default-image

Καταγγελία: Βάσει εισοδημάτων του 2013 η "βοήθεια"

Καταγγελία: Βάσει εισοδημάτων του 2013 η "βοήθεια"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Την αντίθεσή του στη θέσπιση του 2013 (άρα και των εισοδημάτων που αποκτήθηκαν σε αυτή τη χρονιά) ως χρονιά αναφοράς για την καταβολή των παροχών στους οικονομικά αδύναμους εκφράζει με καταγγελία του προς τη Βουλή ο Ανδρέας Μπαρδάκης.

Ο πολίτης, που είναι δημιουργός των ιστοτόπων "Δωρεάν συμβουλές σε ΑμεΑ και οικονομικά αδύναμους", αναφέρει στην καταγγελία του μεταξύ των άλλων τα παρακάτω:

«Στις 9 Απριλίου 2015, όταν η ελληνική συγκυβέρνηση κατέβαλε στο ΔΝΤ 448 εκατ. ευρώ, δημοσιεύτηκε η απόφαση υπογεγραμμένη από τέσσερις υπουργούς και τέσσερις υφυπουργούς.

Με τα άρθρα 1 έως 3 του νόμου προβλέπονται τρία είδη παροχών για τα άτομα και τις οικογένειες που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας.

Στο πρώτο άρθρο προβλέπεται "Δωρεάν επανασύνδεση και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος".

Στο δεύτερο άρθρο προβλέπεται "Επίδομα ενοικίου για την εξασφάλιση στέγης".

Στο τρίτο άρθρο προβλέπεται "Επιδότηση σίτισης".

Θα μπορούσε η ΚΥΑ να όριζε εισοδηματικά κριτήρια με τον ίδιο τρόπο που είχε οριστεί για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα δηλώνοντας το ύψος των εισοδημάτων το τελευταίο δωδεκάμηνο ή όπως το Κοινωνικό Μέρισμα και το οικογενειακό επίδομα, με συνυποβολή των φορολογικών δηλώσεων.

Αντί γι' αυτό όμως, η ΚΥΑ με τον τρόπο που ορίζει το έτος αναφοράς των εισοδημάτων, καθώς επίσης των καταθέσεων κ.τ.λ., μοιάζει να διαστρεβλώνει την ουσία του νόμου που ψηφίστηκε από τους βουλευτές της Βουλής με σκοπό τη λήψη ανθρωπιστικών μέτρων για όσους τώρα διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, αφού η υπουργική απόφαση ορίζει ως έτος αναφοράς των εισοδημάτων το έτος 2013!

Πριν δύο χρόνια δηλαδή!

Γιατί άραγε; Μήπως επειδή πριν δύο χρόνια oι φτωχοί ήταν πολύ λιγότεροι σε αριθμό;

Πόσο ορθό είναι μια υπουργική απόφαση να μη συνάδει χρονικά με το νόμο από τον οποίο απορρέει;

Η εφαρμογή της θα επιφέρει αδικία κι αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε με τα επόμενα δύο παραδείγματα…

Παράδειγμα πρώτο:

Άτομο που στο 2013 είχε εισόδημα 2.500 ευρώ (υπόλοιπο επιδότησης ανεργίας) επειδή απολύθηκε από την εργασία του στο 2012.

Στη χρήση 2014 είχε μηδενικό εισόδημα και μέχρι και σήμερα παραμένει άνεργο.

Εφόσον το εισόδημά του ξεπερνάει το εισοδηματικό κριτήριο (2.400 ευρώ) δε θα λάβει καμία από τις παροχές του Ν. 4320/15 επειδή κατά τη λογική της απόφασης αυτό το άτομο εξακολουθεί και στηρίζεται στα 2.500 ευρώ ακόμα και μετά από δύο χρόνια!

Παράδειγμα δεύτερο:

Άτομο που στο 2013 είχε εισόδημα και καταθέσεις μηδέν.

Στο 2014 απέκτησε εισόδημα 50.000 ευρώ και το τοποθέτησε σε καταθέσεις.

Δικαιούται και τις τρεις παροχές για την ανθρωπιστική κρίση!

Με ατομική μου καταγγελία προς όλες τις αρμόδιες Αρχές και τους βουλευτές της Βουλής έθεσα ερωτήματα στους υπουργούς:

α) Γιατί υπέγραψαν απόφαση ασύμβατη χρονικά με το νόμο, η οποία θα επιφέρει ένα παράλογο κι άδικο αποτέλεσμα για τις ευπαθείς ομάδες τις κοινωνίας μας;

β) Γιατί έβαλαν σε προτεραιότητα τις υποχρεώσεις του κράτους απέναντι στους πιστωτές του και όχι τις υποχρεώσεις του απέναντι στους πολίτες που διαβιούν (τώρα και όχι πριν δύο χρόνια) ακραίες συνθήκες φτώχειας;».

Ο Ανδρέας Μπρεδάκης μίλησε σήμερα στο Ράδιο 9,84 και στην εκπομπή του Γιώργου Σαχίνη, αναλύοντας την καταγγελία του:

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News