default-image

"Γολγοθάς" για μία ανανέωση άδειας μοτοποδηλάτου

"Γολγοθάς" για μία ανανέωση άδειας μοτοποδηλάτου

Μία απλή ανανέωση της άδειας κυκλοφορίας του μοτοποδηλάτου απαιτεί πλέον από τον πολίτη να στηθεί στην ουρά ενός ΚΕΠ, μίας τράπεζας και... της Τροχαίας, όπου πήγαινε μέχρι πέρυσι και έκανε τη δουλειά του χωρίς να καθυστερεί. Το "ωραίο" είναι, όμως, ότι ο λόγος δεν είναι ουσίας για το κράτος και τους Έλληνες πολίτες. Τον κωδικό είσπραξης του χρηματικού ποσού που αντιστοιχεί στην ανανέωση της άδειας ήθελαν να αλλάξουν. Και αντί να στέλνουν τον ενδιαφερόμενο αμέσως στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών, όπου και να εξυπηρετείται αμέσως, τον στέλνουν να βγάλει παράβολο των 12 ευρώ στο ΚΕΠ, να πάει στην τράπεζα να το πληρώσει και με το απόκομμα που θα πάρει από την τράπεζα να πάει στην Τροχαία και να το καταθέσει για να του ανανεώσουν την άδεια!

Σαν να πηγαίνει στα Χανιά μέσω... Πειραιά νιώθει πλέον ο πολίτης, που θέλει να ανανεώσει την άδεια κυκλοφορίας του μοτοποδηλάτου του, εξαιτίας νόμου της προηγούμενης κυβέρνησης, που προέβλεπε ότι από τις 18 Ιανουαρίου τα χρήματα για την ανανέωση της άδειας μεταφέρονται στο υπουργείο Μεταφορών, αλλά θα συνεχίσει να ανανεώσει την άδεια η Τροχαία, ενώ τα χρήματα θα πληρώνονται μέσω παραβόλου και όχι άμεσα, τοις μετρητοίς, στην Αρχή που υπογράφει και σφραγίζει το βιβλιαράκι.

Σχολιάζοντας το θέμα αυτό, ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ν. Ηρακλείου Γιάννης Λιονάκης λέει στη "Νέα Κρήτη": «Το παράδειγμα αυτό δείχνει ότι στην Ελλάδα έχουμε ένα κράτος "πλάκας". Γιατί εκεί που πάμε να ανανεώσουμε την άδεια κυκλοφορίας, μπορεί να έχει μια τραπεζική θυρίδα, να κάνεις τη δουλειά σου και να σηκώνεσαι να φεύγεις. Εάν γινόταν έτσι, θα αποφεύγαμε τη φασαρία και δε θα θέλαμε ένα μεροκάματο. Δε θα πηγαινοερχόμασταν σε τράπεζες και σε εφορίες να ανεβοκατεβαίνουμε σκάλες. Δε θα βάζαμε το αυτοκίνητό μας στο κέντρο και πάει λέγοντας».

Χωρίς νόημα διαδικασίες

Ρωτήσαμε τον κ. Λιονάκη γιατί θα πρέπει για μία απλή ανανέωση αδείας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου να απαιτείται τόσο μεγάλη διαδικασία. Ο ίδιος μας αποκαλύπτει: «Αυτό γίνεται επειδή φεύγει απ' την Τροχαία αυτή η διαδικασία και περνάει στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών. Και ήταν ένας τρόπος να μεταφέρουν τα χρήματα στον κωδικό του υπουργείου Μεταφορών. Τα υπολόγισα ότι θα εισπραχθούν στον κωδικό αυτό περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ».

Και όταν επιμείναμε στο ερώτημα γιατί να γίνει αυτή η "βαβούρα", αφού έτσι κι αλλιώς τα χρήματα είναι τα ίδια, αφού, όταν τα εισέπραττε η Τροχαία, πάλι στο Δημόσιο κατάληγαν, ο Γιάννης Λιονάκης μας εξήγησε: «Το ζήτημα ήταν προϋπολογιστικά πού είχαν εγγραφεί τα ποσά αυτά. Και επειδή η έκδοση των νέων διπλωμάτων, ακόμα και αυτών που εξέδιδε η Τροχαία, έχουν περάσει στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών, γι' αυτό αποφάσισαν να κάνουν όλη αυτή τη διαδικασία. Ανοησίες, δηλαδή»...

Ο κ. Λιονάκης τονίζει ότι θα μπορούσαν όλα να γίνονται στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών, όπου μέσω τραπεζικής θυρίδας να εκδίδεται επιτόπου το παράβολο, να πληρώνεται αμέσως και να προσκομίζεται στο διπλανό γραφείο, χωρίς να χρειάζεται να πάει ο ενδιαφερόμενος καθόλου στο Αστυνομικό Μέγαρο.

Αυξάνονται τα ανασφάλιστα οχήματα

Στο μεταξύ, δεν έχει αλλάξει τίποτα ως προς τις βαρύτατες ποινές που είχαν ψηφιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, το Μάρτιο του 2013, για το παράπτωμα ενός οδηγού, να λήξει το ασφαλιστήριο του οχήματός του και να μην μπορέσει να το πληρώσει, αφού με βάση το νόμο εκείνο το κράτος λειτουργεί κατά παραγγελία και κατ' εντολή των ασφαλιστικών εταιρειών και μόνο από... εκτελεστικό απόσπασμα δεν περνά τους παραβάτες!

Όπως μας είπε ο κ. Λιονάκης μάλιστα, παρά την αυστηρότητα του νόμου, τα ανασφάλιστα οχήματα στην Ελλάδα αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο, αντί να λειτουργήσει ο φόβος και να μειωθούν, όπως υποτίθεται ότι ήταν ο στόχος του συγκεκριμένου νόμου. «Αυτό που είναι δεδομένο», λέει ο κ. Λιονάκης, «είναι ότι αρχίζουν και αυξάνονται τα ανασφάλιστα. Τα πρόστιμα του υπουργείου Οικονομικών για τα ανασφάλιστα οχήματα δεν έχουν αποσταλεί ακόμα. Αλλά υπάρχουν πρόστιμα σε παραβάτες μετά από τροχαία ατυχήματα, οπότε και οι ποινές είναι εξοντωτικές»...

Να υπενθυμίσουμε ότι βάσει του νόμου που είχαν "παραγγείλει" οι ασφαλιστικές εταιρείες στην προηγούμενη συγκυβέρνηση Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ κι εκείνη... δεν τους χάλασε το χατίρι, ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος που μέχρι τότε είχε περιθώριο ενός μήνα από τη λήξη του ασφαλιστηρίου του για να πληρώσει την ασφαλιστική του εισφορά, στο εξής δεν έχει περιθώριο ούτε ένα λεπτό... Από τη στιγμή που το ασφαλιστήριο λήξει, το όχημα θεωρείται ανασφάλιστο. Και από τη στιγμή εκείνη για όσο χρονικό διάστημα κάνει να το ασφαλίσει προβλέπεται από το υπουργείο Οικονομικών πρόστιμο. Αυτό το πρόστιμο δεν έχει σταλεί ακόμα στους παραβάτες στην Ελλάδα, αλλά αναμένεται να σταλεί κάποια στιγμή.

Κατά τα λοιπά, σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου, ο οδηγός του οχήματος τιμωρείται με πρόστιμο 250 ευρώ στο δίκυκλο όχημα, 500 ευρώ στο αυτοκίνητο και 1.000 ευρώ στο φορτηγό. Προβλέπεται επίσης αφαίρεση του διπλώματος για έξι μήνες. Ταυτόχρονα, ισχύει και ποινική δίωξη, δηλαδή περνάει δικαστήριο, με προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης από έναν έως και τρεις μήνες! Ενώ αν ο παραβάτης πέσει σε τροχαίο, του αφαιρούνται επίσης για δύο χρόνια οι πινακίδες, η άδεια κυκλοφορίας και το δίπλωμα, εκτός από το πρόστιμο. Επιπλέον, εκκρεμεί και δικαστήριο σε βάρος τους, το οποίο και θα τους επιβάλει άλλα πρόστιμα, αν τους καταδικάσει.

«Εδώ έχουμε επαγγελματίες οδηγούς που επαγγελματικά καταστρέφονται. Γι' αυτό», σύμφωνα με τον Λιονάκη, «το τελευταίο διάστημα, αν πάνε και πληρώσουν το πρόστιμο, το δίπλωμα, η άδεια και οι πινακίδες τους επιστρέφονται πάνω στους έξι μήνες, αλλά μπορεί και αμέσως».

Βαρύτατες ποινές για τα ανασφάλιστα

Να υπενθυμίσουμε, τέλος, ότι πλέον αυτός που δε θα πληρώσει το ασφαλιστήριό του, ακόμα και να μην κινεί το όχημά του, υπάρχει στη διάθεση της Τροχαίας ένα μηχάνημα, το οποίο με το πάτημα ενός κουμπιού τούς το δείχνει. Τα περιπολικά έχουν on line πρόσβαση στο αρμόδιο κέντρο του υπουργείου Οικονομικών και μέσα από τον αριθμό κυκλοφορίας βρίσκουν ανά πάσα στιγμή ότι ένα όχημα δεν έχει "πληρώσει" την ασφάλεια, ακόμα και αν αυτό βρίσκεται παρκαρισμένο. Προ ημερών η Τροχαία μοίρασε κλήσεις στα παρμπρίζ παρκαρισμένων αυτοκινήτων στο Ηράκλειο, παίρνοντας αφορμή από το γεγονός ότι εκεί που ήταν παρκαρισμένα εμπόδιζαν την κυκλοφορία των άλλων αυτοκινήτων.

«Όλα οφείλονται στο γεγονός ότι τα χρήματα των ασφαλίστρων δεν έφταναν γρήγορα στα ταμεία των εταιρειών. Και βρήκαν αυτούς τους τρόπους για να φτάνουν γρήγορα», καταλήγει ο κ. Λιονάκης, επισημαίνοντας ότι στην περίπτωση των ατυχημάτων καλώς ο νόμος είναι αυστηρός. Αλλά θα έπρεπε να δοθεί κάποιο περιθώριο στους οδηγούς να μπορούν να πληρώνουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές, χωρίς να τους βάζουν οι εταιρείες και το κράτος το μαχαίρι στο λαιμό».

Χριστόφορος Παπαδάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News