default-image

Ιδιωτικά ΚΤΕΟ: Πλαφόν στις χαμηλές χρεώσεις

Κρήτη
Ιδιωτικά ΚΤΕΟ: Πλαφόν στις χαμηλές χρεώσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αν και διανύουμε προεκλογική περίοδο, κατά την οποία οτιδήποτε δημόσιο υπολειτουργεί και η αγορά τηρεί στάση αναμονής, υπάρχουν πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ετοιμάζεται μια υπουργική απόφαση για τα ΚΤΕΟ.

Οι πληροφορίες φέρουν τον αρμόδιο υπουργό να ετοιμάζεται να βάλει πλαφόν στις χαμηλές χρεώσεις των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, που πλέον δε θα μπορούν να τιμολογούν χαμηλότερα από τα δημόσια. Και εφόσον προβαίνουν σε κάτι τέτοιο θα πρέπει να έχει προηγηθεί επιβεβαίωση μέσω μελέτης ορκωτή λογιστή πως το εγχείρημα είναι βιώσιμο για τα οικονομικά της επιχείρησης!

Με λίγα λόγια τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δε θα μπορούν να κάνουν εκπτώσεις στους πελάτες τους ώστε ο τεχνικός έλεγχος εκεί να κοστίζει φθηνότερα από ό,τι στοιχίζει στα δημόσια ΚΤΕΟ. Στελέχη της αγοράς των ιδιωτικών ΚΤΕΟ θεωρούν πως η υπουργική απόφαση "θεραπεύει" το φαινόμενο των "εικονικών" τιμολογίων αξίας 1 ευρώ που κόβουν πολλά ΚΤΕΟ για να γλιτώσουν το ΦΠΑ, ωστόσο επισημαίνουν πως, αν το μέτρο δεν έχει ποινές για όσους δεν το εφαρμόζουν, τότε δε θα εφαρμοστεί, καθώς το μέτρο θα έχει αποτρεπτικό χαρακτήρα και όχι απαγορευτική ισχύ. Παράλληλα επισημαίνουν πως η απαγόρευση χαμηλότερων τιμών στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ έναντι των δημοσίων αντιτίθεται στις ευρωπαϊκές αρχές περί ελευθερίας των αγορών, ενώ παράλληλα ενισχύεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός στις υγιείς και νόμιμες μονάδες έναντι των επιτήδειων της αγοράς.

Η υπουργική απόφαση για πλαφόν στις τιμές ελέγχου των ιδιωτικών ΚΤΕΟ έναντι των δημοσίων θα έπρεπε να είχε ως βασικό στόχο τη φοροδιαφυγή, όπως εκτιμούν στελέχη από τον κλάδο, καθώς τα τιμολόγια του «ενός ευρώ» είναι πλέον... διάσημα στην αγορά. Ειδικότερα, κάποια ιδιωτικά ΚΤΕΟ, για να αυξήσουν την πελατεία τους, δε διστάζουν να έρθουν σε συμφωνία με μεγάλα ή μικρότερα συνεργεία με τα οποία συμφωνούν σε πολύ χαμηλές χρεώσεις τεχνικών ελέγχων, ενώ ο πελάτης πληρώνει κανονικά το τίμημα.

Δηλαδή αν ένας τεχνικός έλεγχος κοστίζει 50 ευρώ το συνεργείο θα καταβάλει στο ΚΤΕΟ με το οποίο "συνεργάζεται" 35 ευρώ ή και λιγότερα με τιμολόγιο όμως του "ενός ευρώ". Το αποτέλεσμα είναι το κράτος να χάνει έσοδα, ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται τα αδήλωτα έσοδα.

Στοιχεία που σοκάρουν: 5 στα 10 Ι.Χ. δεν περνούν από ΚΤΕΟ!

Στο μεταξύ, τα στοιχεία που υπάρχουν για τον αριθμό των οχημάτων που δεν περνάνε από ΚΤΕΟ είναι απογοητευτικά. Περίπου 2 εκατ. αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο, ενώ ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση στα δίκυκλα. Τα δίκυκλα που δεν έχουν περάσει ποτέ από ΚΤΕΟ υπολογίζεται πως είναι πάνω από 1 εκατομμύριο. Το αποτέλεσμα είναι στην Ελλάδα να κυκλοφορούν οχήματα "βόμβες" για την οδική ασφάλεια αλλά και για το περιβάλλον.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News