default-image

Αναζητούνται εξεταστές οδήγησης στο Ηράκλειο

Κρήτη
Αναζητούνται εξεταστές οδήγησης στο Ηράκλειο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατά το ήμισυ έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των εξεταστών υποψήφιων οδηγών της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου. Από 60 εξεταστές που ήταν πριν 6 με 7 χρόνια, σήμερα φτάνουν τους 32. Το κενό προσπαθούν να καλύψουν οι υπόλοιποι συνάδελφοί τους, ενώ γίνονται προσπάθειες από την Περιφέρεια για να αυξηθεί ο αριθμός τους.

«Μπορεί οι υποψήφιοι λόγω κρίσης να έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια, ωστόσο δυσανάλογα μεγαλύτερη είναι η μείωση του αριθμού των εξεταστών σε Ηράκλειο, Αρκαλοχώρι και Μοίρες», τόνισε ο αναπληρωτής διευθυντής στο Μηχανολογικό Δημήτρης Σηφάκης. Ο ίδιος, αν και κατέστησε σαφές πως οι υποψήφιοι που προσέρχονται εξετάζονται εντός 15 ημερών, παραδέχτηκε πως οι εξεταστές έχουν μειωθεί σημαντικά και στο έργο τους επιχειρούν να συμβάλουν με όλες τους τις δυνάμεις και οι υπόλοιποι μη πιστοποιημένοι εξεταστές και υπάλληλοι του Μηχανολογικού, αναλαμβάνοντας το έργο της καθημερινής διεκπεραίωσης των υποθέσεων των πολιτών, αφού αναγκάζεται η υπηρεσία να δημιουργεί πρωινές επιτροπές.

«Σε κάθε περίπτωση πάντως», όπως είπε ο κ. Σηφάκης, «χρειάζεται και το σώμα των εξεταστών να εμπλουτιστεί και όχι μόνο αριθμητικά». Όμως παράλληλα υπογράμμισε πως «η λύση του προβλήματος της σωστής οδηγικής συμπεριφοράς είναι θέμα ενός συνόλου ανθρώπων και συστήματος, που θα πρέπει ο καθένας από τη σκοπιά του να συμβάλει».

Κάθε μέρα πραγματοποιούνται εξετάσεις για οδήγηση, ενώ οι εξετάσεις στη θεωρία γίνονται δύο φορές την εβδομάδα με περίπου 90 υποψήφιους τη φορά.

Μπορεί πλέον το σύστημα θεωρητικής εξέτασης να γίνεται μέσω υπολογιστή, ο οποίος είναι συνδεδεμένος άμεσα με το υπουργείο Μεταφορών, αλλά δεν παύει να απαιτείται ικανός αριθμός ατόμων να επιτηρούν, όπως υπογράμμισε ο κ. Σηφάκης.

Κάθε φορά στην αίθουσα με τους 25 υποψήφιους στις θεωρητικές εξετάσεις υπάρχουν διαφορετικοί εξεταστές και δύο μάλιστα στον αριθμό για λόγους ασφαλείας. Παράλληλα υπάρχει έλεγχος από την Περιφέρεια αν τηρούνται οι νόμιμες διαδικασίες, με τους υπολογιστές να είναι online συνδεδεμένοι με ειδικούς κωδικούς ασφαλείας με το υπουργείο.

Όπως τόνισε ο εξεταστής Κώστας Στεφανάκης, οι μισοί εξεταστές απουσιάζουν κυρίως λόγω συνταξιοδότησης ή έχουν μετακινηθεί σε άλλες θέσεις της Περιφέρειας. Υπάρχουν όμως και άτομα που έχουν φύγει με οικειοθελή αποχώρηση ή δίχρονη άδεια, όπως παράλληλα έχει επισημάνει ο κ. Σηφάκης.

Κάποιοι εξεταστές, όπως είπε ο κ. Στεφανάκης, έχουν δηλώσει μη συμμετοχή στις πρακτικές εξετάσεις τις απογευματινές ώρες. Κι αυτό εξαιτίας οικονομικού κινήτρου, καθώς τα χρήματα που παίρνουν έχουν μειωθεί στο 1/3. Αποτέλεσμα είναι να πέφτει το βάρος στους υπόλοιπους και λιγοστούς εξεταστές.

Βενζίνη από την τσέπη τους

Ο άλλος λόγος που πλέον κάποιοι εξεταστές δεν προσέρχονται στις εξετάσεις οδήγησης είναι, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Στεφανάκης, το γεγονός ότι «μας υποχρεώνουν να μετακινούμαστε με το αυτοκίνητό μας τα απογεύματα στις αφετηρίες, ενώ κάνουμε και το πρωί εξετάσεις, που αυτό είναι υποχρεωτικό, αφού γίνονται εντός ωραρίου και χωρίς αποζημίωση για τη μετακίνησή μας».

Μέσα στις υποχρεώσεις των εξεταστών όσον αφορά στο κομμάτι της θεωρίας είναι και η διενέργεια εξετάσεων για Πιστοποιητικά Επαγγελματικής Ικανότητος, τα οποία είναι υποχρεωτικά, σύμφωνα με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και συνοδεύουν τις επαγγελματικές κατηγορίες. «Έχουμε επωμιστεί και άλλο αντικείμενο, που έχει να κάνει με την ειδική κάρτα που συνοδεύει τους οδηγούς που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία. Κι έχουμε επωμιστεί όλη την Κρήτη οι εξεταστές του Ηρακλείου», πρόσθεσε ο κ. Στεφανάκης, λέγοντας ακόμη πως θεωρητικές εξετάσεις γίνονται και για να πάρει κάποιος άδεια οδικού μεταφορέα, αλλά και για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Ουσιαστικά για όλα τα παραπάνω εξετάσεις θεωρίας γίνονται κάθε μέρα.

Όσον αφορά στις θεωρητικές εξετάσεις, υποψήφιοι σχολίασαν πως άλλα θέματα είναι δύσκολα και άλλα εύκολα, ενώ ο παράγοντας τύχη παίζει σημαντικό ρόλο τελικά για το αν θα περάσει κάποιος ή αν θα κοπεί. Κάποιοι μάλιστα ανέφεραν ότι θα πρέπει να μπαίνουν θέματα που συναντάμε καθημερινά, όμως όχι, για παράδειγμα, το τι πρέπει να κάνουμε σε βουνά. Πάντως, πολλοί είναι οι υποψήφιοι που έχουν κοπεί όχι μία ή δύο ή τρεις φορές, αλλά 49 φορές! Μέχρι δηλαδή που έληξε η κάρτα υποψήφιου οδηγού!

Κάθε φορά που κόβεται πάντως κάποιος υποψήφιος επωμίζεται το παράβολο των 10 ευρώ στη θεωρητική ή πρακτική εξέταση.

Η απάντηση της Περιφέρειας: «Γίνονται προσπάθειες»

«Γίνονται προσπάθειες για να λυθεί το ζήτημα της έλλειψης των εξεταστών», τόνισε πάντως ο αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Ευριπίδης Κουκιαδάκης. «Έχουν λιγοστέψει οι εξεταστές, όπως και όλο το προσωπικό της Περιφέρειας». Ήδη, όπως είπε, έχει προγραμματιστεί να μεταβεί στην Αθήνα υπάλληλος της Περιφέρειας που έχει τα προσόντα του εξεταστή, προκειμένου να εκπαιδευτεί σχετικά, ενώ υπάρχουν προτάσεις για άλλα 2 με 3 άτομα ακόμη.

Από το νέο έτος, όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε ο κ. Κουκιαδάκης, θα γίνει ειδικός σχεδιασμός για το πόσοι υπάλληλοι της Περιφέρειας θα παρακολουθήσουν τα ειδικά αυτά σεμινάρια και εξετάσεις που γίνονται στην Αθήνα για τη θέση του εξεταστή.

«Ο σχεδιασμός αυτός απαιτείται να γίνει για να εμπλουτιστεί ο αριθμός των εξεταστών και να εξυπηρετούνται άμεσα οι πολίτες που δίνουν δίπλωμα οδήγησης». Κι αυτό γιατί, όπως κατέστησε σαφές ο αντιπεριφερειάρχης, υπάρχει μικρός αριθμός συνεργατών που έχουν τις προϋποθέσεις και υπάρχουν από την άλλη τόσο οι τρέχουσες ανάγκες της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, όσο και οι δαπάνες για την εκπαίδευσή τους, που καλύπτει το υπουργείο.

Τι λένε πολίτες

«Οι μισοί εξεταστές απουσιάζουν κυρίως λόγω συνταξιοδότησης ή έχουν μετακινηθεί σε άλλες θέσεις της Περιφέρειας».

Κώστας Στεφανάκης, εξεταστής

Τύχη

«Το τεστ θεωρίας δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο, όμως σίγουρα παίζει ρόλο και ο παράγοντας "τύχη"».

Ξένια Ρηγάκου

«Η σήμανση, οι διασταυρώσεις και η διαδρομή είναι εύκολα. Τα υπόλοιπα είναι πιο δύσκολα, αλλά πρέπει να βάζουν θέματα που συναντάμε καθημερινά».

Μάριος Χότζα

«Εύκολα είναι τα θέματα, όμως εύκολα μπορεί και να μπερδευτεί ο υποψήφιος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Νίκος Λιοντόγλου

Της Ιωάννας Βλαχάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News