default-image

Προαγωγή με 9,5 και χωρίς τράπεζα θεμάτων

Ελλάδα
Προαγωγή με 9,5 και χωρίς τράπεζα θεμάτων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με ανακούφιση υποδέχτηκαν οι μαθητές τα νέα της κατάργησης της τράπεζας των θεμάτων. Εξαιτίας της πέρυσι είχε "κοπεί" μεγάλος αριθμός μαθητών, που δεν κατάφεραν να περάσουν από την Α' στη Β' λυκείου. Στο νομό Ρεθύμνου οι μετεξεταστέοι ήταν το 38,2% των μαθητών της Α' λυκείου, στο νομό Λασιθίου το 38%, στο νομό Ηρακλείου το 30,5% και στο νομό Χανίων το 16,5%. Τα ποσοστά αυτά ήταν συντριπτικά μεγαλύτερα από εκείνα των προηγούμενων ετών, ενώ το χειρότερο είναι πως κάποιοι από τους μαθητές που "κόπηκαν" παράτησαν το λύκειο εντελώς...

Σύμφωνα με τις τελευταίες αλλαγές και το "νέο" λύκειο (που δεν προλαβαίνει να παλιώσει γιατί καταργείται), οι βαθμοί των μαθητών της Α' λυκείου πέρυσι και της Β' λυκείου φέτος επρόκειτο να προσμετρηθούν στη βαθμολογία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μαζί με τη βαθμολογία των πανελλαδικών.

Όλα αυτά πλέον είναι παρελθόν. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος του 9,5, ενώ η βαθμολογία αυτή δε θα μετράει για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Ταυτόχρονα, η τράπεζα των θεμάτων επί της ουσίας καταργείται, αφού θα μπορεί απλώς να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά. Οι διδάσκοντες των οικείων μαθημάτων θα επιλέγουν, κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από τη διδαχθείσα ύλη.

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αφήνει αιχμές για «πολλά και μεγάλα προβλήματα που κληροδότησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις», και δηλώνει ότι σκοπεύει να μελετήσει «ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής με νηφαλιότητα και εις βάθος». Το νέο σύστημα εισαγωγής «θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους».

Αξιολόγηση: Αναστολή διαδικασιών

Στο μεταξύ, αναστέλλονται και όλες οι διαδικασίες αξιολόγησης, που είχαν οδηγήσει σε σύγκρουση την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και τους εκπαιδευτικούς. Το σκεπτικό της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι το εξής: «Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού, και με σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες "αξιολόγησης" δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους».

Όλα τα παραπάνω θα προταθούν από τον υπουργό να συμπεριληφθούν στις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη Βουλή.

Ελένη Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News