default-image

Το φρικτό μυστικό της πτήσης 4U 9525

Life
Το φρικτό μυστικό της πτήσης 4U 9525

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρίτη 24 Μαρτίου. Ώρα 10:53. Το αεροσκάφος της Germanwings, από τη Βαρκελώνη της Ισπανίας προς το Ντίσελντορφ της Γερμανίας, φτάνει στα 38.000 πόδια πάνω από τις Γαλλικές Άλπεις. Όλα δείχνουν φυσιολογικά. Ο καιρός είναι καλός και οι 150 επιβαίνοντες της πτήσης 4U 9525 κάνουν τα δικά τους όνειρα για το αύριο χωρίς να ξέρουν ότι αυτό σε λίγα λεπτά δε θα υπάρχει. Για τους 16 μαθητές και τις δύο δασκάλες από το σχολείο της γερμανικής κωμόπολης Χάλτερν. Για την Έλενα, τη Γιούλια, τη Λέα, την Πάουλα..!

Οι άτυχοι μαθητές.

Τα παιδιά που επέστρεφαν ενθουσιασμένα από μια εκπαιδευτική εκδρομή χωρίς να προλάβουν να μοιραστούν τις αναμνήσεις με τους φίλους και τους γονείς τους. Για τους τραγουδιστές της όπερας Όλεγκ Μπριγιάκ και Μαρία Ράντνερ που γύριζαν από τη Βαρκελώνη μετά από παράσταση που είχαν δώσει. Φωνές που δε θα ξανακουστούν μαζί με το γέλιο του λίγων μόνο μηνών γιου της Ράντνερ που τη συνόδευε στη μοιραία πτήση. Ένα αγγελάκι που θα κάνει παρέα στον παράδεισο με το δεύτερο μωρό που βρισκόταν στο Α320, εκείνο της νεαρής Ισπανίδας Μαρίνα Μπάντρες, που τα τελευταία χρόνια είχε μετακομίσει στη Βρετανία και επέστρεφε από την Ισπανία όπου είχε πάει για την κηδεία συγγενούς της. Επιβάτες που όδευαν προς το θάνατο που καραδοκούσε.

Τα επόμενα οκτώ λεπτά θα ήταν και τα τελευταία της ζωής τους, καθώς το αεροπλάνο σε μια μυστηριώδη, ανεξήγητη σιωπή ασυρμάτου κατέβαινε ολοταχώς προς το έδαφος για να συντριβεί σε μια απρόσιτη, χιονισμένη, ορεινή περιοχή των Γαλλικών Άλπεων. Το τι ακριβώς συνέβη κανείς δεν το γνωρίζει. Και οι ελπίδες στρέφονται στο τι θα "πουν" τα μαύρα κουτιά.

Γιατί έχασε απότομα ύψος το μοιραίο αεροσκάφος και γιατί οι πιλότοι δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου;

Όλες οι ελπίδες στρέφονται στο τι θα πουν, αν τελικά "μιλήσουν", τα μαύρα κουτιά της μοιραίας πτήσης. Το πρώτο εντοπίστηκε και, σύμφωνα με τους Γάλλους, στάθηκε δυνατό να ανασυρθούν οι καταγραφές των φωνών από το πιλοτήριο, χωρίς να δοθεί στη δημοσιότητα καμιά πληροφορία για το τι ειπώθηκε.

Δεκάδες χωροφύλακες μιας ορεινής μονάδας ψάχνουν την πολύ δύσβατη περιοχή των Άλπεων της Άνω Προβηγκίας σε υψόμετρο 1.500 μέτρων, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος της θυγατρικής χαμηλού κόστους της Lufthansa.

Όπως δήλωσε ο Ρεμί Ζούτι, διευθυντής της Υπηρεσίας Έρευνας Αεροπορικών Δυστυχημάτων της Γαλλίας (ΒΕΑ), «καταφέραμε να πάρουμε κάποια ηχητικά δεδομένα. Πρόκειται για αρχεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, αλλά είναι πολύ νωρίς ακόμα για να βγάλουμε συμπεράσματα σχετικά με το τι συνέβη». Ο ίδιος τόνισε μάλιστα ότι μπορεί να χρειαστούν μήνες μέχρι να εξεταστούν τα δεδομένα του μαύρου κουτιού. Το τελευταίο μήνυμα του αεροσκάφους φαίνεται πως ήταν ένα μήνυμα ρουτίνας που επιβεβαίωνε την πορεία του. Όσον αφορά το δεύτερο μαύρο κουτί, ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ ανακοίνωσε από το σημείο της συντριβής ότι βρέθηκε μόνο η θήκη του χωρίς δεδομένα. Νωρίτερα είχε ανακοινωθεί ότι βρέθηκε και το δεύτερο μαύρο κουτί, το οποίο είχε υποστεί μεγάλη ζημιά.

Τι συνέβη;

Οι εμπειρογνώμονες ελπίζουν ότι στοιχεία που θα προκύψουν θα ρίξουν φως στο μυστήριο για τα αίτια της τραγωδίας, χωρίς να μπορούν να δώσουν την παραμικρή εξήγηση ή ερμηνεία για τα αίτια του δυστυχήματος στο οποίο έχασαν τη ζωή τους και οι 150 επιβαίνοντες στο επιβατικό αεροσκάφος της θυγατρικής χαμηλού κόστους της Lufthansa.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο επικεφαλής του ομίλου Lufthansa Κάρστεν Σπορ δήλωσε ότι το αεροπλάνο ήταν «τεχνικά άμεμπτο» και χαρακτήρισε «ανεξήγητο» το δυστύχημα. Αυτό που προβληματίζει περισσότερο τους ειδικούς είναι η ταχεία απώλεια ύψους του αεροπλάνου, καθώς και το ότι δεν υπήρξε καμιά επαφή ασυρμάτου από τη στιγμή που το αεροπλάνο έχασε ύψος και πριν συντριβεί στον ορεινό όγκο, ενώ οι ελεγκτές της εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μέσω ασυρμάτου, δεν έλαβαν καμιά απάντηση.

Οι πιλότοι είχαν τουλάχιστον οκτώ λεπτά μέχρι τη συντριβή για να ειδοποιήσουν, ενώ κατά κανόνα έχουν τέσσερα λεπτά να βάλουν τις μάσκες οξυγόνου. Το γιατί δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου είναι κάτι που βασανίζει όλους όσοι προσπαθούν να βρουν το κλειδί του γρίφου.

Ο καιρός δε θεωρείται πιθανό αίτιο, καθώς οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν δεν ήταν επικίνδυνες. Το ενδεχόμενο πάντως της τρομοκρατικής επίθεσης απομακρύνεται, καθώς, όπως δήλωσε χθες ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών, η γερμανική κυβέρνηση δεν έχει λόγο να υποπτεύεται ότι κάποιος τρίτος εμπλέκεται στη συντριβή του Airbus Α320 της εταιρείας Germanwings.

Το μαύρο κουτί που βρέθηκε είναι αυτό στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο.

Διαλύθηκε

Ένα στοιχείο που ίσως ρίξει λίγο φως είναι η εικόνα από τον τόπο της συντριβής, που είναι συγκλονιστική. Το αεροσκάφος έχει διαλυθεί σε εκατοντάδες κομμάτια, τα οποία είναι σκορπισμένα σε μια τεράστια έκταση, σύμφωνα με τα όσα μεταφέρουν τα μέλη των σωστικών συνεργείων και δηλώνουν κάτοικοι της περιοχής. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Γερμανού υπουργού Εξωτερικών Φρανκ Στάινμαϊερ: «Είναι εικόνες φρίκης, είναι μια τρομερή τραγωδία». Ακόμα πιο συγκλονιστικά είναι όσα ανέφερε ένας από τους διασώστες, ότι «τα πιο μεγάλα κομμάτια από πτώματα που έχουν εντοπιστεί δεν είναι μεγαλύτερα από μια μικρή βαλίτσα».

Χθες, στο κέντρο επιχειρήσεων για το αεροσκάφος της Germanwings, που συνετρίβη στις Γαλλικές Άλπεις με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 150 άτομα, βρέθηκαν οι ηγέτες της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ισπανίας. Η Γερμανίδα καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ και ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ έφτασαν μαζί στο σημείο της συντριβής. Λίγο αργότερα τούς συνάντησε ο Ισπανός πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι. Οι τρεις ηγέτες ενημερώθηκαν για την επιχείρηση. Ευχαρίστησαν τα σωστικά συνεργεία και πρόκειται να συναντηθούν με τις οικογένειες των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας. Σημειώνεται ότι από τους συνολικά 150 επιβαίνοντες στο αεροπλάνο οι 72 ήταν Γερμανοί, ενώ Ισπανοί αξιωματούχοι κάνουν λόγο για 51 Ισπανούς πολίτες μεταξύ των θυμάτων.

Ιδιαίτερα βαρύ το πένθος στη γερμανική κωμόπολη του Χάλτερν, από όπου ήταν οι νεαροί μαθητές που χάθηκαν γυρίζοντας από εκπαιδευτική εκδρομή.

Στο ίδιο σημείο είχε συμβεί αεροπορικό και το 1953 με 44 νεκρούς

Η τύχη και η μοίρα παίζουν ορισμένες φορές απίστευτα τραγικά παιχνίδια. Όπως αυτό με τη συντριβή της μοιραίας πτήσης 4U9525 της Germanwings, η οποία έπεσε σε απόσταση μικρότερη ενός χιλιομέτρου από το σημείο που είχε σημειωθεί πριν από 62 χρόνια άλλη μια τραγωδία. Ήταν η 1η Σεπτεμβρίου 1953, όταν ένα αεροσκάφος Lockheed L-749Α Constellation με 44 επιβαίνοντες είχε την ίδια τύχη με εκείνη του Airbus Α320 κοντά στο Μπαρσελονέτ στις Γαλλικές Άλπεις, πολύ κοντά στο σημείο όπου έχασαν τη ζωή τους οι 150 επιβαίνοντες της πτήσης 4U9525.

Αεροσκάφος Lockheed L-749A Constellation σαν εκείνο που έπεσε στο ίδιο σημείο με την πτήση 4U 9525, το 1953.

Η πτήση 178 της Air France είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Νίκαιας και είχε προορισμό τη Σαϊγκόν, σημερινό Χο Τσι Μινχ, μέσω Λιβάνου, Ιράκ, Πακιστάν και Ινδίας. Το αεροπλάνο έπεσε σε κακοκαιρία πάνω από τις Γαλλικές Άλπεις, συνετρίβη στα βουνά και τυλίχθηκε στις φλόγες. Δεν επέζησε κανείς από τους 35 επιβάτες, ανάμεσά τους ο διάσημος Γάλλος βιολονίστας Ζακ Τιμπό και τα εννέα μέλη του πληρώματος.

Ποδοσφαιρική ομάδα άλλαξε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή πτήση και σώθηκε

Η τύχη βοήθησε τους παίκτες μιας ποδοσφαιρικής ομάδας της 3ης κατηγορίας της Σουηδίας, οι οποίοι επρόκειτο να ταξιδέψουν με το αεροσκάφος Α320 που συνετρίβη στις Γαλλικές Άλπεις. Οι παίκτες σώθηκαν χάρις στην απόφαση, κυριολεκτικά της τελευταίας στιγμής, να αλλάξουν σχέδια και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους μέσω Μονάχου και όχι μέσω Ντίσελντορφ.

Οι ποδοσφαιριστές και το τεχνικό επιτελείο της ομάδας Dalkurd FF του Μπόρλενγκε, που επέστρεφαν από την προετοιμασία τους στην Καταλονία, σκόπευαν αρχικά να επιβιβαστούν στο αεροσκάφος της γερμανικής εταιρείας Germanwings που πραγματοποιούσε την πτήση από τη Βαρκελώνη για το Ντίσελντορφ. Όταν όμως έφτασαν στη Βαρκελώνη, διαπίστωσαν ότι, αν επέλεγαν τη συγκεκριμένη πτήση, θα έπρεπε να κάνουν πολύωρη στάση στο Ντίσελντορφ, αναμένοντας το επόμενο αεροπλάνο που θα τους μετέφερε στη Σουηδία. Για το λόγο αυτό προτίμησαν να κλείσουν τις τελευταίες διαθέσιμες θέσεις σε τρεις διαφορετικές πτήσεις που θα τους πήγαιναν στη Στοκχόλμη μέσω Ζυρίχης και Μονάχου.

Ο αθλητικός διευθυντής Άντιλ Κίζιλ αφηγήθηκε στην εφημερίδα "Aftonbladet" πώς σώθηκαν κατά τύχη: «Στην πραγματικότητα, έπρεπε να πάρουμε αυτό το αεροπλάνο. Εκείνη την ώρα απογειώθηκαν τέσσερα αεροπλάνα που κατευθύνονταν προς τα βόρεια, περνώντας από τις Άλπεις. Ήταν τέσσερα αεροπλάνα και είχαμε παίκτες στα τρία από αυτά. Μάλλον είχαμε απίστευτη τύχη», πρόσθεσε. Η Dalkurd FF είναι η ομάδα της κουρδικής κοινότητας της Σουηδίας και έχει οπαδούς μεταξύ των Κούρδων της διασποράς σε όλον τον κόσμο.

Θρήνος στο σχολείο Γιόζεφ Κόνιχ του Χάλτερν για τους μαθητές που χάθηκαν στην τραγωδία.

Σταύρος Μουντουφάρης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News