθάκη. Να θυμίσω ότι είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σε τουριστική κίνηση αεροδρόμιο της χώρας, μετά το Ελ. Βενιζέλος και λειτουργεί ως πύλη εισόδου επισκεπτών για τη χώρα μας».

Υπενθυμίζεται πως για το αεροδρόμιο ακολουθεί αύριο Σάββατο σύσκεψη στο Ηράκλειο ενώ τη Δευτέρα συζητείται στην ολομέλεια της Βουλής μετά την παρέμβαση του Λευτέρη Αυγενάκη.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News