default-image

Κίνδυνος-θάνατος ο κατ' όνομα... κόμβος Μπεντεβή

Κρήτη
Κίνδυνος-θάνατος ο κατ' όνομα... κόμβος Μπεντεβή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι ο πιο επικίνδυνος κόμβος στην Κρήτη. Ενδεχομένως - χωρίς πρόθεση υπερβολής - και στην Ελλάδα. Βρίσκεται μάλιστα εντός αστικής περιοχής, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα την επικινδυνότητά του. Είναι ο κατ' όνομα μόνο "κόμβος" του Μπεντεβή. Στην πράξη ανύπαρκτος.

Πρόκειται απλά για το σημείο όπου συναντώνται οι λεωφόροι Κνωσού και Εθνικής Αντιστάσεως με τη γέφυρα της λεωφόρου Παπαναστασίου. Και μαζί με τις λεωφόρους όλες οι μικρές αλλά με διαρκή φόρτο οχημάτων και πεζών πάροδοι από τις Μεσαμπελιές, την Κηπούπολη και το Ατσαλένιο. Σε καθημερινή βάση, πρωί-μεσημέρι-βράδυ, η ροή των οχημάτων είναι συνεχής κι ανάμεσα στα οχήματα οι πεζοί που προσπαθούν να διαβούν τη λεωφόρο παίζοντας τη ζωή τους κορώνα-γράμματα. Δεν είναι σχήμα λόγου, είναι πραγματικότητα. Διάβαση πεζών, ούτε καν οι τυπικές "διαγραμμίσεις", τις οποίες ούτως ή άλλως δε σεβόμαστε ως οδηγοί.

Τα "φανάρια" διευκολύνουν στην πράξη μόνο την κίνηση των οχημάτων - και αυτή χωρίς απόλυτη... επιτυχία. Το χειρότερο είναι πως τη λεωφόρο τη διασχίζουν με κίνδυνο, στα αλήθεια, της ζωής τους εκατοντάδες παιδιά, μαθητές των δέκα σχολείων της περιοχής, χωρίς να μπορούν να λάβουν καμία προφύλαξη. Χωρίς πρόληψη από την Πολιτεία. Χωρίς καν σχολικό τροχονόμο, αφού ακόμη και... κανονικός τροχονόμος θα τα έβρισκε σκούρα απέναντι στη ροή των οχημάτων. Τα φανάρια, όταν λειτουργούν, δεν είναι ρυθμισμένα για να μπορεί να περνά ο κόσμος απέναντι με ασφάλεια, αλλά ποτέ δεν τηρούνται και τα δυσδιάκριτα σήματα του ΚΟΚ από τους διερχόμενους οδηγούς.

Οι γονείς φοβούνται να αφήνουν μόνα τα παιδιά τους να περπατήσουν για να πάνε σχολείο κι επιμένουν ακόμη και σε μεγάλες ηλικίες να τα συνοδεύουν, χωρίς κι αυτό το "μέτρο" να ελαττώνει στην πράξη τους κινδύνους.

Οι ηλικιωμένοι είναι αδύνατον να περάσουν απέναντι χωρίς τη βοήθεια άλλων διερχόμενων, ενώ οι εικόνες των πεζών που κάνουν "σλάλομ" ανάμεσα σε Ι.Χ., λεωφορεία, φορτηγά και δίκυκλα κόβουν την ανάσα όσων τυχόν δεν έχουν εξοικειωθεί με το "φαινόμενο".

Τα καλοκαίρια, δε, οι τουρίστες, αφού υποστούν το πρώτο σοκ από το θέαμα, απομένουν με την αίσθηση πως έχουν επισκεφθεί μια τριτοκοσμική χώρα, αποκομίζοντας ακόμη μια εμπειρία από το ταξίδι τους για να διηγούνται.

«Κινδυνεύουμε ανά πάσα στιγμή να παρασυρθούμε. Δεν έχουν περάσει πολλές ημέρες από τον τραυματισμό ενός 13χρονου από διερχόμενο δίκυκλο, τη στιγμή που πήγαινε με τα πόδια στο σχολείο του. Καμία μα καμία, την ίδια ώρα, διάβαση πεζών δεν υπάρχει σε απόσταση εκατοντάδων μέτρων», αναφέρουν μαθητές, φοιτητές, αλλά και εργαζόμενοι και συνταξιούχοι, που περνούν από το σημείο.

Οι ίδιοι τονίζουν πως θα πρέπει να λάβουν άμεσα μέτρα οι αρμόδιοι, να υπάρξει έστω ένας τροχονόμος που να ρυθμίζει την κυκλοφορία ή, στην τελική, να κατασκευαστεί, όπως λένε οι φοιτητές Βαγγέλης Πάνου και Γιάννης Μπορμπουδάκης, μια υπέργεια διάβαση, όπως υπάρχουν στην Ευρώπη για να μην κινδυνεύει κανένας. «Από πού θα αντληθούν κονδύλια για κάτι τέτοιο;», διερωτώνται, ενώ παράλληλα αναφέρουν: «Ας απαντήσουν οι αρμόδιοι, καθώς προέχει η ασφάλεια των πολιτών από οτιδήποτε άλλο έργο προς όφελός τους».

Από τα φανάρια στο ύψος της γέφυρας Παπαναστασίου περνά σε καθημερινή βάση η Φαμπιόλα Ράμα. «Τα φανάρια όταν λειτουργούν δεν είναι ρυθμισμένα για πεζούς. Κάθε φορά περιμένω στο διαχωριστικό διάζωμα να διακοπεί η ροή των οχημάτων, καθώς με το που... κλείνει το φανάρι της Κνωσού... ανοίγει το φανάρι της Παπαναστασίου και δεν προλαβαίνω να περάσω», αναφέρει.

«Από τη Φιλελλήνων», όπως αναφέρουν οδηγοί ταξί, αλλά και πεζοί, «δεν επιτρέπεται να διέρχονται οχήματα προς Βενιζέλειο, αλλά μόνο προς Δημοκρατίας. Σήμα του ΚΟΚ υπάρχει, αλλά διαπιστώνουμε καθημερινά πως είναι ανύπαρκτο για τους διερχόμενους οδηγούς».  

Τι είπαν στη "Ν.Κ."

«Θα μπορούσε να υπάρξει ένας τροχονόμος που να ρυθμίζει την κυκλοφορία πεζών και οχημάτων».

Βαγγέλης Πάνου

«Σε τελική ανάλυση να κατασκευαστεί μια υπέργεια γέφυρα. Προέχει η ασφάλεια των πολιτών».

Γιάννης Μπορμπουδάκης

«Πολλές φορές βοηθώ ηλικιωμένους να περάσουν απέναντι. Φοβούνται μην παρασυρθούν από τα διερχόμενα οχήματα».

Αποστολία Μπεκίρη

«Καμία διάβαση πεζών δεν υπάρχει και όσοι οδηγοί διέρχονται δεν προσέχουν τα σήματα του ΚΟΚ».

Δημήτρης Μαθιουδάκης

 «Τα φανάρια στο ύψος της γέφυρας Παπαναστασίου δεν είναι ρυθμισμένα για πεζούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Ράμα Φαμπιόλα

Της Ιωάννας Βλαχάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News